Sivu 1/1

Sierrani sekosi

Lähetetty: 24 Syys 2007 17:02
Kirjoittaja sysler
Onko kenelläkään antaa akuuttia vinkkiä mikä autoani vaivaa? Kone käynnistyy normaalisti mutta hetken käytyään kierrokset alkavat itsestään nousta aluksi kahdentuhannen tuntumaan ja siitä ylöspäin 3tonniin ja jää vaeltamaan 2-3tonnin välille..näin aina kun koneen käynnistää.Seurasin toista topikkia jossa käsiteltiin tyhjäkäynti ongelmia,koska Sierra kärsi aluksi myös tyhjäkäynnin puutteesta.Ongelmaksi osottautui konepellin lukon vieressä sijaitseva lisäilma venttiili..puhdistus auttoi siihen vaivaan mutta toi tullessaan tämän huuto ongelman!Itse epäilen kaasuläpän asento tunnistinta vian syyksi..Auttaakaa jos tiedätte mistä kannattais aloitaa vian etsintä. :shock: :shock:

Lähetetty: 24 Syys 2007 17:22
Kirjoittaja sysler
Niin ja konehan on 2,0i dohc -90.

Lähetetty: 24 Syys 2007 17:38
Kirjoittaja mjh
Viallinen kaasuläpän potikka aiheutti juuri tuollaisia oireita.

Lähetetty: 24 Syys 2007 19:04
Kirjoittaja Bootsi
mjh kirjoitti:Viallinen kaasuläpän potikka aiheutti juuri tuollaisia oireita.
Jep. ääni, vialliselle kaasuläpän asentotunnistimelle. :)

Lähetetty: 24 Syys 2007 21:10
Kirjoittaja jaska74
itse annan äänen vuotavalle tyhjäkäyntiventtiilille joka omassani teki samaa putsauksesta huolimatta koska tiiviste olikin entinen.
reilusti sikaflexiä väliin ja taas pelaa

Lähetetty: 24 Syys 2007 21:21
Kirjoittaja Kessi
Kokeiles piruuttas ottaa kaasuläpän asentoanturin piuhat irti ja kato mitä tapahtuu... Jos yleismittari pysyy näpeissä, voit toki myös mittata potikan piuhoista jännitettä... Yhteen napaan pitäs tulla jatkuva 5v, yksi on maa ja kolmannen jännitteen pitäs vaihtuu lineaarisesti n.0-5v välillä läppää avattaessa...

Lähetetty: 24 Syys 2007 22:25
Kirjoittaja TeRoK
Noin ehkä probessa, mutta eikö sierrassa mahda olla niinkun korpparissakin, että yhteen tulee jännite ja reunimmaisista toisesta jännite nousee ja toisesta laskee??? Ei siihen tietääkseni maita tule.

Lähetetty: 25 Syys 2007 06:48
Kirjoittaja sysler
Se vika korjaantui asentoanturin liittimen putsauksella..myöskin iso liitin koneen ja tulipellin välissä oli hapettunut..nyt käynti rauhottui,mutta ei käy tasaseen vieläkään :evil: seuraavat oireet on: koneen käydessä tyhjää se ikäänkuin röpöttää ja putkesta tulee ohuelti mustaa käryä ja pakokaasu on todella kuumaa..viiden kilsan ajon jälkeen takapönttökin on tulikuuma..ihan kun ois vedättäny kaasu pohjassa tunnin..ma ei ummarra.Oiskohan lambda anturi entinen ja kone käy nyt super rikkaalla seoksella..meikällä ei ole oikein kokemusta sierran koneesta joten AAuuttakaa please.. :shock: Tietääkö kukaan hyvää ja halpaa korjaamoa pääkaupunki seudulla jossa sierraani saatais tolkku takaisin.. :?:

Lähetetty: 25 Syys 2007 16:18
Kirjoittaja SuperMajor
Ettei se nyt olis kumminkin se kaasuläpän asentoanturi? Ota irti se liitin ja kokeile sitten. Itsellä oli sama: tyhjäkäynti himpun korkealla, rötäs vähän ja putki kävi ihan sikakuumana. Viaksi paljastui se että asentoanturi näytti koko ajan täyttä kaasua, silloin boksi ottaa vielä lambdakorjauksen pois käytöstä.

Ja muista vielä se että jonkin vuotisessa autodatassa on virhe juuri tämän TPS:n mittausohjeissa; ohmiluvut on oikein mutta pinnit oli jotenkin väärin merkattu. Selviää kyllä kun hetken miettii.

Lähetetty: 26 Syys 2007 10:10
Kirjoittaja sysler
kiitoksia guruille tiedoista..Kokeilen vielä sitä asentoanturia.

Lähetetty: 03 Loka 2007 11:24
Kirjoittaja sysler
Nyt on sierrassa uusi kaasuläpän asento-anturi,ja käynti muuttui totaalisesti käy hyvin tyhjää ja vetää hyvin kierrokset läpi..tämä kaikki koneen ollessa lämmin.kylmällä koneella lähtiessä muutaman ensimmäisen minuutin aikana nykkii ja tyhjäkäynti vähän aaltoilee..mut loppuu heti kun kone saavuttaa norm käyntilämpötilan..Oisko jollain joku ässä hihassa mistä tämmöinen oireilu johtuu? kakki kaasuläpän anturiin liittyvät on vaihettu.johtosarja,potentiometri? ym.

Lähetetty: 07 Loka 2007 14:34
Kirjoittaja smige
sysler kirjoitti:Nyt on sierrassa uusi kaasuläpän asento-anturi,ja käynti muuttui totaalisesti käy hyvin tyhjää ja vetää hyvin kierrokset läpi..tämä kaikki koneen ollessa lämmin.kylmällä koneella lähtiessä muutaman ensimmäisen minuutin aikana nykkii ja tyhjäkäynti vähän aaltoilee..mut loppuu heti kun kone saavuttaa norm käyntilämpötilan..Oisko jollain joku ässä hihassa mistä tämmöinen oireilu johtuu? kakki kaasuläpän anturiin liittyvät on vaihettu.johtosarja,potentiometri? ym.
onkoha tähä mahdl. laitettu joku vapari suodatin? kylmällä ilmalla tekee niitte suodattimien kaa kuulema tota..

Lähetetty: 08 Loka 2007 11:42
Kirjoittaja sysler
Eip ole vaparia..alkuperäinen putsarilaatikko löytyy..

Lähetetty: 08 Loka 2007 20:12
Kirjoittaja SuperMajor
Varmaan voisi epäillä jotakin koneen lämpöantureista, olisko niitä kolme siinä: polttoaineen lämmölle yksi katkaisija jossain suuttimien lähellä, imuilman lämpöanturi imusarjassa ja moottorin lämpöanturi imusarjan alla moottorin kyljessä etuosassa (aika kelju paikka). Näitä kahta viimeisintä kun vähän mittailee ja vedessä lämmittelee niin vois selvitä...

Lähetetty: 08 Loka 2007 23:21
Kirjoittaja lakritsimies
Tarkistappa ettei EGR:n magneettiventtiili oo jämähtäny auki asentoon (eli pakokaasu kiertäis tyhjäkäynnilläki ja aiheuttaa käyntihäiriötä). Eli venttiilin alipaineletku irti niin sen jo kuulee et imeekö.

Lähetetty: 09 Loka 2007 10:36
Kirjoittaja jaska74
lakritsimies kirjoitti:Tarkistappa ettei EGR:n magneettiventtiili oo jämähtäny auki asentoon (eli pakokaasu kiertäis tyhjäkäynnilläki ja aiheuttaa käyntihäiriötä). Eli venttiilin alipaineletku irti niin sen jo kuulee et imeekö.
dokissa ei ole EGR venttiiliä

Lähetetty: 09 Loka 2007 10:43
Kirjoittaja sysler
Aloin jo itsekkin epäillä noita lämpöantureita..kun tosiaan lämpimänä käy kuin buikki mutta kylmänä nykyttää..Miten toi kattilassa mittailu käytännössä tapahtuu?? moottorin(jäähdytinnesteen)anturi kaiketi toimii kun mittari nousee normaalisti..noista muista en ole niinkään varma..missäpäin konetta sijaitsee toi EGR venttiili? Eka sierra niin osaset vielä vähän hakusessa.. :shock: Onkos tietoa mitä mahtaa maksaa ja mistä löytää noi anturit..moottorin anturi motonet jotain 6egee mut muita ei tunnu löytyvän..Kiitoksia vastauksista.

Lähetetty: 09 Loka 2007 12:09
Kirjoittaja jaska74
sysler kirjoitti:missäpäin konetta sijaitsee toi EGR venttiili.
kuten juuri sanoin... sierran dohc:ssä ei ole EGR venttiiliä

Lähetetty: 09 Loka 2007 13:04
Kirjoittaja lakritsimies
Eihän siin tosiaan olekaan... DOCH ei ollu niitä viherpiiperoiden suunnittelemia malleja. :)

Lähetetty: 10 Loka 2007 22:42
Kirjoittaja SuperMajor
Semmoinen etäinen mielikuva olis, että jossain ruotsinmaalta kiikutetussa DOHCissa olis ollut jotain EGR:n viittaavia putkia pakosarjassa. On kyllä vaan niin pitkä aika että voin olla väärässäkin.