Sivu 1/1

ford siera 2.0is ohc sytytyksen säätöasiaa

Lähetetty: 15 Syys 2007 22:45
Kirjoittaja janneyliranta
Pitääkö tuosta ottaa jotain letkuja tai muuta irti, kun säätää sytytystä? Aattelin, kun yrittää osoitin heilua säätäessä. Koneen takaosassa tuliseinässä on sellainen suorakaiteen muotoinen palikka, johon menee yksi alipaineletku ja sähköjohtoja, siitä kun ottaa imusarjasta sen alipaineletkun irti ja tulppaa sen, niin osoitin rauhoittuu, muuta sytytys muuttaa paikkaa melkein yläkuolokohtaan asti. Eli olisko neuvoja kellään sierratietäjällä, olisin kiitollinen!

Lähetetty: 15 Syys 2007 22:53
Kirjoittaja jaska74
mikä kone, ja mikä ihmeen osotin?

Lähetetty: 15 Syys 2007 22:58
Kirjoittaja janneyliranta
ohc! Eli osoittimella tarkoitan: Sytytys heiluu 8-16 asteen välillä, kun ajoituslampulla katsoo merkkeihin, tuliko tarpeeksi selvästi!!

Lähetetty: 15 Syys 2007 23:01
Kirjoittaja jaska74

Lähetetty: 15 Syys 2007 23:11
Kirjoittaja janneyliranta
Ei selvinny tuosta linkistä!

Lähetetty: 15 Syys 2007 23:22
Kirjoittaja janneyliranta
Kertokaa ny tähän linkkiin, kuinka tuo sytyn säätö tapahtuu tuossa koneessa, ennakon mä tiän (12 astetta), mut pitääkö tehdä muuta, kuin ottaa ajoituslamppu kauniiseen käteen ja katsoa, mitä näyttää? Eli tää on katiton malli!

Lähetetty: 15 Syys 2007 23:25
Kirjoittaja jaska74
kyseisen linkin ekasta lauseesta....:

Korjauskirja antaa tyhjäkäynnillä arvoksi 12 astetta EYKK. Jos säätää letku irti, niin tyhjällä on pikkasen päälle 20 astetta letku takaisin laitettuna.

Lähetetty: 16 Syys 2007 18:27
Kirjoittaja janneyliranta
Eli letku irti, 12 asteeseen säädetään?

Lähetetty: 16 Syys 2007 22:16
Kirjoittaja jaska74
näin ainakin korjauspus väittää

Lähetetty: 17 Syys 2007 16:20
Kirjoittaja markkul
Haynesin korjaus kirja tosiaan kertoo 2.0i koneelle arvon 12 EYKK. Mutta kyseinen opus ei kyllä tarkenna siitä alipaineletkun kohtalosta.

Kuten tuossa jo aikaisemmassa keskustelussa käy ilmi. Se mainittu laatikko on varmaankin se samainen MAP anturi, joka myös minun autossa on. Onko siinä ruiskumallissa, missä ei MAP:ia ole, alipaine kello jakajassa? Tuo 12 EYKK siis koskee varmaankin sitä mallia.

Onko siis olemassa MAP:lla varustettuja, ei KAT malleja, vai onkohan kysyjän KAT vaan hukkunut johonkin?

Minulle ei ainakaan vielä siis selvinnyt IHAN oikeasti miten pitäisi säätää, kun keskusteltiin siitä ruiskun huoltotilasta jne.

Eli jos jollain on oikeasti tietoa asiasta. Miten esim. oikeasti pääsee siihen hultotilaan, mistä tietää, että on huolto tilassa ja mitä pitää säätä. Rautalangasta jos vääntää ohjeet.

Lähetetty: 27 Syys 2007 21:42
Kirjoittaja BlackEscort
Mä en tiedä mikä sytytys sulla on, mutta mulla oli kierroksia lisätty kaasuläpästä ja ensiksi säädin kierrokset alle900rpm ja sitten säädin syttyä lähemmäs kohdilleen :arrow: aina kun kierrokset alkoi nousemaan niin kaasuläppää pienemmälle että kierrokset pysy alle 900rpm. Sytytysennakko vaelti 0-20 asteen hujakoilla kun oli käännetty kaasuläppää aukipäin reilusti ja sit oli säädetty sytty mihin sattuu. Mulla ei mene mitään letkuja jakajalle enkä ottanu irti mistään mitään. Huohottimen takaiskuventtiili oli muuttunut suoraksi putkeksi jonka korjasin, joten imuvuodot kannattaa tarkistaa.

Ja vakio is ruiskuun ei pysty edes kierroksia säätämään korjausoppaan mukaan. Myös jyrkkä nokka tekee säädön mahdottomaksi.
Multa uupuu se "MAP"boxi kokonaan, mutta uupuu myös kat ja alipainesäädin jakajasta.

Joku mainitsikin täällä että kaasuläppä pitää olla täysin kiinni ja sit vasta säädetään sytty. (En tiedä pitääkö tää paikkaansa100%)