Sivu 1/1
jarrupoljin joustaa kummasti
Lähetetty: 15 Syys 2007 20:12
Kirjoittaja pynski-89
elikkä en löytäny suoraan omaan probleemaan vastausta. elikkä omaan autoon on vaihdettu kaikki jarruosat paitsi tehostaja. ku jarrua painaa kerran kunnolla ni ei ota kovin napakasti, mut ku seuraavan kerran painaa poljinta ni tahtoo olla nokka lasissa kii. ja ilmattu on useita kertoja. auto on seisonu paikallaan useita vuosia käyttämättömänä ku ostin kyseisen auton 2.0ohc vm:83. elikkä oiskos toi tehostajan kalvo hyvä vaihtaa? ku ei raaskis ostaa uutta. onko hankala vaihtaa? ja hinta kalvolle. oisko vinkkejä?

Lähetetty: 15 Syys 2007 20:28
Kirjoittaja Bootsi
Jossain on yhä ilmaa.
Lähetetty: 15 Syys 2007 20:45
Kirjoittaja janzamar
Jos tehostin vuotaa,niin vaikka valoissa huomaa
kun poljin painuu pikkuhiljaa pohjaan.
Lähetetty: 15 Syys 2007 22:55
Kirjoittaja jaska74
janzamar kirjoitti:Jos tehostin vuotaa,niin vaikka valoissa huomaa
kun poljin painuu pikkuhiljaa pohjaan.
koulussa sanottiin että jos valoissa painuu poljin pohjaan niin pääsylinteri on viallinen
Lähetetty: 15 Syys 2007 23:11
Kirjoittaja janzamar
Niin siis joo just,eli päästää läpi,kalvo rikki ja silleen.
Yks tapa ilmata on vaikkapa pumpata jarrua ja jättää
vaikka yöksi joku palikka painamaan pedaalia..laiskan
miehen hommaa eikä oo takuuta että toimii,mutta on joskus toiminut
kuitenkin.
Lähetetty: 16 Syys 2007 09:41
Kirjoittaja pynski-89
toissa viikonloppuna vaihdettiin pääsylinteri. entinen oli melkolailla loppu

se kasteli aina melkein tehostajan kuvun ku polki jarrua. tarviikos sitä mitenkään "erikoisesti" ilmata? pitääkö olla ilmaustyökalut siihen? ku niihinkin myydään erikseen ilmausvermeitä. ja ilman täytyy olla todella pitkällä ku kaikki on ilmattu useampaa kertaan. ja on tullu melkein joka nurkasta nestettä. tuo tuhisee melko reippaasti toi tehostaja ku polkee. ja kuis vaikee toi tehostajan purku oikeen on?
Lähetetty: 16 Syys 2007 10:02
Kirjoittaja janzamar
.....melkein joka nurkasta?
Ilmaus kauimmaisesta piiristä alkaen järjestyksessä eteenpäin,ja
jokasesta pitäs tulla nestettä niin kauan ettei ilmakuplia näy.
Lähetetty: 16 Syys 2007 10:41
Kirjoittaja GeeTee-
kyllähän se pääsylkky tulis ilmata ensin ja sitten vasta pyörät, 2-piiri systeemeis ei niin väliä mutta varmin tulee kun alottaa kauimmaisesta pyörästä. Beetleen vaihdoin keväällä kaikki pyörän sylinterit ja nestettä kulahti 2 purkkia ja olisko ollu 0,5L kipale, joten jos nyt pääsylinteriltä asti painat ilmaa pyörille päin niin saa niitä jonku aikaa ilmailla.
Ja joka nurkasta pitäis nestettä tulla ilman kuplia nesteessä..
Lähetetty: 16 Syys 2007 17:49
Kirjoittaja Bootsi
janzamar kirjoitti:Niin siis joo just,eli päästää läpi,kalvo rikki ja silleen.
Yks tapa ilmata on vaikkapa pumpata jarrua ja jättää
vaikka yöksi joku palikka painamaan pedaalia..laiskan
miehen hommaa eikä oo takuuta että toimii,mutta on joskus toiminut
kuitenkin.
Jos tehostimen kalvo on rikki, jarrut tunutvat "kovilta" ja pihinää kuuluu kokoajan tehostimen sisältä.
Pikku pihaukset kuuluu asiaan jarrua pumpatessa.
Jos poljin painuu pikkuhiljaa pohjaan on vika pääsylinterissä, niinkuin jo edellä todettiin.
"Kumimaisuus" johtuu ilmasta (joka joustaa, toisin kuin neste) järjestelmässä.
Lähetetty: 16 Syys 2007 18:07
Kirjoittaja janzamar
No niinhän mä just melkein sanoinkin

Lähetetty: 17 Syys 2007 06:55
Kirjoittaja pynski-89
jees elikkä käynpä tänään ostamassa pari purkkia nestettä ni eikun ilmaamaan. täytyy polkea niin pitkää ku et jos sieltä vähän viel löytys ilmaa

kiitoksia nyt kumminkin! ilmottelen jos ei häviä vika
Lähetetty: 22 Syys 2007 01:14
Kirjoittaja Monteonisti
Joskus jarruletkutkin joustaa, mutta kylläkin harvinaista! 8)
Lähetetty: 22 Syys 2007 08:40
Kirjoittaja jaska74
pynski-89 kirjoitti:jees elikkä käynpä tänään ostamassa pari purkkia nestettä ni eikun ilmaamaan. täytyy polkea niin pitkää ku et jos sieltä vähän viel löytys ilmaa

kiitoksia nyt kumminkin! ilmottelen jos ei häviä vika
ja muista sitten polkea rauhallisesti.
jos sitä pumppaa kun viimestä päivää niin ilma muuttuu vaahdoksi eikä takuulla tule ulos sieltä
Lähetetty: 24 Syys 2007 06:58
Kirjoittaja pynski-89
tulipahan täs mieleen et käykö uudemman mallin takajarrun automaattisäätö sen vanhan tilalle? elikkä se tanko härveli sen puolikuu systeemin tilalle, missä on ne booritukset. ja saako uutena kaupasta?
Lähetetty: 24 Syys 2007 07:01
Kirjoittaja Regu
Monteonisti kirjoitti:Joskus jarruletkutkin joustaa, mutta kylläkin harvinaista! 8)
On noita nähty joustavia satuloitakin. Prätkissä kyllä useammin.