1,6 OHC,weber kaasarin letkujen + johtojen paikat hukassa

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Diyer
Viestit: 37
Liittynyt: 19 Tammi 2007 16:28
Paikkakunta: RoVaNiEMi

1,6 OHC,weber kaasarin letkujen + johtojen paikat hukassa

Viesti Kirjoittaja Diyer »

Aaapuuuva...
Nyt on autooni vaihdettu venttiilikansi ja kaikki tilpehöörit on paikoillaan.
Eilen oli koe-starttaukset,ei lähtenyt käyntiin.
Vain kaasarin läpi ilmaan tupsahti savupilvi startasessa pienen poksahduksen yhteydessä.
Olisiko tuo merkki siitä että sytytys tapahtuu väärään aikaan? (aikaisin)
Ja sitten tuo itse ongelma,Sierraa oli purkamassa muitakin kun minä,ja välillä tuli hetkiä jolloin olin esim. käymässä kaupassa,kun joku muu veteli kaasarista "töpselit" ja letkut irti eikä nyt muista mikä on mistäkin irrotettu. (ottaa pattiin tommonen!)
Kaasari on siis kaks-kurkku weber (autom. ryyppy).

Tuolla konehuoneessa on 2-3 mustaa ohutta johtoa jonka päässä on naaraspuolinen kumilla suojattu liitin.Tuo kyseinen liitin voidaan tökätä mm. Kaasarin tai venttiilikannen uros-malliseen metallitappiin.
MUTTA,onko nuilla johdoilla väliä mikä tulee mihinkin vai ovatko ne vain virtapiuhooja,jotka molemmat syöttää samaa jännitettä tasaisesti. Piuhojen väri on musta.

Ja sitten jos jostain saisin avuksi kuvan josta näkyisi kaasarin letkujen paikat.
Onneksi nuita johtoja ja letkuja ei ole kovin montaa.
Alfamerin sierra-kirjassakaan ei ollut kuvaa aiheesta.
Jos tänään se käyntiin saatais pitkän rempan jälkeen. :)
<FORD>
pynski-89
Viestit: 140
Liittynyt: 16 Kesä 2007 20:05
Paikkakunta: kangasniemi

Viesti Kirjoittaja pynski-89 »

tuleeko sulla kaasarille vielä olenkaa virtaa? ne tulee niiden molempien tikkujen nokkaa. yks sinne tulipellinpuolelle ja yks oikealle sivustalle edestäpäin katottuna. ja niistä letkuista en tiiä varmaks mut yks kuuluu olla viranjakajalla siinä se kello mainen systeemi joka tarttee alipaineen. ja sit lätkit loput siihen kaasariin. niihin johtoihin ei tule jatkuvaa virtaa, paitsi kun auto on käynissä. itellä oli tollanen kaasari tos talvella väliaikaisena ratkaisuna mut nyt tuplat. jos kiinostaa ni täältä löytyy varaosa kaasari 8)
Diyer
Viestit: 37
Liittynyt: 19 Tammi 2007 16:28
Paikkakunta: RoVaNiEMi

Viesti Kirjoittaja Diyer »

"ne tulee niiden molempien tikkujen nokkaa. yks sinne tulipellinpuolelle ja yks oikealle sivustalle edestäpäin katottuna"
Huomasin että konehuoneessa on vain kaksi "töpseli-piuhaa".
Toinen niistä piuhoista on siinä kaasarin oikean laidan-tikussa.
Ja toisen oletin olevan vena-kannen laitaan kiinnitettävän lämpöanturin.
Miten tuo on mahdollista että konehuoneessa pitäisi olla kolme piuhaa mutta on vain kaksi.Yksi piuha puuttuu siitä rikastinpumpun pistokkeesta.


"jos kiinostaa ni täältä löytyy varaosa kaasari"
Jjjaaa,mikäköhän kaasari mahtaa olla,meni vähän ohi...
Weber käsi/autom. ryyppyllä?
<FORD>
tursas
Viestit: 4120
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1,6 OHC,weber kaasarin letkujen + johtojen paikat hukass

Viesti Kirjoittaja tursas »

Diyer kirjoitti:Tuo kyseinen liitin voidaan tökätä mm. Kaasarin tai venttiilikannen uros-malliseen metallitappiin.
MUTTA,onko nuilla johdoilla väliä mikä tulee mihinkin vai ovatko ne vain virtapiuhooja,jotka molemmat syöttää samaa jännitettä tasaisesti. Piuhojen väri on musta.......Alfamerin sierra-kirjassakaan ei ollut kuvaa aiheesta.... :)
Mites kävi ? Mulla kaasariin tulee muistaakseni vain yksi musta virtapiuha lämmittämään sitä automaattiryyppyä sinne kaasarin oikealle taakse, en nyt voi tarkistaa, kun Sierra on muijalla ja muija muualla.

Jos toinen virtapiuha kuuluu mennä moottorin lämpötila tms. anturiin, ei varmaan ole sama-asia, jos ne sotkee keskenään. Viime talvena joku muistaakseni vielä tiesi kertoa, että se automaattiryypyn virtapiuha olisi vaan 6 V (haku: automaattiryyppy). Siellä Sierrakirjan lopusta löytyy ne kytkentäkaaviot, joista noi piuhat pitäisi löytyä kovalla ettimisellä. :roll:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Diyer
Viestit: 37
Liittynyt: 19 Tammi 2007 16:28
Paikkakunta: RoVaNiEMi

Viesti Kirjoittaja Diyer »

Äsh,kotoa oli (ja on) netti poikki jo kolmatta päivää eikä ole voinut voorumille kirjotella...
No löytyihän se kolmaskin piuha ja "töpseli",oli muljahtanut toisen johtonipun sisään ja huomas kun etsi 13. kerran sitä.
Nyt se on paikallaan.Vaan eipä käynnisty fjördi vieläkään.
Ensviikon keskiviikoksi on varattu autolle lääkäriaika.Mitäköhän sieltä lie löytyykään...
Pitää vielä joutessani kaasari pistää osiksi jos vaikka sieltä löytyis vika.
Vai voiko se olla siinä,koska startatessa ilman ilmanputsaria kaasari paukkuu ja lentää kaasarista läpi pieni savupilki.
Kai tuo kielii siitä että jossaki pytyssä ainaki on bensaa sytytyksen aikana.Joskin sytytyksen pitäisi olla kohdallaan,eikä nuin pitäisi käydä (mielestäni). EN TIIÄ... :(
<FORD>
Vastaa Viestiin