
Moottorin kuumeneminen
Moottorin kuumeneminen
Elikkäs, eivät osanneet huollossakaan kertoa, miksi moottori kuumenee päällepäin (ei siis varoitusvaloja mittaristossa lainkaan, öljynpaineet ok) niin vietävästi. Suuremmilla nopeuksilla ajettaessa- tietysti suljetulla alueella
- kuumuu niin, että pysähtyessä voi kuulla öljyn "roplatuksen". Kummallista on sekin, että pakoputken vaihdon jälkeen ihmettelin lievää muovin tuoksua. Pakoputken pääkin kuumuu niin paljon, että alkoi sulattamaan takapuskuriin jälkeä. Onko vika välijäähdyttimessä vai missä? Nyt hyviä neuvoja tulemaan....

Miten lie nykyautoissa kun itte ajelen vaan noin 20-vuotiailla tai vanhemmilla..mutta oon tottunu että tulppien pitäs ollamgml kirjoitti:Lämpömittari on ok, kuten muutkin. Tulpat vaihdettu ja vanhat oli "kermanväriset", joten ei kait ongelma seoksen laihuudessa?
paketissa olevan kahvin väriset?
Tosin nää uudemmat autot kai tehdään muutenkin aika laihalla litkulla käymään. En tosin oo edes kattonu että mikä auto sulla on

ei sieltä mitään junia t...
Tuotapa en tiedä, täytyy ottaa selvää. Joku viisas vain sanoi, että välijäähdyttimessä voi olla vika?Bootsi kirjoitti:Kanavat tukossa, onko käytetty jäähdyttimen paikkaus "pommeja"??

Hankala tietää, mitä aiempi omistaja on tehnyt ja pitkän selvittämisen jälkeen alkaa osiakin löytymään (niiden Mazdan lisäksi). Joku voisi muuten ottaa ohjelmaan järjestää naisille suunnatun kurssin "opi-mikä-osa-on-mikäkin-ja-kuinka korjaat" tms.

Nimimerkki "Kynnenaluset öljyssä - jatkuvasti"

Ford Probe 2.2 GT turbo