Lambdan irroittamista kokeiltu ei vaikuta yhtään mitään.
Mutta mutta luepa teksti. Auto pätkii kierrosalueesta riippumatta!
Jossakin vaiheessa tällä viikolla mittailen boksin perseestä johtoja, mutta sitten jos ei sieläkään ole vikaa niin pitää alkaa uskoa siihen että puuttuu triggeristä hampaita... Kaikki viat ovat mahdollisia fordissa näin se vaan on
Edittiä:
Nyt on vaihdettu imusarjan tiiviste, kaasuläpän tiiviste, suuttimien alle sovitin holkit ku olivat heikossa kunnossa ja o-renkaat suuttimiin sekä imuilman ja ruiskun vedenlämpötila anturit hain foordilta. Ehkä vähän parani mutta ei se kunnossa ole.
Tänään hain nokan stefan, kun tuntuisi vuotavan enemmän kuin pitää ja menee kyllä vähän virranjakajaankin.
Kaasuläpänasentoanturilta ainakin tulee väärät resistanssi arvot kaasuauki, mutta fordilta pitäs tulla huomenna vastaus oliko siinä uudemman anturin kytkemisessä joku jekku. Jokatapauksessa johto irti pitäisi toimia ilman pätkimistä mutta ei se niin tee.
Osaako kukaan kertoa mistä voisi vikaa etsiä, kun kaikki on katsottu oikeastaan Tähän tarvittais nyt semmonen joka oikeasti tietää eikä vain luule
Fordin asentajatkaan eivät enää näin vanhoista vehkeistä muista.
Edittiä taaaaaas...
Nyt auto pelaa jotenkin.
Fordin ohjeiden mukaan laitoin uudelle kaasunasentoanturille johdot, mutta kumpikaan annetuista tavoista ei toiminut. Järjestin ne sitten itse oikeaan järjestykseen ja menee ihan eri tavalla kuin se vanhassa anturissa.
Nyt toimii hyvin eikä pätki ihmeempiä. Tosin melko laiska tuo on vielä alle 3000rpm jostain syystä ja sitten tulee sellanen piikki kun tuo raja ylittyy. Ennen pystyi kiihdyttelemään 1500-3000rpm välillä ihan moitteettomasti ja ilmoitettu maximi vääntökin taisi olla 2500-3000rpm.
Joka tapauksessa nyt sillä voi taas ajaa suhteellisen vaivattomasti.
Kummallista on tosiaan se että jos nyppää johdon kaasunasentoanturista niin toimii todella huonosti ei vedä alle 3000rpm ollenkaan, kun taas kaikissa muissa dohc:ssa on pelannut ihan hyvin.
Edittiä taas. Noniin nyt autossa tuntuisi olevan vain enää yksi vika joka ei ole hirveästi haitannut. Kierrokset ovat jatkuvasti 1500-2000rpm. Ajosta kun tulet valohin ja päästät kaasun niin alkaa seilaamaan 1000-1500 väliä kunnes taas 1500rpm jää päälle.
Tyhjäkäynti säädin ei vaikuta millään tavalla otin ohiivirtausletkun irti ja tukin mutta silti tyhjäkäynti oli 1500rpm. Tuo viittaisi vuotoon, mutta koska missään ei ole vuotoa ole n. 20 kertaa tutkittu letkut ja liitokset. Imusarjassa uusi tiiviste, suuttimien o-renkaat+alusmuovit vaihdettu, kaasuläpässä uudet tiivisteet.
Elikkä missä voi olla vika? Tää on taas tätä foortin paskuutta...
Ps. sähköinen jarrutehostin joten sekin on pois suljettu vaihtoehto ja se joku pönttö apparin puolella johon menee letkuja olen koillut tukkia letkun ei ole vaikutusta.
Jooopa joooo.. elikkä löytyi ilmavuoto. Olin leikannut huohotusletkun vinosti ja koska letku oli tiukka ja en ollut sitä saanut kovin syvälle niin tuo niukempi puoli sitten tietysti pääsi pikkasen vuotamaan
KUNNOSSA ON!!!!!! Toistaiseksi...
