Sivu 1/1

Auttakee!!! Vm 86 Sierran automaattilaatikko.

Lähetetty: 10 Syys 2007 12:46
Kirjoittaja Jukepoi
Elikkäs ostin vähä aika sit tomaatti sierran (2.0 Laser). Siin vaihdekepis lukee et 1 2 D ja DE. Mitä helvettii toi DE vaihde tarkoittaa?? Onko se niinku nelonen vai mikä? Vai joku taloudellisuus ajo systeemi? Ku ei ainakaa tunnu niinku vaihtava nelosta millää. Ja sit toinen kysymys olis et mistä saa otettua laatikosta liiat öljyt pois ku edellinen omistaja on laittanut liikaa öljyä. Reilusti yli maximi rajan. Onko siitä millälailla haittaa jos on liikaa öljyä? Luulis et se pistää jotenki hanttiin tai ahdistaa mut enpä tiedä. Kertokee viisaammat. Yritin löytää laatikon kupeesta sen mutterin mut eipä siin näy mitää mistä vois laskee ylimääräset pois. Manuaalis oli ainakii semmone ruuvi mistä pysty laskee liiat pois jos oli.

Lähetetty: 18 Syys 2007 16:46
Kirjoittaja jype
Oothan kahtonu ne öljyt koneen käydessä ?

Lähetetty: 18 Syys 2007 17:22
Kirjoittaja Jukepoi
Enpä ole. Pitääks se niin tarkistaa???

Lähetetty: 18 Syys 2007 17:31
Kirjoittaja jype
Jukepoi kirjoitti:Enpä ole. Pitääks se niin tarkistaa???
Joo ehottomasti koneen käydessä kato se vaihteiston öljy ennenku mitään valuttelet pois. voit käyttää vielä kaikki vaihteet läpi ennen tikun nostoa ni ainaki näyttää totta.

Lähetetty: 18 Syys 2007 17:39
Kirjoittaja Jukepoi
Joo kiva tietää tollane jutska. Kiitosta vaan paljon avusta. Mistähä tollane tieto on muuten peräisin?

Lähetetty: 18 Syys 2007 20:13
Kirjoittaja Mondeomies
ne öljyt pitää tsekata auton käydessä ja auto pitää ajaa ensin lämpimäksi (normaalilämpöiseksi). sitten ajat tasaiselle alustalle, talliin tms ja liikuttelet keppiä koko kuvion läpi sellaiset kolme kertaa ja jätät P-asennolle! sitten vasta tarkastat öljyt. ainoa tapa tarkastaa. tiedän, koska perheessä on ollut parikin automaattia :)

Lähetetty: 18 Syys 2007 20:18
Kirjoittaja Mondeomies
Mondeomies kirjoitti:ne öljyt pitää tsekata auton käydessä ja auto pitää ajaa ensin lämpimäksi (normaalilämpöiseksi). sitten ajat tasaiselle alustalle, talliin tms ja liikuttelet keppiä koko kuvion läpi sellaiset kolme kertaa ja jätät P-asennolle! sitten vasta tarkastat öljyt. ainoa tapa tarkastaa. tiedän, koska perheessä on ollut parikin automaattia :)
aika mystisiä kirjaimia tuo DE. ei ole omissa tullut vastaan... oliskos käyttöohjekirjassa mainintaa? puuttuuko tosiaan siitä kaaviosta R(peruutusvaihde) ja P(parkki)?

Lähetetty: 18 Syys 2007 21:46
Kirjoittaja jaska74
Mondeomies kirjoitti:ne öljyt pitää tsekata auton käydessä ja auto pitää ajaa ensin lämpimäksi (normaalilämpöiseksi). sitten ajat tasaiselle alustalle, talliin tms ja liikuttelet keppiä koko kuvion läpi sellaiset kolme kertaa ja jätät P-asennolle! sitten vasta tarkastat öljyt. ainoa tapa tarkastaa. tiedän, koska perheessä on ollut parikin automaattia :)
ainakin jenkissä ne katottiin N asennolla

Lähetetty: 19 Syys 2007 13:41
Kirjoittaja Mondeomies
molemmat automaatit, eli ´87 escort ja ´96 mondeo tarkistettiin P-asennossa. kannattaa soittaa Fordille ja kysyä niin saa varmuuden!

Lähetetty: 19 Syys 2007 13:47
Kirjoittaja Jukepoi
Joo siis on siin mun autos myös N, R ja P. DE vaihteesta ei ole käyttöohjees mainintaa. Mikä lie...

Lähetetty: 19 Syys 2007 14:00
Kirjoittaja janzamar
Lie ylivaihde elikkä overdrive,american autoissa merkitty od.
Astrolla suosituksentapanen ajella 60km/h ja suuremmilla nopeuksilla,
jos vetää kärryä perässä ei suositella käytettäväksi.

Lähetetty: 23 Syys 2007 14:28
Kirjoittaja Herkko
jaska74 kirjoitti: ainakin jenkissä ne katottiin N asennolla
Sekä Usa että euro Voorteissa tarkastetaan
öljyt "P"vaihteella.
Jenkeistä MoPaR perheen tuotteista
tarkastetaan "N"asennossa.

Lähetetty: 23 Syys 2007 23:05
Kirjoittaja Tuppux
taitaa olla vielä c3 laatikko kyseessä.. mulla voisi olla myydä sulle a4ld aut.laatikko jossa on 4-vaihdetta..