Sivu 1/1

Ihme Sierra Laser -90

Lähetetty: 09 Syys 2007 13:07
Kirjoittaja Mondi
Tässä kohta puolin pihalle ilmestyy -90vm Sierra laser kaasari tekniikalla 2.0

Sitä olen ihmetellyt, että siinä on vakiona jo tehtaalta levyt takana ja ABS tekniikka, mitä en ole oikein vastaavissa nähnyt. Vai olenko muuten vain sokea :twisted:
Tai sitten selitys on siinä, että se on ollut Ford liikkeen kiertävä esittely auto aikoinaan..

Lähetetty: 09 Syys 2007 13:25
Kirjoittaja jaska74
ihan normaali lisävaruste tuo ABS sierroissa on, ja aina niiden kanssa on levyt joka nurkassa

ok

Lähetetty: 09 Syys 2007 13:26
Kirjoittaja Mondi
kiitoksia selvennyksestä (=

Lähetetty: 09 Syys 2007 16:28
Kirjoittaja riesa-reising
onko kuinka kallis/pitkä/vaikea projekti jos pistäs levyt joka nurkkaa?

levyt nurkkiin

Lähetetty: 09 Syys 2007 17:11
Kirjoittaja Mondi
On ja ei. Ensinnäkin voi tulla halvemmaksi hommata suoraan akseli joka on levyllinen.

Yleinsä levyllisissä akseleissa on noi jarrujen kiinnikkeet erilaiset. Tosin eräs saksalainen näpertäjä näytti kuinka mondeon rummut muutetaan levyiksi loppujenlopuksi aika käteväksi, mutta loppujenlopuksi voi tulla näillä sierran perien hinnoilla edullisemmaksi ottaa suoraan valmis taka-akseli

rummut

Lähetetty: 09 Syys 2007 17:13
Kirjoittaja Mondi
Rumpujarrut on paljon helpommat pitää puhtaana eivätkä ne jumi niin helposti. Levyt on kätevämmät rata-ajossa tuuletuksen vuoksi.

Jos mietit viritystarkoituksessa, niin tuuppaa sinne 10-11 tuumaset rummut taakse. On menny turbotuksissakin läpi noilla rummun kokoluokilla

Re: rummut

Lähetetty: 09 Syys 2007 22:06
Kirjoittaja jaska74
Mondi kirjoitti:Rumpujarrut on paljon helpommat pitää puhtaana eivätkä ne jumi niin helposti. Levyt on kätevämmät rata-ajossa tuuletuksen vuoksi.
vartti sitten rumpujarruun rempan tehneenä voin kertoa että niissä ei ole mitään hyvää levyyn verrattuna.

Lähetetty: 09 Syys 2007 22:10
Kirjoittaja Mondi
Molemmissa on hyvät ja huonot puolet.

Rummut: pysyvät puhtaina, eivät jumi herkästi, vaativat vähemmän huoltoa, tehostavat itsessään jarrutuksessa

Levyt:jäähtyvät paremmin, nopee vaihtaa levyt

kaikista huonoin mitä levyissä voi olla, että on käsijarruvaijeri yhistetty satulaan "ei kaikissa". Se jos mikä jumii kaikista herkiten.

ennen kaikkea noikin on suhteellisia, varsinkin levyjen suhteen. Riippuu automerkistä ja jarrujen tekijästä paljonkin.

on niitä eroja muitakin, mutta ne ovat kanssa mielipide asioita.
Itse pidän rumpujarruissa niiden helppohoitoisuutta ja se etteivät jumi. Se mikä niissä ärsyttää ovat jouset ja sovitteleminen.

Levyt on nopee vaihtaa ja näyttävämmät, mutta jumivat joskus liiankin herkästi.

Lähetetty: 09 Syys 2007 22:22
Kirjoittaja jaska74
miten rumpu pysyy paremmin puhtaana kun levy?
oisit sanonu ton aamulla niin oisin voinu ottaa vaikka valokuvan malliks...

oli nimittäin jarrupölyä yms rasvaa täynnä koko paska

Lähetetty: 10 Syys 2007 11:29
Kirjoittaja Volmari
ja ei se levyjarrullinen takapää mitenkään erikoisen herkästi jumimaan pääse.. kaikki jumii jos niitä ei käytä. ei ole itselläni juminut kun olen aina jättänyt auton käsijarrun varaan kun parkissa ja sit kerran pari kuukaudessa nykäsen käkkäristä ajossa, siis oikeasti kerran pari!

ja nyt vielä tämä ulkonäköasia, on se levy vain niin paljon mukavemman näköinen siellä takapäässäkin kuin rumpu.

Lähetetty: 10 Syys 2007 23:18
Kirjoittaja SimoQ
Mondi kirjoitti:Molemmissa on hyvät ja huonot puolet.

Rummut: pysyvät puhtaina, eivät jumi herkästi, vaativat vähemmän huoltoa, tehostavat itsessään jarrutuksessa

Levyt:jäähtyvät paremmin, nopee vaihtaa levyt

kaikista huonoin mitä levyissä voi olla, että on käsijarruvaijeri yhistetty satulaan "ei kaikissa". Se jos mikä jumii kaikista herkiten.

ennen kaikkea noikin on suhteellisia, varsinkin levyjen suhteen. Riippuu automerkistä ja jarrujen tekijästä paljonkin.

on niitä eroja muitakin, mutta ne ovat kanssa mielipide asioita.
Itse pidän rumpujarruissa niiden helppohoitoisuutta ja se etteivät jumi. Se mikä niissä ärsyttää ovat jouset ja sovitteleminen.

Levyt on nopee vaihtaa ja näyttävämmät, mutta jumivat joskus liiankin herkästi.
Nyt epäilyttää... Onkos ny kyse sierran rumpujarruista vai yleensä? Jos jossain on rumpujarruja jotka pysyy puhtaina, eivät jumi jne. niin ostaisin heti monta kappaletta kiitos!?!?!?! Vois aina sitä mukaa noihin rasseihin vaihella kun entiset ei toimi....;)

Lähetetty: 12 Syys 2007 20:08
Kirjoittaja samiharju
nuo absillisen sierran jarrut vastaavat kutoskoneisen (150hp) jarruja joten tuo autosi on loistava aihio tekniikanvaihdolle max 180hp... :-)