Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tässä kohta puolin pihalle ilmestyy -90vm Sierra laser kaasari tekniikalla 2.0
Sitä olen ihmetellyt, että siinä on vakiona jo tehtaalta levyt takana ja ABS tekniikka, mitä en ole oikein vastaavissa nähnyt. Vai olenko muuten vain sokea
Tai sitten selitys on siinä, että se on ollut Ford liikkeen kiertävä esittely auto aikoinaan..
On ja ei. Ensinnäkin voi tulla halvemmaksi hommata suoraan akseli joka on levyllinen.
Yleinsä levyllisissä akseleissa on noi jarrujen kiinnikkeet erilaiset. Tosin eräs saksalainen näpertäjä näytti kuinka mondeon rummut muutetaan levyiksi loppujenlopuksi aika käteväksi, mutta loppujenlopuksi voi tulla näillä sierran perien hinnoilla edullisemmaksi ottaa suoraan valmis taka-akseli
Rummut: pysyvät puhtaina, eivät jumi herkästi, vaativat vähemmän huoltoa, tehostavat itsessään jarrutuksessa
Levyt:jäähtyvät paremmin, nopee vaihtaa levyt
kaikista huonoin mitä levyissä voi olla, että on käsijarruvaijeri yhistetty satulaan "ei kaikissa". Se jos mikä jumii kaikista herkiten.
ennen kaikkea noikin on suhteellisia, varsinkin levyjen suhteen. Riippuu automerkistä ja jarrujen tekijästä paljonkin.
on niitä eroja muitakin, mutta ne ovat kanssa mielipide asioita.
Itse pidän rumpujarruissa niiden helppohoitoisuutta ja se etteivät jumi. Se mikä niissä ärsyttää ovat jouset ja sovitteleminen.
Levyt on nopee vaihtaa ja näyttävämmät, mutta jumivat joskus liiankin herkästi.
ja ei se levyjarrullinen takapää mitenkään erikoisen herkästi jumimaan pääse.. kaikki jumii jos niitä ei käytä. ei ole itselläni juminut kun olen aina jättänyt auton käsijarrun varaan kun parkissa ja sit kerran pari kuukaudessa nykäsen käkkäristä ajossa, siis oikeasti kerran pari!
ja nyt vielä tämä ulkonäköasia, on se levy vain niin paljon mukavemman näköinen siellä takapäässäkin kuin rumpu.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mondi kirjoitti:Molemmissa on hyvät ja huonot puolet.
Rummut: pysyvät puhtaina, eivät jumi herkästi, vaativat vähemmän huoltoa, tehostavat itsessään jarrutuksessa
Levyt:jäähtyvät paremmin, nopee vaihtaa levyt
kaikista huonoin mitä levyissä voi olla, että on käsijarruvaijeri yhistetty satulaan "ei kaikissa". Se jos mikä jumii kaikista herkiten.
ennen kaikkea noikin on suhteellisia, varsinkin levyjen suhteen. Riippuu automerkistä ja jarrujen tekijästä paljonkin.
on niitä eroja muitakin, mutta ne ovat kanssa mielipide asioita.
Itse pidän rumpujarruissa niiden helppohoitoisuutta ja se etteivät jumi. Se mikä niissä ärsyttää ovat jouset ja sovitteleminen.
Levyt on nopee vaihtaa ja näyttävämmät, mutta jumivat joskus liiankin herkästi.
Nyt epäilyttää... Onkos ny kyse sierran rumpujarruista vai yleensä? Jos jossain on rumpujarruja jotka pysyy puhtaina, eivät jumi jne. niin ostaisin heti monta kappaletta kiitos!?!?!?! Vois aina sitä mukaa noihin rasseihin vaihella kun entiset ei toimi....