Ihme Sierra Laser -90

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Mondi
Viestit: 116
Liittynyt: 24 Touko 2005 14:14

Ihme Sierra Laser -90

Viesti Kirjoittaja Mondi »

Tässä kohta puolin pihalle ilmestyy -90vm Sierra laser kaasari tekniikalla 2.0

Sitä olen ihmetellyt, että siinä on vakiona jo tehtaalta levyt takana ja ABS tekniikka, mitä en ole oikein vastaavissa nähnyt. Vai olenko muuten vain sokea :twisted:
Tai sitten selitys on siinä, että se on ollut Ford liikkeen kiertävä esittely auto aikoinaan..
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

ihan normaali lisävaruste tuo ABS sierroissa on, ja aina niiden kanssa on levyt joka nurkassa
Focus 1.0 edition a6 2017
Mondi
Viestit: 116
Liittynyt: 24 Touko 2005 14:14

ok

Viesti Kirjoittaja Mondi »

kiitoksia selvennyksestä (=
Avatar
riesa-reising
Viestit: 299
Liittynyt: 15 Heinä 2007 19:40
Paikkakunta: Lahti - Chicago

Viesti Kirjoittaja riesa-reising »

onko kuinka kallis/pitkä/vaikea projekti jos pistäs levyt joka nurkkaa?
Mondi
Viestit: 116
Liittynyt: 24 Touko 2005 14:14

levyt nurkkiin

Viesti Kirjoittaja Mondi »

On ja ei. Ensinnäkin voi tulla halvemmaksi hommata suoraan akseli joka on levyllinen.

Yleinsä levyllisissä akseleissa on noi jarrujen kiinnikkeet erilaiset. Tosin eräs saksalainen näpertäjä näytti kuinka mondeon rummut muutetaan levyiksi loppujenlopuksi aika käteväksi, mutta loppujenlopuksi voi tulla näillä sierran perien hinnoilla edullisemmaksi ottaa suoraan valmis taka-akseli
Mondi
Viestit: 116
Liittynyt: 24 Touko 2005 14:14

rummut

Viesti Kirjoittaja Mondi »

Rumpujarrut on paljon helpommat pitää puhtaana eivätkä ne jumi niin helposti. Levyt on kätevämmät rata-ajossa tuuletuksen vuoksi.

Jos mietit viritystarkoituksessa, niin tuuppaa sinne 10-11 tuumaset rummut taakse. On menny turbotuksissakin läpi noilla rummun kokoluokilla
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Re: rummut

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Mondi kirjoitti:Rumpujarrut on paljon helpommat pitää puhtaana eivätkä ne jumi niin helposti. Levyt on kätevämmät rata-ajossa tuuletuksen vuoksi.
vartti sitten rumpujarruun rempan tehneenä voin kertoa että niissä ei ole mitään hyvää levyyn verrattuna.
Focus 1.0 edition a6 2017
Mondi
Viestit: 116
Liittynyt: 24 Touko 2005 14:14

Viesti Kirjoittaja Mondi »

Molemmissa on hyvät ja huonot puolet.

Rummut: pysyvät puhtaina, eivät jumi herkästi, vaativat vähemmän huoltoa, tehostavat itsessään jarrutuksessa

Levyt:jäähtyvät paremmin, nopee vaihtaa levyt

kaikista huonoin mitä levyissä voi olla, että on käsijarruvaijeri yhistetty satulaan "ei kaikissa". Se jos mikä jumii kaikista herkiten.

ennen kaikkea noikin on suhteellisia, varsinkin levyjen suhteen. Riippuu automerkistä ja jarrujen tekijästä paljonkin.

on niitä eroja muitakin, mutta ne ovat kanssa mielipide asioita.
Itse pidän rumpujarruissa niiden helppohoitoisuutta ja se etteivät jumi. Se mikä niissä ärsyttää ovat jouset ja sovitteleminen.

Levyt on nopee vaihtaa ja näyttävämmät, mutta jumivat joskus liiankin herkästi.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

miten rumpu pysyy paremmin puhtaana kun levy?
oisit sanonu ton aamulla niin oisin voinu ottaa vaikka valokuvan malliks...

oli nimittäin jarrupölyä yms rasvaa täynnä koko paska
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

ja ei se levyjarrullinen takapää mitenkään erikoisen herkästi jumimaan pääse.. kaikki jumii jos niitä ei käytä. ei ole itselläni juminut kun olen aina jättänyt auton käsijarrun varaan kun parkissa ja sit kerran pari kuukaudessa nykäsen käkkäristä ajossa, siis oikeasti kerran pari!

ja nyt vielä tämä ulkonäköasia, on se levy vain niin paljon mukavemman näköinen siellä takapäässäkin kuin rumpu.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
SimoQ
Viestit: 10
Liittynyt: 14 Joulu 2006 22:33
Paikkakunta: Lappeenranta/Kitee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SimoQ »

Mondi kirjoitti:Molemmissa on hyvät ja huonot puolet.

Rummut: pysyvät puhtaina, eivät jumi herkästi, vaativat vähemmän huoltoa, tehostavat itsessään jarrutuksessa

Levyt:jäähtyvät paremmin, nopee vaihtaa levyt

kaikista huonoin mitä levyissä voi olla, että on käsijarruvaijeri yhistetty satulaan "ei kaikissa". Se jos mikä jumii kaikista herkiten.

ennen kaikkea noikin on suhteellisia, varsinkin levyjen suhteen. Riippuu automerkistä ja jarrujen tekijästä paljonkin.

on niitä eroja muitakin, mutta ne ovat kanssa mielipide asioita.
Itse pidän rumpujarruissa niiden helppohoitoisuutta ja se etteivät jumi. Se mikä niissä ärsyttää ovat jouset ja sovitteleminen.

Levyt on nopee vaihtaa ja näyttävämmät, mutta jumivat joskus liiankin herkästi.
Nyt epäilyttää... Onkos ny kyse sierran rumpujarruista vai yleensä? Jos jossain on rumpujarruja jotka pysyy puhtaina, eivät jumi jne. niin ostaisin heti monta kappaletta kiitos!?!?!?! Vois aina sitä mukaa noihin rasseihin vaihella kun entiset ei toimi....;)
Cortina GT1600 -70 (Auto)
Escort -87 (kulkuneuvo)
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

nuo absillisen sierran jarrut vastaavat kutoskoneisen (150hp) jarruja joten tuo autosi on loistava aihio tekniikanvaihdolle max 180hp... :-)
Vastaa Viestiin