Mondeo -93 sedan takalasin tummennus
Mondeo -93 sedan takalasin tummennus
Elikkäs jos ootte ite tummentaneet noita takalaseja niin kertokaapas miten olette saaneet tummennukset ihan alareunaan kun ainakin mulle ottaa hattuhylly kiinni niin ei saa kalvon reunaa alareunaan.. Eli miten tummennan et saan kunnolla???
Ensiksi kalvo oikeaan muotoonsa ja oikean kokoiseksi (ulkopuolella mitoitat sen/muotoilet), sitten tarpeeksi saippua vettä ikkunaan ja kalvoon. Kalvo liukuu sen jälkeen ikkuna pinnalla helposti jolloin sen saa myös sinne alas asti laitettua. Helppoa sen on kun se vain hokaa.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Soitin tänään CD Cardicille ja kysyin että kestääkö heidän halppis kalvo jos laittaa ulkopuolelle lasia ja sanoivat että kestää koko kesän kun on vaan lämpötila yli 0C. Eli asennan tänään sen kalvon ulkopuolelle lasia kun sisäpuolelta on mahdoton tehtävä kun ei saa hattuhyllyä pois... Eli jos joku voi äkkiä kertoa miten hattuhyllyn saa pois niin saan kalvon sisäpuolelle... Ja mondeohan on MK1 Sedan
Monttu kirjoitti:Soitin tänään CD Cardicille ja kysyin että kestääkö heidän halppis kalvo jos laittaa ulkopuolelle lasia ja sanoivat että kestää koko kesän kun on vaan lämpötila yli 0C. Eli asennan tänään sen kalvon ulkopuolelle lasia kun sisäpuolelta on mahdoton tehtävä kun ei saa hattuhyllyä pois... Eli jos joku voi äkkiä kertoa miten hattuhyllyn saa pois niin saan kalvon sisäpuolelle... Ja mondeohan on MK1 Sedan
Ulkopuolelle...

Jätä ennemmin asentamatta, tai vedä mattamustalla spraylla tummaksi...
Edit:


Viimeksi muokannut lalli69, 07 Kesä 2005 19:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
eikös tossa oo ihan selvät ohjeet??Megado kirjoitti:Ensiksi kalvo oikeaan muotoonsa ja oikean kokoiseksi (ulkopuolella mitoitat sen/muotoilet), sitten tarpeeksi saippua vettä ikkunaan ja kalvoon. Kalvo liukuu sen jälkeen ikkuna pinnalla helposti jolloin sen saa myös sinne alas asti laitettua. Helppoa sen on kun se vain hokaa.
Sedan mondeon hattuhylly irtoo ainoastaan rälläkällä tai vastaavalla tuhoamis työkalulla

Vinkki: jos haluaa siistin siitä takalasista ja tuntuu ette omat taidot riitä niin ko. hommaa tekeviä liikkeitä on paljon ympäri suomea
(etkä h*lvetti vedä herneitä nenään)
Edit: sensuurin pilaaman sanan korjaus *-merkillä

Sierrassa ei ainakaan tuu hevon vittua jos hattu
hylly on paikoillaan ja kerää sitäpaitsi roskia väliin.. Sierrassa ainakin (Sedan tietenkin) hattuhylly on vaan rautaklipseillä kiinni ja lähtee kun tempasee rivakasti etupenkkeihin päin. Olettaisin että Mondeossa vois olla samalla tavalla. Jos takaluukussa eikä muualla näy mitään kiinnityksiä..
EDIT: Äläkä missään nimessä laita kalvoa ulkopuolelle.
8)
hylly on paikoillaan ja kerää sitäpaitsi roskia väliin.. Sierrassa ainakin (Sedan tietenkin) hattuhylly on vaan rautaklipseillä kiinni ja lähtee kun tempasee rivakasti etupenkkeihin päin. Olettaisin että Mondeossa vois olla samalla tavalla. Jos takaluukussa eikä muualla näy mitään kiinnityksiä..
EDIT: Äläkä missään nimessä laita kalvoa ulkopuolelle.

CRSC #813
Black Shadow Team -Lasien tummennusta ja maalausta-
Ford Sierra 2.0 Cosworth -89
Peugeot 205 1.0 -88
Black Shadow Team -Lasien tummennusta ja maalausta-
Ford Sierra 2.0 Cosworth -89
Peugeot 205 1.0 -88
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02
Ite tummensin jus noi pienet sivuikkunat takakontista. Ensin yritin kalvolla mut ei oma taito riittäny samaan niita ainakaan omasta mielestä tarpeeks hyvin joten mastonin mattamusta spray ja 10min ni jopa oli tasanen ja siisti musta pinta.
Tosin haittanahan tossa on toi maalin poisotto jos joskus tarvii, mut mulla nyt ei oo sitä huolta. Piru et tuli siistii jälkee... 8) Eli tolla konstilla kyl onnistuu ne vaikeimmatkin paikat ja ei varmasti ylimääräiset katseet vaivaa
mut sit se poisotto... 



Sprayhän lähtee aina ihan maalinpoistoaineella. Pesutinnerilläkin esim. lähtee hyvin. senkun pyyhkii vain rätillä..martikainen kirjoitti:Ite tummensin jus noi pienet sivuikkunat takakontista. Ensin yritin kalvolla mut ei oma taito riittäny samaan niita ainakaan omasta mielestä tarpeeks hyvin joten mastonin mattamusta spray ja 10min ni jopa oli tasanen ja siisti musta pinta.Tosin haittanahan tossa on toi maalin poisotto jos joskus tarvii, mut mulla nyt ei oo sitä huolta. Piru et tuli siistii jälkee... 8) Eli tolla konstilla kyl onnistuu ne vaikeimmatkin paikat ja ei varmasti ylimääräiset katseet vaivaa
mut sit se poisotto...
CRSC #813
Black Shadow Team -Lasien tummennusta ja maalausta-
Ford Sierra 2.0 Cosworth -89
Peugeot 205 1.0 -88
Black Shadow Team -Lasien tummennusta ja maalausta-
Ford Sierra 2.0 Cosworth -89
Peugeot 205 1.0 -88
lasin ulkopuolelle asennus ei ole vaihtoehto... ei ole paha hinta lasien tummennuksella. kun olen kolmesta paikasta saanu mun ekkeriin tummennus tarjouksia ja hinta haarukka oli 120-160e kolmesta lasista.ja mä voin vielä asiakkaana hylätä homman jos ei ole kunnolla siellä. eikä ne voi mussuttaa mitään muuta kuin tehdä uusiks tai antaa kunnon alennukset.
ja tossa hinnassa oli molemmat takasivulasit ja takalasi.
ja tossa hinnassa oli molemmat takasivulasit ja takalasi.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02
Sprayhän lähtee aina ihan maalinpoistoaineella. Pesutinnerilläkin esim. lähtee hyvin. senkun pyyhkii vain rätillä..
No hyvä tietää jos joskus tarttee ottaa pois. Kovasti on nyt mietinnässä toi takalasi et laittasko n.20e kalvot ja hankalampi asennus vai 3e spray ja helppo asennus. Toisaalta jos se kerran lähtee ihan tinnerillä ja rätillä ni sama kai toi nyt sit ois vetää spraylla. Takapeilii ei kuitenkaan oo mulla autossa joten eipä tossa juuri mitään menetä. Tosin hienot poppivehkeet hattuhyllyllä ei enää näkys kanssakulkijoille.
No hyvä tietää jos joskus tarttee ottaa pois. Kovasti on nyt mietinnässä toi takalasi et laittasko n.20e kalvot ja hankalampi asennus vai 3e spray ja helppo asennus. Toisaalta jos se kerran lähtee ihan tinnerillä ja rätillä ni sama kai toi nyt sit ois vetää spraylla. Takapeilii ei kuitenkaan oo mulla autossa joten eipä tossa juuri mitään menetä. Tosin hienot poppivehkeet hattuhyllyllä ei enää näkys kanssakulkijoille.

-
- Viestit: 268
- Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
- Paikkakunta: Frankfurt
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02
Kyllä toi tummennus ihan helppoo hommaa on ekakertalaisellekkin jos vaan on lasipinnat suhteellisen suorat, mut sit kun alkaa lasipinta olla kaareva ni voi vit** ei ainakaan mulla onnistunu samaan kaikkia ilmakuplia pois. Ois varmaan pitäny kokeilla tehdä pienemmillä kalvonpaloilla se tummennus. Ja sit kun vaan malttaa tehdä siististi eli leikkaa ne kalvot valmiiks mahdollisimman sopivan kokoiseksi. Aikaahan siinä todellakin menee jos meinaa siististi tehdä.
-
- Viestit: 268
- Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
- Paikkakunta: Frankfurt
muistaakseni se alfameierin tuninkikirjanen sanoi että hae se muoto siihen kalvoon lasin ulkopuolelta.
eli laita se kalvo kasteltun takalasin päälle. älä ota mitään suojia pois. sitten kastelet sen ihan täysin ja vedät ja pingotat sen kunnolla siihen. anna kuivahtaa, ota pois ja tee melkein sama sisäpuolella paitsi että otat sen suojamuovin siitä välistä nyt puis..
noin muistelisin että siinä oli..
eli laita se kalvo kasteltun takalasin päälle. älä ota mitään suojia pois. sitten kastelet sen ihan täysin ja vedät ja pingotat sen kunnolla siihen. anna kuivahtaa, ota pois ja tee melkein sama sisäpuolella paitsi että otat sen suojamuovin siitä välistä nyt puis..
noin muistelisin että siinä oli..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Saattaa olla, mutta en usko että se olis muuten jääny mieleen! Sehän nyt on kaiken a ja o että ne muodot haetaan ja kalvo leikataan valmiiksi ulkopuolella..muuten tulee kyllä helpolla sutta!Volmari kirjoitti:muistaakseni se alfameierin tuninkikirjanen sanoi että hae se muoto siihen kalvoon lasin ulkopuolelta.
eli laita se kalvo kasteltun takalasin päälle. älä ota mitään suojia pois. sitten kastelet sen ihan täysin ja vedät ja pingotat sen kunnolla siihen. anna kuivahtaa, ota pois ja tee melkein sama sisäpuolella paitsi että otat sen suojamuovin siitä välistä nyt puis..
noin muistelisin että siinä oli..
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02
Joo noin se on hyvä tehdä ja kannattaa katsoa et ikkuna todellakin on samankokoinen sisä ja ulkopuolelta esim. tiivisteiden takia. Sierrassa ainakin takalasi ja ne pienet sivulasit takana on isompia ulkopuolelta ku sisäpuolelta. Ja kun sitä kalvoa leikkailee muotoonsa ni parempi jättää vähän liikaa kun liian vähän. Kyl siitä aina pois saa leikattua mut jos leikkaa liikaa ni hankalampi rueta paikkailee.
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: 26 Huhti 2005 14:25
- Paikkakunta: Rannassa
tummennus
Ainakin mk2:ssa kun kaataa takapenkit ja ottaa muoviset sivupaneelit pois lähtee hattuhylly pois. Siis se päällinen, siihen jää just sen verran tilaa että kalvon saa alas asti.