firman kallein osa prkl?!
firman kallein osa prkl?!
Niin eli rupesipas tuo ford focus 1.6i -99 stw röpöttämään pakoputken alkupäästä, ja kun saatiin auto nosturille selvisi että reikä on siinä ensimmäisessä haitariputkessa mikä on ilmeisestikin samaa osaa pakosarjan kanssa. Samassa osassa on kiinni vielä lambda anturikin.
Ilmeisesti kyseistä kohtaa ei voi korjata mitenkään? Uusi osa maksaa varovaisenkin arvion mukaan ~500e?!?!?!? + työt päälle.
Kysymys kuuluukin, käykö samanlaisesta -04 vehkeestä tuo pakosarja suoraan vanhempaan -99 malliin? Molemmat ovat farmareita, ja koppahan on vielä sama...
Tai vai pystyykö tuota haitariputkea vaihtamaan siihen väliin suoraan tai korjaamaan millään tavalla?
nimim. viimenen foordi.
Ilmeisesti kyseistä kohtaa ei voi korjata mitenkään? Uusi osa maksaa varovaisenkin arvion mukaan ~500e?!?!?!? + työt päälle.
Kysymys kuuluukin, käykö samanlaisesta -04 vehkeestä tuo pakosarja suoraan vanhempaan -99 malliin? Molemmat ovat farmareita, ja koppahan on vielä sama...
Tai vai pystyykö tuota haitariputkea vaihtamaan siihen väliin suoraan tai korjaamaan millään tavalla?
nimim. viimenen foordi.
Re: firman kallein osa prkl?!
Kyseessä 8v. vanha auto, merkistä rippumatta tahtoo jo pakoputket mennä puhki tuossa iässä putkiston alkupäästäkin. Loppupäässä saattaa olla jo kolmaskin vaimennin menossa.haahuu kirjoitti: nimim. viimenen foordi.
Kuten jo tuolla ylempänä sanottiinkin, yleismallin haitariosan pystyy vaihtamaan viidesosalla mainitsemastasi uuden putken hinnasta.
Re: firman kallein osa prkl?!
Nää on kyl hyvii, aina itketään et voorti on paska jne....kuka pakotti ostamaan voortin....haahuu kirjoitti:nimim. viimenen foordi.
ostakaa te kaikki viimeinen fordi kirjottajat niitä mieleisiänne autoja sun muita risoja ni pääsette kirjotamaan sitten niiten merkki foorumeille itkujanne ku joku osa kappaleina VAIN 8 vuotta vanhassa autossa...
Ugh olen avautunut, lähden ryypäämään 8)
Onko pakosarja KULUTUSOSA?
Haloo. Pakoputken vaihdot kyllä ymmärtää, mutta nyt on kysymys pakosarjasta. Kyllä kaikissa entisessä, vanhemmissakin autoissa pakosarja on kestänyt kivasti yli 20vuotta.
Korjataan vähän tuota nimimerkkiä, niin ei tarvi muutamien ottaa sitä enää välttämättä niin raskaasti.
nimim. ehkä viimeinen foordi.
Haloo. Pakoputken vaihdot kyllä ymmärtää, mutta nyt on kysymys pakosarjasta. Kyllä kaikissa entisessä, vanhemmissakin autoissa pakosarja on kestänyt kivasti yli 20vuotta.
Korjataan vähän tuota nimimerkkiä, niin ei tarvi muutamien ottaa sitä enää välttämättä niin raskaasti.
nimim. ehkä viimeinen foordi.
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: 22 Kesä 2006 03:28
- Paikkakunta: Joensuu
Et taida viittiä edes lukea vastauksia tai sitten et vaan ymmärrä.haahuu kirjoitti:Onko pakosarja KULUTUSOSA?
Haloo. Pakoputken vaihdot kyllä ymmärtää, mutta nyt on kysymys pakosarjasta. Kyllä kaikissa entisessä, vanhemmissakin autoissa pakosarja on kestänyt kivasti yli 20vuotta.
Korjataan vähän tuota nimimerkkiä, niin ei tarvi muutamien ottaa sitä enää välttämättä niin raskaasti.
nimim. ehkä viimeinen foordi.
Putken etuosa ei ole "yhtä puuta" pakosarjan kanssa. Pakosarjaa ei tarvii vaihtaa jos etuputki vuotaa!
Kyllähän se vaan näin on, että se putken jousto-osa siinä edessä on samaa puuta pakosarjan kanssa.
Minähän en mikään automekaanikko ole, mutta jos ford + 3 varaosaliikettä ilmoittavat että se pitää vaihtaa koko systeemi, niin kai se on pakko uskoa.
Esim. Bosalilta ei löytynyt mitään korjaussarjaa tai vastaavaa tuohon jousto-osaan. Sama esim. motonetistä. Muut pakoputken osat kyllä löytyvät, mutta ei tuota etuputkea koska on kuulemma niin harvinaista että se alkaa vuotamaan ja on niin kallis vara-osa ettei kannata pitää varastossa.
toimitusajat vaihtelivat 2-4vko tilauksesta. hinta oli jokapuolella yli 500euroa.
Minähän en mikään automekaanikko ole, mutta jos ford + 3 varaosaliikettä ilmoittavat että se pitää vaihtaa koko systeemi, niin kai se on pakko uskoa.
Esim. Bosalilta ei löytynyt mitään korjaussarjaa tai vastaavaa tuohon jousto-osaan. Sama esim. motonetistä. Muut pakoputken osat kyllä löytyvät, mutta ei tuota etuputkea koska on kuulemma niin harvinaista että se alkaa vuotamaan ja on niin kallis vara-osa ettei kannata pitää varastossa.
toimitusajat vaihtelivat 2-4vko tilauksesta. hinta oli jokapuolella yli 500euroa.
Kyllä se niin on että etuputki on samalla pakosarja - joka tosin lienee lähempänä peltisarjaa kuin perinteistä valurautamälliä - -> http://www.catalogue.bosal.com/images/e ... 495009.gif
Niiku muutki on sanonu, tarvikeliikkeistä saa kyllä haitariosan jonka tuohon voi askarrella kiinni. Ja jos ei nappaa niin eiköhän toi aikansa kestä myös ilman haitaria, eihän tota haitaria ees oo läheskään kaikissa autoissa ja nekin pysyy kasassa.
Ja mitä tulee viimeiseen Voordiin niin jos varaosien hinta on se minkä perusteella valitset seuraavan autosi, suosittelisin luomaan katseen jonnei 80 luvun Ooppeleihin tai Volkkareihin.
Niiku muutki on sanonu, tarvikeliikkeistä saa kyllä haitariosan jonka tuohon voi askarrella kiinni. Ja jos ei nappaa niin eiköhän toi aikansa kestä myös ilman haitaria, eihän tota haitaria ees oo läheskään kaikissa autoissa ja nekin pysyy kasassa.
Ja mitä tulee viimeiseen Voordiin niin jos varaosien hinta on se minkä perusteella valitset seuraavan autosi, suosittelisin luomaan katseen jonnei 80 luvun Ooppeleihin tai Volkkareihin.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Jousto-osan vaihtaa ns. yleismallista 100euroon; - tämä tosin vaatii omaa työtä, jolle tällöin ei voi laskea hintaa. Putki irti, leikaa, hitsaa ym.
Korjaamolla teetettynä ei välttämättä kannata.
Meillä tuo Focus tällä hetkellä muualla, etten voi katsoa kuinka alhaalla se jousto-osa on.
Volvomiehille varmasti tuttu asia 850-mallien osalta tuo jousto-osan hajoaminen pakosarjasta. Niihin on olemassa valmis korjauspala.
Autot tehdään tänä päivänä vähän erilailla kuin 20v sitten. Moottorivalut ohuempia, pakosarjat ns. peltisarjoja, johtojen poikkipinnat murto-osa entisistä ym. Painoa pois mistä saadaan, materiaalia ja täten rahaa säästyy. Isompia kokonaisuuksia asennetaan kerralla liukuhihnalla.
Korjaamolla teetettynä ei välttämättä kannata.
Meillä tuo Focus tällä hetkellä muualla, etten voi katsoa kuinka alhaalla se jousto-osa on.
Volvomiehille varmasti tuttu asia 850-mallien osalta tuo jousto-osan hajoaminen pakosarjasta. Niihin on olemassa valmis korjauspala.
Autot tehdään tänä päivänä vähän erilailla kuin 20v sitten. Moottorivalut ohuempia, pakosarjat ns. peltisarjoja, johtojen poikkipinnat murto-osa entisistä ym. Painoa pois mistä saadaan, materiaalia ja täten rahaa säästyy. Isompia kokonaisuuksia asennetaan kerralla liukuhihnalla.
Jeps, tuo jousto-osa on tosiaankin mahdollista vaihtaa. Motonetilla kai halvin tuo punottu jousto-osa ei montaa kymppiä maksa(20-30e).
Luulisi että satasella tuo osa on paikallaan ja sisältää sen jousto-osan hinnankin. Hieman erikoista että tuo jousto on kiinteänä pakosarjassa. Ilmeisesti on haluttu rahastaa varaosan myynnillä.
Luulisi että satasella tuo osa on paikallaan ja sisältää sen jousto-osan hinnankin. Hieman erikoista että tuo jousto on kiinteänä pakosarjassa. Ilmeisesti on haluttu rahastaa varaosan myynnillä.
Tero Anttila Oy
Tai vaihda se jousto osa pelkästään... 20-30e maksaa yleisjousto.
Mutta halvalla pääset, omaani maksaa etuputket joissa katit kiinni 758e/kpl ja niitä on 2kpl sentään...
Onhan se ikävää kun 8v autoon jo joutuu osia vaihtaa.. Itsekin olen joutunut omaani vaihtaa jo jotain vaikka on vasta 13 vuotta vanha.
Tai vaihda se jousto osa pelkästään... 20-30e maksaa yleisjousto.
Mutta halvalla pääset, omaani maksaa etuputket joissa katit kiinni 758e/kpl ja niitä on 2kpl sentään...
Onhan se ikävää kun 8v autoon jo joutuu osia vaihtaa.. Itsekin olen joutunut omaani vaihtaa jo jotain vaikka on vasta 13 vuotta vanha.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Mikäköhän noissa muuten on ideana loppupeleissä. Yleensähän toi putkisto on kumi lenkkien varassa niin liikkuu koneen mukana, mutta onko se noissa sitte jotenkin kovemmin kiinni pohjassa???
Tossa transitin alle kattelin niin siellä näky olevan ja joku haitariputki. Oli vielä sen näkönen, ettei oo enää orkkis kun nätti vähän semmoselta taipuisalta ilmastointiputkelta eikä siinä ollut edes mitään laippoja tms. kiinnitystä.
Tossa transitin alle kattelin niin siellä näky olevan ja joku haitariputki. Oli vielä sen näkönen, ettei oo enää orkkis kun nätti vähän semmoselta taipuisalta ilmastointiputkelta eikä siinä ollut edes mitään laippoja tms. kiinnitystä.

Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Etuvetoisissa tuppaa olemaan
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeps =)
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Omassa käyttiksessä on molemmissa putkissa haitari kattien jälkeen vaikka on tuuppaa takaa.


Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/