Sivu 1/2
-91 orion 1,6 cvh
Lähetetty: 27 Touko 2005 15:24
Kirjoittaja Voortti
Otsikon mukaisessa autossa on seuraavanlainen käyntiongelma: auto kiihtyy täydellä kaasulla normaalisti, mutta osakaasulla kiihtyminen tapahtuu kuin portaittain, elikkä auto ei kiihdy tasaisesti vaan ikään kuin nykimällä. myös alavääntö tuntuu suhteettoman heikolta.
Onko näissä ollut jotain tyyppivikaa vai pitääkö vain käydä anturi kerrallaan läpi? kaasuläpän asentoanturi, map, imuilmanlämpö, kampiakselinasentoanturi? Noi nyt tulisi ekana mieleen...
Lähetetty: 27 Touko 2005 15:29
Kirjoittaja Megado
Tutkaillut onko imuvuotoja? Täydellä kaasulla meinaan voi kulkee kyllä kun saapi kakkua tarpeeksi. Lambda kenties mykkä.
Lähetetty: 27 Touko 2005 15:30
Kirjoittaja ZyaS
kaasuläpän asentoanturi tai map
kun täys kaasulla ei nyi.. -> ei ole alipainetta Map. kaasuläpän asento anturi enemmän käytetään "keski-aluetta" kaasusta kuluu anturi eniten siitä kohti ja taas täys-kaasu ei kulu niin paljon.
kaasuläpän asentoanturin(TPS) pystyy mittaamaan en nyt muista miten..
Lähetetty: 27 Touko 2005 21:11
Kirjoittaja Voortti
Oisiko jollain vastusarvoja ko. antureille?
Lähetetty: 27 Touko 2005 21:36
Kirjoittaja Monteonisti
Myös viallinen tulppa aiheuttaa tuollaista, mutta nykii lähinnä, isoilla kierroksilla ja tyhjäkäynnillä voi olla oireeton.
Lähetetty: 28 Touko 2005 08:22
Kirjoittaja JesseT
Kaasuläpän asentoanturissa on kolme nastaa,: 1 ,2 ja 3. 1 ja 3 nastan välillä on aina sama resistanssi asennosta riippumatta. Tämä on noin 2kOhm suuruusluokkaa. Resistanssien 1 -> 2 ja 2 -> 3 summa on myös tämä sama koko ajan mutta näiden suhde muuttuu kaasun asennon mukaan tasaisesti.
Eli mittari kiinni 1 ja 2 pinnin väliin ja katsot että resistanssi menee nollasta tasaisesti siihen arvoon joka on 1 ja 3 pinnien välissä koko ajan.
Lähetetty: 04 Heinä 2005 10:33
Kirjoittaja hilex
minul on sama vika mun orionis.joko vika selvis....ajattelin vaan et jos apua sais vai alanko ehtii ite.

Lähetetty: 22 Heinä 2005 20:39
Kirjoittaja ABC-524
Voortti kirjoitti:Oisiko jollain vastusarvoja ko. antureille?
Mittailin tossa tossa eilen piruuttani KO. anturin.
Eli 1-3 nastan välissä on 4kohm ja 1-2 nastojen välissä 0.23 - 4kohm riippuen asennosta.
Lähetetty: 22 Heinä 2005 22:58
Kirjoittaja Monteonisti
Oishan niitä jos jaksas kaivella esiin, mutta joku varmaan tietää ulkomuistista?

Lähetetty: 24 Elo 2005 23:07
Kirjoittaja orionorion
Joo sama vika täälläkin! Kertokaas missä vois olla vika... Kiihtyy portaittain! Tasasella kaasulla kaikki ok, mut kiihdyttäessä jumittaa ja kiihtyy portaittain.

Lähetetty: 26 Elo 2005 19:01
Kirjoittaja orionorion
Eikö mitään oo selvinnyt kellekkään?

Lähetetty: 26 Elo 2005 23:44
Kirjoittaja Monteonisti
Voorttille: Onkos tuossa EGR eli pakokaasujen kierrätys? Kokeile tulpata se jos auttas!

Lähetetty: 02 Syys 2005 08:14
Kirjoittaja taky
orionorion kirjoitti:Joo sama vika täälläkin! Kertokaas missä vois olla vika... Kiihtyy portaittain! Tasasella kaasulla kaikki ok, mut kiihdyttäessä jumittaa ja kiihtyy portaittain.

Fiestaa vaivasi sama, vika löytyi lopulta - lambda viallinen.
Lähetetty: 02 Syys 2005 15:33
Kirjoittaja Paco
Missäs Orionissa on EGR, vois itekki kokeilla tulpata se kun tää mun Orionin ongelma on vieläkin pinnalla...

Lähetetty: 06 Syys 2005 19:35
Kirjoittaja orionorion
taky kirjoitti:
Fiestaa vaivasi sama, vika löytyi lopulta - lambda viallinen.
Ai lambdan vaihdolla rupes toimii? Kiihtykö sullakin portaittain? Pitää sit vissii kokeilla vaihtaa toi lambda.
Lähetetty: 06 Syys 2005 20:14
Kirjoittaja sLan
se hitonmoinen putki hässäkkä cvh konees on lisäilmapulssi! jos kokeilette siitä pikkuisesta suodatin boksista niin pakosarja IMEE raitista ilmaa laimentaen näin pakokaasupäästöjä. kaiken se sakemanni tekee et saadaan voortit rekisteröityä
ittellä ollu myös PALJON ongelmia ko. koneen kans.
kannattaa tarkistaa:
-läpän asento anturi
-MAP anturi
-sytkäboksi!
omassa cvh:ssa menny sytkäaski ja MAP
Lähetetty: 06 Syys 2005 21:02
Kirjoittaja Paco
Tuota, tuota. Minulla oli/on Orionissa nykimisongelmaa. En edes kiinnittänyt tuohon huonoon alavääntöön niin paljoa huomiota, mutta se parani huomattavasti bensansuodattimen vaihdolla. Taisi vanha olla aika tukossa. Kannattaa se suodatin varmaan vaihtaa, kun ei sillä hintaakaan ole kuin päälle 10euroa.
Lähetetty: 06 Syys 2005 21:48
Kirjoittaja taky
orionorion kirjoitti:
Ai lambdan vaihdolla rupes toimii? Kiihtykö sullakin portaittain? Pitää sit vissii kokeilla vaihtaa toi lambda.
Ei portaittain, vaan ala kierroksilal ok samoin max kierroksilla, mutta
noin 3/4 kaasulta kun aloitti kiihdyttämisen sanoi bööö..., siis stumppasi.
Hivenen kun hölläsi kaasua käynti palasi.
Lähetetty: 08 Syys 2005 19:37
Kirjoittaja orionorion
taky kirjoitti:
Ei portaittain, vaan ala kierroksilal ok samoin max kierroksilla, mutta
noin 3/4 kaasulta kun aloitti kiihdyttämisen sanoi bööö..., siis stumppasi.
Hivenen kun hölläsi kaasua käynti palasi.
Joo no mä luin nyt täs ite nää mun vikakoodit tosta orionosta ja vilkku seuraavalla tavalla. 1villku 1vilkku tauko ja taas 1vilkku ja 1vilkku sit tuli tauko ja kaks nopeeta vilkkua ja sit taas 1villku 1vilkku tauko ja taas 1vilkku ja 1vilkku. Eli siis vikakoodi 22 ilmeisesti? vikakoodi 22 on tällainen volume air flow VAF sensor1 -> voltage high. Mitä toi niinku tarkoittaa?
Lähetetty: 08 Syys 2005 21:43
Kirjoittaja Regu
Juu autodatakin sanoo että: ilmavirran mittain 1 korkea jännite
eli ilmamäärämittari saa ilmeisesti liian korkeaa jännitettä, mutta mistä se taas johtuu onkin ihan toinen juttu.
Lähetetty: 08 Syys 2005 21:59
Kirjoittaja orionorion
Regu kirjoitti:Juu autodatakin sanoo että: ilmavirran mittain 1 korkea jännite
eli ilmamäärämittari saa ilmeisesti liian korkeaa jännitettä, mutta mistä se taas johtuu onkin ihan toinen juttu.
Noniinpä! Voiskohan tuo mun portaittain kiihtyminenkin johtu tuosta viasta? Ihme vika tosiaankin.

Lähetetty: 08 Syys 2005 23:06
Kirjoittaja Monteonisti
Vai antaako poksille liian ison jännitteen, eli ei toimi oikein?

Lähetetty: 09 Syys 2005 16:24
Kirjoittaja orionorion
Eli siis vika voi olla ilmamäärämittarissa?
Lähetetty: 09 Syys 2005 17:57
Kirjoittaja Paco
Millä muuten luit tuon vikakoodin? Minäkin voisin sen lukemista harkita, jos se onnistuu kotikonstein.
Lähetetty: 09 Syys 2005 19:51
Kirjoittaja orionorion
Paco kirjoitti:Millä muuten luit tuon vikakoodin? Minäkin voisin sen lukemista harkita, jos se onnistuu kotikonstein.
Konehuoneessa on se pistoke. Ostin biltemast ajohtoa ja sellaisen ledivalon. Sit yhsitin sen ledivalon 1 ja 2 väliin ja 2 ja 3 pitää yhdistää jollain johdolla. Se pistoke on vähän niinku kolmion muotoinen. Sit vaa virrat päälle ja kattelemaan lediä konehuoneessa.