eskon lämmöt!!

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
kakseskoa
Viestit: 8
Liittynyt: 14 Touko 2005 11:43

eskon lämmöt!!

Viesti Kirjoittaja kakseskoa »

nythän on niin et rakkaan :x 1.8 zeteccini lämmöt nousee punaiselle ennenkuin flekti lähtee pyörimään.Mielestäni vois hiukan aiemmin aloittaa puhkumisen...?Sanokaa kokeneemmat voortistit missä vika ennenkuin sattuu suurempia vahinkoja?Termari just vaihdettu...oisko joku anturi?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

no sen flektin anturi ensimmäisenä tulis mieleen.
ei sieltä mitään junia t...
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

nii ja jäähdytysjärjestelmässä vois olla ilmaa.. missä tilanteessa lämpömittari nousee punaselle?
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
kakseskoa
Viestit: 8
Liittynyt: 14 Touko 2005 11:43

Viesti Kirjoittaja kakseskoa »

ZyaS kirjoitti:nii ja jäähdytysjärjestelmässä vois olla ilmaa.. missä tilanteessa lämpömittari nousee punaselle?

mittari nousee punaiselle joka ajossa. Lämmöt nousee tasaisesti ja flekti käynnistyy ihan säännöllisesti kun mittari on punaisella, puhaltelee hetken ja lämmöt putoaa juuri ja juuri punaisen alle jne.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

olisko väärän arvon tai viallinen termari? tekikö vanhalla samaa?
ei sieltä mitään junia t...
kakseskoa
Viestit: 8
Liittynyt: 14 Touko 2005 11:43

Viesti Kirjoittaja kakseskoa »

janzamar kirjoitti:olisko väärän arvon tai viallinen termari? tekikö vanhalla samaa?
Samalla tavalla toimi vanhalla termarillakin. 88 asteisia molemmat.
Mites hankala toi flektin anturi ois vaihtaa?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

en edes tiedä missä se on,mutta ei nyt anturin vaihtaminen vaikeeta voi olla,
mietin vaan että onko se veden lämpö tosiaan noin korkea,vai
vikaa anturissa,vai mittarissa..?
omaa ei nyt voi verrata kun on aivan eri vuosikymmeneltä,mutta lämpömittari on tapissa koko ajan kun lämpenee,onneksi ei pidä lukemat paikkaansa kumminkaan..
ei sieltä mitään junia t...
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Vanhemmissa Zeteceissä oli se anturi ylävesiletkun alapuolella lähellä syyläriä, uudemmista ei ole tarvinnut tarkistaa. Kokeile vaihtaa mittarin anturi, maksaa kait alle 10€ tarvikkeena. Joissain uusissa voorteissa on kait myös motin lämpöanturi kytketty samaan "systeemiin" flektin anturin kanssa, mutta onkohan Zeteceissä? :shock:
kakseskoa
Viestit: 8
Liittynyt: 14 Touko 2005 11:43

Viesti Kirjoittaja kakseskoa »

näyttäis olevan tosiaan siinä ylävesiletkun alla...vähän toista kymppiä kiskoivat siitä paikallisessa varaosaliikkeessä.
Täytyy aamulla vaihtaa ja toivoa parasta. :?
zak69
Viestit: 175
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:09
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja zak69 »

Juu sama juttu. Ajelin tänään tuolla efillä kotia kohti ja yhtäkkiä kiipesi neula punaisen alarajaan ja jäi siihen. Tien sivuun ja pelti auki, no ei se keittänyt ei edes sinnepäin :roll: Tuliko mittariin joku häikkä vai kuuluisa sulakerasiako temppuilee vai mitä, ja kaikki nesteet oli tallella???!!!
1.8 Mondeo Ghia Stw -03
E34 520IA -89/90
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

mites se termarin laita? sehän sen kuuman veden sieltä kiertoon päästää.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
zak69
Viestit: 175
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:09
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja zak69 »

Megado kirjoitti:mites se termarin laita? sehän sen kuuman veden sieltä kiertoon päästää.
No sehän itellä ekana mielessä kävi. Vois sen vaihtaa muutenkin kun ei mitään hajua millon vaihdettu. Tietääkö joku sanoo suorilta missä on, siis cvh-myllyhän tuo on??
1.8 Mondeo Ghia Stw -03
E34 520IA -89/90
Vastaa Viestiin