Nyt tarvis jonkun pikasesti kertoa kuuluuko bensanpaineenventtiilin regaoida jollain tavalla kun siihen puhalta tai imee? Oon koittanu ite puhaltaa ja imee sitä sekä paineilmaa tyrkänny sinne mutta mitään ei tapahdu, ihan kiinni koko vehje.
Jos mahdollista niin voisko joku kokeilla jopa? Pitäis saada auto maanantaina tien päälle ja tossa ko. vehkeessä saattaa olla vika.
Venttiilihän sijaitsee suutinrungossa oikeassa päässä, kahdella 7 tai 8mm ruuvilla kiinni.
Bensanpaineen venttiilistä
Eiii vaan siis semmonen johon menee alipaineletku imusarjasta ja sen tehtävä on pitää paine tasasena imusarjassa ja suutinrungossa, näin olen ymmärtänyt
Mutta mulla siinä ei oo mitään elettä vaikka kuinka tyrkkäis sinne paineilmaa tai alipainetta
ei muuten mutta se saattaa olla syyllinen mulla tohon ongelmaan että mitä enemmän kaasua painaa sitä korkeemmalle tyhjäkäynti jää 

Mutta mulla siinä ei oo mitään elettä vaikka kuinka tyrkkäis sinne paineilmaa tai alipainetta


Mondeo Mk1
Se mokkula on tosiaan bensanpaineen säädin. Idea on muuttaa bensan painetta siellä bensatukissa sen mukaan paljonko koneessa on alipainetta. Läppäkiinni, eli pienellä kaasun painamisella on imusarjassa suurempi alipaine, jolloin se säädin pienentää painetta.
Jos tyhjäkäynnillä nyppäät letkun irti siitä (tai puristaat letkun läjään), pitäisi kierrosten ainakin hetkellisesti nousta, kun kone saa enemmän bensaa.
Jos koko aparaatti on rikki, saa kone luultavati liikaa bensaa, eli käy rikkaalla.
Itse en ole vielä keksinyt mikä sen alipainesäädön tarkoitus oikeasti on. Koska bensan määrää saa säädettyä suuttimilla ja ruiskunohjauksellakin, niin miksi ihmeessä sotkea joku mekaaninen säätö lisäksi? Vai onko meininki se, että suuttimet on niin isot, että pienillä kierroksilla ei saada tarpeeksi vähän bensaa normaalipaineilla? Vai mikä? Joku voisi kertoa?
Jos tyhjäkäynnillä nyppäät letkun irti siitä (tai puristaat letkun läjään), pitäisi kierrosten ainakin hetkellisesti nousta, kun kone saa enemmän bensaa.
Jos koko aparaatti on rikki, saa kone luultavati liikaa bensaa, eli käy rikkaalla.
Itse en ole vielä keksinyt mikä sen alipainesäädön tarkoitus oikeasti on. Koska bensan määrää saa säädettyä suuttimilla ja ruiskunohjauksellakin, niin miksi ihmeessä sotkea joku mekaaninen säätö lisäksi? Vai onko meininki se, että suuttimet on niin isot, että pienillä kierroksilla ei saada tarpeeksi vähän bensaa normaalipaineilla? Vai mikä? Joku voisi kertoa?
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45