v6 mondeo -97

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
pikkua83
Viestit: 6
Liittynyt: 18 Elo 2007 09:45

v6 mondeo -97

Viesti Kirjoittaja pikkua83 »

tuli ostettua tollanen 2.5 v6 mondeo farkku ja nyt sitten vois kohtalo toverit kertoa kokemuksia autosta :D millasia vikoja/ominaisuuksia ollut... sellasen oon huomannut et pikkasan nypyttää aina vällilä kun ajaa tasasesti.. lieneekö ominaisuus.?..?..
nii juu jos jollakin on jäänyt nurkiin jotain mieln kiintosia tuuninki korin osia niin saapi tarjota.. tie vaikka tota vähän alkas ehostelee :shock:
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Tuskin on ominaisuus. Kannattaa tulpat ja suodattimet alkuun vaihtaa ja sitte se tyhjäkäyntiventtiili puhdistaa/vaihtaa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
pikkua83
Viestit: 6
Liittynyt: 18 Elo 2007 09:45

Viesti Kirjoittaja pikkua83 »

tyhjäkäyntiventtiili.. pitäskö tyhjäkäynnin heilahdella jos on siinä vika? minkäköhän hintanen kapistus on?
nii juu auto tomaatti.. aattelin ensi et nypyttää vaan ylivaihteela mut nypyttelee muutenkin.. nypyttely ei varsinaisesti haittaa mut voishan sen nyt hoitaa kuntoon kun muutenkin aattelin vähän suuremman huollon.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Ei se tyhjäkäynti välttämättä heilahtele. Se aiheuttaa paskastuessaan ihan ihmeellisiä häikkiä kun välillä jumittaa. Korppariin makso uus 130e ja luulisin, että samoissa mennään mondeon kanssa eli kannattaa tosiaan koittaa puhdistaa. Haulla löytyy aika paljon juttua asiasta.
Nypyttääkö se siis ihan tasakaasulla vai kaasua painaessa?
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
pikkua83
Viestit: 6
Liittynyt: 18 Elo 2007 09:45

Viesti Kirjoittaja pikkua83 »

tasa kaasulla ja jos ihan pikku hiljaa kiihdyttää.. mistäs muuten moinen mötti löytyy?? onnistuuko puhdistu helposti vai kannattaako vaan huollon yhteydessä pyytää puhdistamaan :?
Avatar
Paappari
Viestit: 83
Liittynyt: 02 Maalis 2007 20:59
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Paappari »

Isäukolla oli -99 vuoden 2,5litranen Ghia-malli, ja se piti ilmastointi päällä toisinaan semmosta hyvin pientä nypytystä, ja se oli kuulemma ominaisuus kerrottiin merkkiliikkeestä. Piti sitä tosiaan ihan uudesta alkaen. Ittelläni oli -00 vuoden 2.0 farkku jossa ei vastaavaa "vikaa" ollu.
Puhdas auto, parempi mieli
Mondeo ST220
Mondeo Titanium V6 STW
pikkua83
Viestit: 6
Liittynyt: 18 Elo 2007 09:45

Viesti Kirjoittaja pikkua83 »

hmm.. täytyypä kokeila ajaa ilmastointi poissa päältä.. :roll:
no niin eilen ilmeni uusi "ongelma" :( ajan esto ei tahdo lähteä pois päältä.. ei tunnista avainta.. elikkäs kun laittaa virrat päälle niin valovaan vilkuttaa.. aikansa kun punasen avaimen kanssa touhuaa niin saa taas avaimen kelpuutettua.. onkois kellään kellään samaa ongelmaa ollut? lauvantaina aamusella kun käynnistin auton ajonesto piippasi samoin myöns sunnuntaina ja sitten yhtäkkiä päivällä ei enää toiminut.. kun sain toimimaan niin taas n.1h päästä sama juttu mut kun yö vuoron jälkeen lähden töistä ei mitään vikaa eikä enään tänää aamustikaan mitään.. ainakaan viel :) mahtaakohan vika olla akussa voiskohan olla niin huono että purkaa virtaa niin että muisti menee tai jotain?
hoopee
Viestit: 606
Liittynyt: 29 Heinä 2006 11:42
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee »

Mulla oli aina joskus escortissa ongelmana ettei ajonesto lähteny pois päältä. Ensimmäisen kerran teki sen kun olin illalla pessy ja vahannu autoa...radio oli päällä ja mahdollisti sisävalokin. Aamulla ei startannu. Toisen kerran teki katsastuksesta lähtiessä kun ei katsurin jäljiltä enää startannu. Vähän apuvirtaa näytti niin korjaantu ja pääsi ajamaan akku ostoksille. Korjaantu uudella akulla. Hälyttimenä oli cobra mutta ajonestohan saatto olla voortin oma.

Eli liian alhaisella jännitteellä ei ajonesto lähde pois päältä.
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Mistä tiedätte, että se on ajonesto joka siellä temppuilee? Voihan se olla,ettei startin solenoidi jaksa vetää liian alhaisella jännitteellä.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
pikkua83
Viestit: 6
Liittynyt: 18 Elo 2007 09:45

Viesti Kirjoittaja pikkua83 »

kyllä vika täytyy olla ajon estossa kun vilkuttaa valoa kun virrat on päällä.. sahaa kyllä mutta ei lähde käyntii.. oon vähän tullut siihen tulokseen että jostain syystä avaimen tunnistus kestää.. kerran lähti käyntiin vaikka vilkutti valoa.. onkos muuten mahdollista että ajon esto menis kesken ajon päälle :( siis sammuttas auton.. kun mietityttää vaan hajottaako automaattilaatikon ku eihän tollasta saa liikuttaa D-asennossa..
Vastaa Viestiin