ongelma Escort -91
ongelma Escort -91
Elikkä. pari sanaa itsestäni eli eka postaus ja kun ei tunnu tietoa muualta löytyvän niin kokeilen olisko täällä asiantuntevaa porukkaa. Autoni Escort -91 1.6 motilla. Auto ei lähe lämpimällä käyntiin. Eli kun virrat laittaa päälle niin bensapumppu ei lähe hurisee. Apuvirtaa kun antaa niin lähtee (ei ihan aina) Sulakkeet on kunnossa. samoin rele on ok. pensapumpun tilasin mallikohtasen joka kuitenkaan ei ollut samanlainen joten siitä sainkin sit rahani takaisin. bensan ohjausyksikön nappikin on alhaalla niin kuin korjaamokäsikirjassakin on mainittu. mikä siis neuvoksi. vituttaa jos menee kauppaan eikä sitten lähekkään enää käyntiin. kysykää toki jotain niin vastailen sen mukaan. en ole oikein autoasian tuntia varsinkaan moottoripuolella. joten pliizz auttakaa nyt tyhmää.
Enpä ihan heti äkkää muuta kuin että kyseisessä autossahan on alunperin ollut valmistusvikainen sulakerasia ellei sitä ole vaihdettu. Lämppärin puhaltimen virta polttaa sulakerasian ja kuulemma ihan mielivaltaisesta paikasta. Omastani joka oli myös -91 1,6 EFI pimeni kaikki valot ja tuo puhallin. Tietty pilkkopimeällä ja talvipakkasilla.
Sen onko sulakerasia vaihdettu uudenmalliseen voi tarkistaa helposti. Korjatuissa on tuo lämppärin puhaltimen sulake siirretty näkymättömiin sulakerasian päälle releiden keskelle. Etukannessa on silti sulakkeen paikka ja kun on vanhasta autosta kyse niin onhan siihen joku voinut sulakkeenkin tökkästä paikalleen. Piuhoja tuosta paikasta ei kuitenkaan enään kulje mihinkään. Sulakerasiahan tippuu tulipellin päässä olevien saranoiden varaan avamalla klipsi (vai oliko niitä kaksi) sen etuseinästä. Mikäli releiden seassa melko keskellä on yksi keltainen sulake on rasia jo vauhdettu.
Toivotaan että vika olisi muualla. Maksaa nimittäin maltaita tuo rasia jos ei onnistu romikselta löytämään ja kokemuksesta voin kertoa että noita sitten löytyy 1001 eri mallista. Turha edes lähteä etsimään ilman mallikappaletta mukana. Itse vaihtotyö ei ole vaikea omani vaihdoin taskulampun valossa kadunvarrella mutta siitä lisää jos vika tosiaan on tuolla.

Sen onko sulakerasia vaihdettu uudenmalliseen voi tarkistaa helposti. Korjatuissa on tuo lämppärin puhaltimen sulake siirretty näkymättömiin sulakerasian päälle releiden keskelle. Etukannessa on silti sulakkeen paikka ja kun on vanhasta autosta kyse niin onhan siihen joku voinut sulakkeenkin tökkästä paikalleen. Piuhoja tuosta paikasta ei kuitenkaan enään kulje mihinkään. Sulakerasiahan tippuu tulipellin päässä olevien saranoiden varaan avamalla klipsi (vai oliko niitä kaksi) sen etuseinästä. Mikäli releiden seassa melko keskellä on yksi keltainen sulake on rasia jo vauhdettu.
Toivotaan että vika olisi muualla. Maksaa nimittäin maltaita tuo rasia jos ei onnistu romikselta löytämään ja kokemuksesta voin kertoa että noita sitten löytyy 1001 eri mallista. Turha edes lähteä etsimään ilman mallikappaletta mukana. Itse vaihtotyö ei ole vaikea omani vaihdoin taskulampun valossa kadunvarrella mutta siitä lisää jos vika tosiaan on tuolla.
Ford Fiesta ST 150 -> 170
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45