Foccerilla -99 2.0 on ajettu noin 181 000tkm
Ostin auton juuri ja nyt pitäisi vaihtaa kuluvia osia, joista ei ole merkintää, että vaihdettu.
Pohja on nyt ruostesuojattu.
Samoin levikkeet irroitettu ja kivenhakkaumat laitettu ja myös ruostesuoja laitettu levikkeiden alle.
Öljyt, suodatin ja tulpanjohdot vaihdettu.
Edessä on ainakin jarrupalat, jarrunesteet, bensasuodatin, tulpat..
Tulisiko jollakin Focuksen kanssa eläneellä hyviä vinkkejä, mitkä kannattaa tarkistaa ja vaihtaa.
Autotohtorilla auton käytin ennen ostoa eikä huomauttamista mistään, laitoin "tohtorin" syynäämään tarkkaan vetoniveletkin..
Ai niin onkos kellään kokemuksia Xenonin valoista?
Focuksen "kuluvien osien" vaihtoa.
No Focuksista en juuri mitään tiedä, mutta
Jarrupalat nyt kannattanee tarkistaa. Vaihtaa jos on tarvis, kuten yleensä. Onko tarkoitus siis vältellä korjaamoa ja tehdä itse vai?
Jarrunesteidenkin vaihto voipi olla asiallista, jos ei ole koskaan vaihdettu. Ko. kiesihän on ABS, jolloin homma pitäisi mennä jotenkin niin, että ruuvi auki ja virrat päälle, ABS pumppu puskee nesteet pihalle. Kannattaa kiinnittiiää letku siihen ilmausruuviin ja valuttaa nesteet johonkin pulloon. Myöskään ei kannata kauhean pitkään pitää kerralla virtoja päällä, kun nestettä pitää lisätä pois valuvan tilalle. Tuo tehdään joka kulmalle, kunnes neste on kirkasta.
Bensansuodattimen vaihto ei perjaatteessa ole mikään paha homma, riippuen sijainnista ja liitosten tiukkuudesta. Vähän sottaista, kun bensaa valuu vähän.
No tulpat, tarvitseeko niistä sen enempää...
Jos tohtorin mielestä ei ollut mitään vikaa, niin tuskin siellä pallonivelissä yms. paljoa vikaa voi olla. Turha murehtia, ennen kuin rupeaa oireilemaan. Kannattaa opetella kuuntelemaan sitä autoa, tuntuu olevan kovin unohdettu taito...
Kaveri laittoi tommoset jäkiasennus Xeonit 99 mallin Berlingoon. Katsastusmies käski ottaa pois, kun olivat laittomat.
Jarrupalat nyt kannattanee tarkistaa. Vaihtaa jos on tarvis, kuten yleensä. Onko tarkoitus siis vältellä korjaamoa ja tehdä itse vai?
Jarrunesteidenkin vaihto voipi olla asiallista, jos ei ole koskaan vaihdettu. Ko. kiesihän on ABS, jolloin homma pitäisi mennä jotenkin niin, että ruuvi auki ja virrat päälle, ABS pumppu puskee nesteet pihalle. Kannattaa kiinnittiiää letku siihen ilmausruuviin ja valuttaa nesteet johonkin pulloon. Myöskään ei kannata kauhean pitkään pitää kerralla virtoja päällä, kun nestettä pitää lisätä pois valuvan tilalle. Tuo tehdään joka kulmalle, kunnes neste on kirkasta.
Bensansuodattimen vaihto ei perjaatteessa ole mikään paha homma, riippuen sijainnista ja liitosten tiukkuudesta. Vähän sottaista, kun bensaa valuu vähän.
No tulpat, tarvitseeko niistä sen enempää...
Jos tohtorin mielestä ei ollut mitään vikaa, niin tuskin siellä pallonivelissä yms. paljoa vikaa voi olla. Turha murehtia, ennen kuin rupeaa oireilemaan. Kannattaa opetella kuuntelemaan sitä autoa, tuntuu olevan kovin unohdettu taito...
Kaveri laittoi tommoset jäkiasennus Xeonit 99 mallin Berlingoon. Katsastusmies käski ottaa pois, kun olivat laittomat.