Sivu 1/1
240-Volvon perä sierraan?
Lähetetty: 07 Elo 2007 13:31
Kirjoittaja sierra1988
Tuli mieleen tyhmä idea että mahtaisikohan tuollanen onnistua? Koko ois vissiin melkolailla sama ja oishan tuossa levytkin takana. Eikös ne laittele välikoppa escortteihin noita? Mahtaiskohan se mennä sierraan

? Kukaan kokeillut?
Lähetetty: 07 Elo 2007 14:02
Kirjoittaja tupu
siitä vain toteuttamaan..
240 perä jos koskaan on sierran alle katsonut, niin voi tehdä jotakin johtopäätöksiä, onnistuuko ja kannattaako.

Lähetetty: 07 Elo 2007 14:08
Kirjoittaja sierra1988
tupu kirjoitti:siitä vain toteuttamaan..
240 perä jos koskaan on sierran alle katsonut, niin voi tehdä jotakin johtopäätöksiä, onnistuuko ja kannattaako.

Njoo saattaa siinä ehkä "jokusen" muutoksen joutua tekemään... Olettaen että haluais sellasen joka kestääkin. Kuulin vaan että tuollasta oisi tehty.
Lähetetty: 07 Elo 2007 15:50
Kirjoittaja overboost
940 linkkuperän murikoita on soviteltu kilpureihin. Mutta ei sekään ole bolt-on juttu. Ja mikä on hyöty?
Lähetetty: 07 Elo 2007 18:17
Kirjoittaja Riesa2.0
Sitä minäkin ihmettelen että miksi nähdä hirveästi vaivaa siitä että saa volvon perän sierraan kun sierrankin perämurikkoja luulisi vielä olevan helpostikkin saatavilla

Lähetetty: 07 Elo 2007 21:31
Kirjoittaja tupu
Riesa2.0 kirjoitti:Sitä minäkin ihmettelen että miksi nähdä hirveästi vaivaa siitä että saa volvon perän sierraan kun sierrankin perämurikkoja luulisi vielä olevan helpostikkin saatavilla

Tuon perämurikan vaihdon minäkin ymmärrän, sen eteen kannattaisikin tehdä vähän hommia. ei ainakaan mun sierrojen alla ole ollut yhtäkään, fordin,täysin ehjää perää, tiedä sitten onko niitä volvoissakaan.

Lähetetty: 09 Elo 2007 01:53
Kirjoittaja mr.oohoosee
overboost kirjoitti:940 linkkuperän murikoita on soviteltu kilpureihin. Mutta ei sekään ole bolt-on juttu. Ja mikä on hyöty?
ei katuautoon kannata vielä vaihtaa volvon retkuperää, saa nimittäin muutella aika paljon et käy!kilpureihin vaihdetaan sen takia kun volvon periin on helposti ja halvemmalla saatavana kunnon lukkoja ja runsaasti uusia eri välityksiä.

Lähetetty: 10 Elo 2007 21:17
Kirjoittaja svart
Ja taitaa noi Volvon perät olla niitä "luodinkestäviä" , niin siinä yksi ehkä tärkein syy miksi niitä vaihdetaan. Se on muistaakseni kopio Dana 40 jenkki mopareiden perästä, josta myös syy välitys ja lukko valikoimiin. Jokatapauksessa jostain jenkkiperästä se oli siirretty Volvoon.
Lähetetty: 10 Elo 2007 22:35
Kirjoittaja kimmok
Volvon perääkin pitää kuitenkin usein huoltaa että kestää kilpa-autoissa. Oikeasti kestävä perä on sitten iso atlas.
Sierraan en missään nimessä vaihtaisi mitään muuta, kun se 7.5" perän. Kestää moitteitta pitkälle ja jos leikkiä pitää päättömästi niin ainahan sinne voi vaihtaa kitkalevylukon jolloin perästä tulee lähes mahdoton rikkoa jos ei nyt sitten kiveen aja.
Ihan yksinkertainen vinkki sen vakio perän kestävyyteen on, että vaihtaa ne öljyt

ei niitä muuten oikein saa rikki. Ei nimittäin tule auttamaan jaguarinkaan mega perät jos ei öljyjä osaa vaihtaa...
Välityksiä noihin on tosin vaikea saada halvalla, että sen puoleen ehkä ralliautoon laittaisi sen volvon murikan?