Huolto

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
McGangsta
Viestit: 37
Liittynyt: 29 Heinä 2007 01:17
Paikkakunta: Vantaa

Huolto

Viesti Kirjoittaja McGangsta »

Elikkä olis tarkotus viedä Focus huoltoon, mutta mikäs huolto tuohon kannattaisi ottaa, kun edellisestä huollosta on jo yli 12kk?
Ostin kesäkuussa tuon vempeleen ja olisi ollut toukokuussa vuosihuollon paikka...
Tajua esim. noista määräaikaishuolloista hölkäsenpöläystä että mikä km lukema siihen täytyy ilmoittaa jne :D
Plussaa olisi, jos saisi halvalla fixattua vaihdelaatikkoa (pakki ei aina mene päälle helposti) halvalla - ei välttämätöntä :)

kokemattomalle apua, kiitos :)

---- EDIT ----

Vuosihuolto 160tkm toimi huoltonimikkeenä tällä kertaa ja autona Focus Ambiente STW 1.4 -01

Vaihdettujen kamojen listaa:
- Öljyt (Neste city 5w30)
- Polttoaineen suodittimen pidin tms
- Polttoainesuodatin
- Poistotulppa
- Sytytystulpat
- Ilmansuodatin
- Rasvakupit
- Öljysuodatin
- Raitisilma- ja hajusuodatin

Kattoivat myös tuota pakki "ongelmaa" ja totesivat jo kun huoltoon vein että synkronointi tod. näk pielessä/puuttuu ja näinhän se olikin eikä tehneet asialle mitään :) Eipä tarvinnutkaan kun on jo kohtishyvin tottunut tohon ;)

Vein auton huoltoon eilen (torstai 9.8) ja sen piti olla valmis saman päivän aikana klo 15, mutta olikin vasta aamupäivällä... Ilmoittivat kuitenkin asiasta eikä aiheuttanut itselle harmaita hiuksia :) Kone kehrää mukavasti ja muita pikku"vikoja" on kadonnut :)

Hintaa lystille tuli 335,83EUR
:twisted:

--- EDIT ---

Jaahas, taiskin tulla tuo summa ihan valohoidosta :p
Viimeksi muokannut McGangsta, 06 Syys 2007 17:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
korgie
Viestit: 272
Liittynyt: 07 Maalis 2005 17:43
Paikkakunta: Kerava

Re: Huolto

Viesti Kirjoittaja korgie »

McGangsta kirjoitti:Elikkä olis tarkotus viedä Focus huoltoon, mutta mikäs huolto tuohon kannattaisi ottaa, kun edellisestä huollosta on jo yli 12kk?
Ilmoitat sinne huoltoon niinkuin tilanne on. Eli (ilmeisesti) määräaikaishuollon kilometrit eivät ole vielä täynnä, mutta aika on. Kyllä ne sen mukaan sitten katsoo minkälainen huolto ohjelmaan kuuluu.

Tuo peruutusvaihteen vaikea päälle meneminen ei välttämättä ole vika, vaan voi johtua ihan siitäkin että peruutusvaihdetta ei ole synkronoitu. Kannattaa kokeilla semmoista, että jos peruutusvaihde ei tunnu suosiolla menevän päälle, tarjoa ensiksi jotain muuta vaihdetta sen verran, että synkronointirengas pysäyttää rattaat, ja sitten vasta peruutusvaihdetta.
=)
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Viesti Kirjoittaja KajS »

Nyky-arki-foordi pitäisi viedä huoltoon joko 20000 km tai 12 kk välein, riippuen siitä, kumpi raja saavutetaan ensin.

On sitten ihan käyttäjän oma asia, huvittaako tuon aika yksinkertaisen ohjeen noudattaminen. Hyvää huollattamisessa on se, että ainakin käyttäjä itse on tehnyt voitavansa, auton pitäisi skulata ja fudata.

Tuosta huoltamisesta oli joku aika sitten mielenkiintoinen ennakkotapaus: autonomistajan hienosta 4vee vanhasta autosta katkesi jakohihna vähän yli 100000 km kohdalla. Autonomistaja meni merkkiliikkeeseen, josta auton oli ostanut, valittamaan, että kyllä nyt tehdas, maahantuoja ja merkkiliike vastuuseen, hihnan vaihtovälihän on 150000 km. Tapaus eteni kuluttaja-asiamiehelle asti. Päätös oli mielenkiintoinen: koska auton huoltaminen oli lopetettu 20000 km kohdalla, katsottiin, että vastuuta ei ole. Jos olisi huollettu merkkihuollossa tai vastaavassa, olisi jakohihna kiristäjän kuluneisuus havaittu ja olisi ehdotettu vaihtoa.

Mutta, jokainen rikkoo autonsa itse, useinhan tosihenkilön mielestä huollot on for pussies ja pelkkää rahastusta.

Vielä lisävinkki siihen pakkiin: täytä vaihteisto tarkistusreiän alareunaan asti oikealla vaihteistoöljyllä. Jo menee pakki päälle. Noin olen toiminut jo kolmen arki-nyky-foordin kanssa ja hyvin löytyy pakki vaikka pakkasaamuna.

Ja lisävinkki: saa ne nyky-arki-foordinkin öljyt vaihtaa useammin. Meillä ne vaihtuu 10000 km välein, vaikka vuodessa on pahimmillaan tullut 30000 km. Harrastusta ja ylihuolehtimista, mutta ei tarvie ihmetellä, miksi mun fiikkus syö öljyä. On se 5W-30 10000 ajettunakin jo aika kuraa.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
McGangsta
Viestit: 37
Liittynyt: 29 Heinä 2007 01:17
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja McGangsta »

KajS kirjoitti: Ja lisävinkki: saa ne nyky-arki-foordinkin öljyt vaihtaa useammin. Meillä ne vaihtuu 10000 km välein, vaikka vuodessa on pahimmillaan tullut 30000 km. Harrastusta ja ylihuolehtimista, mutta ei tarvie ihmetellä, miksi mun fiikkus syö öljyä. On se 5W-30 10000 ajettunakin jo aika kuraa.
Ostin tuossa juurikin tuota öljyä nelisen litraa, mutta koska kyseessä on ensimmäinen auto ja ei tietenkään noista vaihdoista hirveesti kokemusta oo, niin tartteeko noita vanhoja öljyjä imeskellä jollain poies kun itse vaihtaa ennen uuden litkun kaatamista?

Pitää varmaan soitella huoltoon ja kysellä minkäslaista huoltoa ois tarjolla :)
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Viesti Kirjoittaja KajS »

Onhan siellä öljypohjassa proppu siis sellainen mutteri, joka avataan ja sitten ne öljyt tulee ulos. Suodatin kannattaa vaihtaa kanssa. Ennen uusien öljyjen koneeseen kaatamista kannattaa laittaa se tulppa eli proppu sinne takas, ettei käy niin ku joskus Aake Kallialalle: "Käskinkö kaataa öljyt...".
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
McGangsta
Viestit: 37
Liittynyt: 29 Heinä 2007 01:17
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja McGangsta »

Jees, nyt sain varattua huoltoa :) Laaja vuosihuolto napsahti :) Minkäs hintasia nuo laajat vuosihuollot noin yleensä ovat?
tursas
Viestit: 4019
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

McGangsta kirjoitti:Jees, nyt sain varattua huoltoa :) Laaja vuosihuolto napsahti :) Minkäs hintasia nuo laajat vuosihuollot noin yleensä ovat?
Mihinkäs liikkeeseen Vantaalla päätit viedä ? Näistä merkkiliikkeiden huolloista on netti pullollaan, aina ei niin ylistävää tarinaa ja viimeksi jossain alkuvuoden TM:ssä, kun niitä vertailtiin taisi Fordin huolto olla testissä viimeisenä. Ehkä niitä kannattaa vähän etukäteen vertailla ja kysellä hintoja sekä kokemuksia, niin ei sitten tule mitään yllätyksiä. Mikäs vuosimalli ja kone se muuten on ? Kerro nyt sitten muillekkin, mitä ne teki ja mitä se lysti makso. :roll:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
McGangsta
Viestit: 37
Liittynyt: 29 Heinä 2007 01:17
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja McGangsta »

Tuohon Vemixiin päätin nyt ekaa kertaa viedä, kun se taitaa tässä lähinnä olla, mutta seuraavalla kerralla on kyllä tarkoitus vertailla hiukan eri liikkeitä enempi :)

Auto on vuoden 2001 farmari focus 1.4 koneella =) Pistän toki infoa sitten kun tietää mitä tekivät (vai pyörittävätkö koko päivän peukaloitaan :D)
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Viesti Kirjoittaja KajS »

McGangsta kirjoitti:
...Auto on vuoden 2001 farmari focus 1.4 koneella =)...
Mainion laitteen olet ostanut. Meidän perheen eka 2000-luvun auto oli juuri tuollainen; 02 mallin 1.4 focusfarmari. Kerrassaan mainio ostos, ajettiin sillä noin 40000 km ja ainoat vaihdetut osat oli lampunpesimet (kun hölömönä päästin ne jäätymään), vasen etuoven kaiutin ja oikea ajovalon polttimo.

Huoltojen hinnoista ja laadusta vielä sen verta, että nykyisen Automaa Turun toiminnasta ei ole moitteen sanaa sanottavana. Halvin huolto on ollut jotain 150 egee ja kalleimmat isot huollot (sekä focukseen että mondeoon) ovat olleet jotain 350 - 380 egee. Pidän Fordin hinnoittelua kohtuullisena, ei tarvi varautua mihinkään nelinumeroisiin ylläreihin. Lisäksi jos vertaa huoltokustannuksia ajosuoritteen määrään meidän perheessä, kilometrille ei paljon huoltohintaa kerry.

Saatan taas olla epätrendikäs ja ylimaksuhaluinen, mutta nyky-arki-foordit on edellisiin kulkimiin verrattuna mukavia; aina päästään sinne minne tarvii, kohtuullisin kustannuksin ja kotia on päästy takaisin. Luotettavia vehkeitä, emäntäkin tykkää.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
McGangsta
Viestit: 37
Liittynyt: 29 Heinä 2007 01:17
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja McGangsta »

Auto saatu huollosta ja tarinaa tapahtumista ensimmäisessä viestissä, jos jotakuta kiinnostaa =)
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Minä voitelin vaimon fokkerin vaihdekepin vaijerit ja nivelet, vaihteet menee päälle "melkein itsestään"! 8)
McGangsta
Viestit: 37
Liittynyt: 29 Heinä 2007 01:17
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja McGangsta »

Monteonisti kirjoitti:Minä voitelin vaimon fokkerin vaihdekepin vaijerit ja nivelet, vaihteet menee päälle "melkein itsestään"! 8)
En taida lähteä kokeilemaan tällä kokemuspohjalla vielä ainakaan, hajotan vielä :D Muut vaihteet kyllä menee leikiten, ja tuo pakkikin on ruvennut nyt menemään, kun on tottunut siihen =)
Ford Focus Ambiente STW -01
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kait ajettu vain eteenpäin ja pakki "hapettunut"? :roll:
McGangsta
Viestit: 37
Liittynyt: 29 Heinä 2007 01:17
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja McGangsta »

Monteonisti kirjoitti:Kait ajettu vain eteenpäin ja pakki "hapettunut"? :roll:
voipi olla :) ite vasta pari kuukautta sitten tuon sain ja entisen omistajan törttöilyistä en tiiä :) katukivetyksiin oli kyllä ajellu kun oli pöläritkin hienossa kunnossa kun auton sain :D nooh, nyt olen itse ruvennut parkkeeraamaan auton takaperin ruutuun - meidän parkkipaikan ruudut on _hiukan_ ahtaita tolle varmarille :D
ei oo mitää herkkua lähtee liikkeelle jos joutuu peruuttaa :) ja etuperin parkkeeraus on muutenkin aika hankalaa tuohon, jos sattuu olemaan kummatkin autot viereisillä paikoilla ;)

mikäköhän siinä on, että suurin osa parkkipaikan autoista on volkkareita :D varmaan 70% volkkareita, muutama hassu ooppeli, fiat ja muutama muu hassu merkki :) taitaa yksi ford olla minun lisäksi jos olen oikein kattonut :) Ei tietenkään mitään muita merkkejä vastaan ole, mutta ihmetyttää vain tuo volkkareiden "ylivoimaisuus" :)
Ford Focus Ambiente STW -01
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Onkos ne köyhiä vai tumpeloita? :D
McGangsta
Viestit: 37
Liittynyt: 29 Heinä 2007 01:17
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja McGangsta »

Monteonisti kirjoitti:Onkos ne köyhiä vai tumpeloita? :D
mjaa-a :) en oo kyllä nähny vielä ketä noita kotteroita ajaa ;) vasta n. kuukauden päivät tullu asuttua täällä :)
Ford Focus Ambiente STW -01
McGangsta
Viestit: 37
Liittynyt: 29 Heinä 2007 01:17
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja McGangsta »

Taisi tulla maksettua valohoidosta... Täysin autoista tietämätöntähän on helppoa huijata, mutta onneksi kaverit sentään tietää noista jotain ja ite oppii siinä sivussa jotain...
Nimittäin öljyjä ei ole vaihdettu (korkeintaan lisätty), niin mustaa litkua jo että huh :) Öljynsuodatin on vähintään edellisessä tai sitä edellisessä huollossa vaihdettu (ruosteessa). Ilmansuodattimen loota näytti sellaselta kun sitä ei olis avattu vuosiin muista puhumattakaan... Sytytystulppia ei pahemmin päästy katselemaan kun tahtovat niin syvällä olla eikä parkkiksella ehtinyt niitä irrottelemaan :) Vaihdettu tai sitten ei, who knows...

Pistin liikkeelle kyllä kovaa palautetta menemään mutta vielä ei ole uskaltanut huoltopäällikkö vastata pyyntöihin... Taitaa korjaamo vaihtua ja kuluttaja-asiamies saada hieman palautetta asiasta.

Noh tarkoituksena on sitten huomenissa (tai piakkoin) käydä vaihtamassa tuollaisessa TI-hallissa öljyt, öljynsuodatin ja ainakin ilmansuodatin. Missäs mahtaa raitisilmasuodatin sijaita (kuinka helposti löydettävissä/vaihdettavissa)?
Löytyykö noista halleista tarvittavat työkalut esim. tuon öljynpoistopropun avaamiseen?

ps. Taitaapi löytyä minun asiakasmerkinnöistä tämän jälkeen Vemixin miehiltä kohta "Asiakas on mu*kku", kun tohdin valittaa hyvästä huollosta :D



:x
Ford Focus Ambiente STW -01
McGangsta
Viestit: 37
Liittynyt: 29 Heinä 2007 01:17
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja McGangsta »

McGangsta kirjoitti:Taisi tulla maksettua valohoidosta... Täysin autoista tietämätöntähän on helppoa huijata, mutta onneksi kaverit sentään tietää noista jotain ja ite oppii siinä sivussa jotain...
Nimittäin öljyjä ei ole vaihdettu (korkeintaan lisätty), niin mustaa litkua jo että huh :) Öljynsuodatin on vähintään edellisessä tai sitä edellisessä huollossa vaihdettu (ruosteessa). Ilmansuodattimen loota näytti sellaselta kun sitä ei olis avattu vuosiin muista puhumattakaan... Sytytystulppia ei pahemmin päästy katselemaan kun tahtovat niin syvällä olla eikä parkkiksella ehtinyt niitä irrottelemaan :) Vaihdettu tai sitten ei, who knows...

Pistin liikkeelle kyllä kovaa palautetta menemään mutta vielä ei ole uskaltanut huoltopäällikkö vastata pyyntöihin... Taitaa korjaamo vaihtua ja kuluttaja-asiamies saada hieman palautetta asiasta.

Noh tarkoituksena on sitten huomenissa (tai piakkoin) käydä vaihtamassa tuollaisessa TI-hallissa öljyt, öljynsuodatin ja ainakin ilmansuodatin. Missäs mahtaa raitisilmasuodatin sijaita (kuinka helposti löydettävissä/vaihdettavissa)?
Löytyykö noista halleista tarvittavat työkalut esim. tuon öljynpoistopropun avaamiseen?

ps. Taitaapi löytyä minun asiakasmerkinnöistä tämän jälkeen Vemixin miehiltä kohta "Asiakas on mu*kku", kun tohdin valittaa hyvästä huollosta :D

:x
EDIT: eihän tuolla taidakkaan olla työkaluja laisinkaan... mutta jos veis vaikka Nesteen huoltoon että vaihtasivat kahvia juodessa nuo osat =) Minkäslainen "tulppa-avain" fjoordeissa on, eli miten nuo sytytystulpat saa helkuttiin ja vaihdettua?
Ford Focus Ambiente STW -01
tursas
Viestit: 4019
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

McGangsta kirjoitti:Pistin liikkeelle kyllä kovaa palautetta menemään mutta vielä ei ole uskaltanut huoltopäällikkö vastata pyyntöihin... Taitaa korjaamo vaihtua ja kuluttaja-asiamies saada hieman palautetta asiasta.

ps. Taitaapi löytyä minun asiakasmerkinnöistä tämän jälkeen Vemixin miehiltä kohta "Asiakas on mu*kku", kun tohdin valittaa hyvästä huollosta :D
:x
Mä en nyt oikein käsitä, jos multa olis lypsetty 300 € eikä vaihettu edes öljyn putsaria, niin mä menisin hakemaan rahat takaisin ja nostasin siellä helvetinmoisen metelin ja/tai tekisin rikosilmoituksen :shock:

No anyway, alotetaas öljynvaihdosta, meet Motonetin sivuille ja alat keräämään ostoslistaa: öljyproppu on tommonen/kokoinen jne.
(ei tarvii ostaa)

ÖLJYPOHJAT/TULPAT/TIIVISTEET FORD FOCUS 99--04
16V Jos M14-tulppa/13mm-avain. . . . . . . . . . . . . . . 27-3441 2.70 ???
16V kumitiivisteen korvaava Ø14mm-nylontiiviste. . . . . . 27-3314 0.50 ???
TD kumitiiviste Ø12mm. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27-3317 0.50 ???
Focus M14-tulppa/13mm-avain TIIVISTEELLÄ. . . . . . . . . . 27-3444 3.90 ???

, sitten öljynsuodatin, öljyt (ei Lidlistä), suodattimen irrotuslenkin/kahvan ja sitten semmosen värikkään lenkkiavain sarjan viereisestä Biltemasta. Muusta mä en mitään tajuukkaan kun tää on niin uus auto...vaihat ite vaan öljyt siinä Tiksin Nesteen TI-hallissa(nosturi). Mitenkähän on, siellä Motonetin sivuilla puhutaan vielä, että ku vaihtaa tulpat pitää vaihtaa myös tulpan johdot... :roll:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
McGangsta
Viestit: 37
Liittynyt: 29 Heinä 2007 01:17
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja McGangsta »

Joo ostin jo tarvittavat osaset kyllä, mutta nyt kävikin ilmi ettei tarvitse itse vaihtaa :D
Nimittäin huoltopäällikkö soitti puhelun ja hyvin asiallisesti ilmoitti, että jostain syystä huolto ei koskaan edennyt "pajan" puolelle - eikä vastaanottaja ole enää palveluksessa tms. Maanantaina vien auton sinne ja huoltavat nytten kunnolla (luonnollisesti heidän kustannuksella) + saan keksiä jotain mukavaa korvausta (autoon liittyen esim.). Tarjosi myös autoa käyttöön, mutta sille ei ole tarvetta kyseisenä päivänä :) Pesevät myös auton ja ajattelin pyytää konetilan pesua myös korvaukseksi tuosta virheestä... Saisi siedettävän näköseksi tota :D
Noh, katsellaan maanantaina/tiistaina miten huolto menee =)
Ford Focus Ambiente STW -01
tursas
Viestit: 4019
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

McGangsta kirjoitti: Nimittäin huoltopäällikkö soitti puhelun ja hyvin asiallisesti ilmoitti, että jostain syystä huolto ei koskaan edennyt "pajan" puolelle.
Niin sitä pitää ! :lol:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
IC
Viestit: 161
Liittynyt: 08 Maalis 2005 10:03
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja IC »

^^Hyvä että selvisi. Mä olin aikeissa ehdottaa rikosilmoituksen tekoa nimikkeellä petos. Alkuviestin perusteella uskomattoman törkeää toimintaa. Onneksi huoltopäällikkö näytti nyt olevan ajan tasalla ja tarpeelliset muutokset organisaatioon on ilmeisesti jo tehty. Se on meinaan niin, että olisi saattanut esim. huoltopäällikön itsensä palli heilua pahasti, jos tosta olisit äläkän nostanut ja eteenpäin vienyt.

Toivottavasti moista kohtelua ei ole saanut kovin moni, kun epäilen, että asiakkaiden joukossa on sellaisiakin, joille öljyn väri, suodattimen ruosteisuus jne. ei soittaisi mitään hälytyskelloja. Tarkkana saa olla näköjään.
McGangsta
Viestit: 37
Liittynyt: 29 Heinä 2007 01:17
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja McGangsta »

Jeps, huoltopäällikkö selvitteli asiaa jonka jälkeen soitti minulle... Laskuhan noissa huolloissa ilmeisesti tehdään "etukäteen" kunhan on osat tilattu tai katsottu mitä tarvitaan yms. Ja tietysti kun ei sama henkilö autoa luovuttanut niin ei hänkään asiasta tiennyt tuon hölkäsen pöläystä :D Onneksi kuitenkin jostain koneelta löytyi tietoa ettei autoa ole vielä huollettu. Aika häpeissään oli huoltopäällikkö ja pahoitteli tilannetta :) Pitäisköhän odotella maanantaina punaista mattoa ja ahtomättö lounasta kaupungin parhaassa ravintolassa? ;) No ei... :) Kunhan tuon konetilan pesisivät ja jotain muuta pientä niin eipä tuosta mitään vaivaa loppupeleissä tule :)

Tosimieshän vaatii aluvanteet ilmaseks ja uudet talvikiekot alle ;)
Ford Focus Ambiente STW -01
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tuo on kait sitä kuuluisaa "valohoitoa"? :D
tursas
Viestit: 4019
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Huolto

Viesti Kirjoittaja tursas »

Kylläpä tuossa niiden(Vemix) systeemissä selittämistä onkin, kun huollon siirtymisestä seuraavalle päivälle jo kertaalleen soitettiin ja sitten ei muka tiedetä sitä, ettei autolle oo tehty mitään ja vielä luovutetaan se. Eikös monissa paikoissa ole jos jonkinmoista EU-direktiivi-palvelu-sertifikaattia, että systeemi on aukoton ja palvelu pelaa.

Mun mielestä fiksua olis ku joku sieltä uskaltais tännekin kirjoittaa ja kertoa, missä mätti, niin mä ainakin huoltopäällikkönä tekisin. Nyt kaikki, jotka tätä lukee ja on käyttäny autonsa siellä, miettii, että perhana tehtiinköhän mullekin samanlainen ohari, ku McGangstalle.

Kerran kävin yhessä Fordin-liikkeessä, niin siinä kaverilla oli mun mielestä näyttö ihmeen tutun värisillä sivuilla :lol: , joten kyllä ne kaverit täällä surffaa, jollei duunissa, niin sitten himassa.
McGangsta kirjoitti: Kone kehrää mukavasti ja muita pikku"vikoja" on kadonnut :)
:p
Tää taas kertoo siitä miten helposti ihminen vielä kaiken lisäksi pystyy höpläyttämään itteeään.
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Vastaa Viestiin