Tässä uudessa vaan on ohjauksessa jotain vikana. Ensinnäkin ratti on n. 30 astetta vasemmalle kallellaan, kun pyörät on suorina. Mielestäni häiritsevää.
Ratti myös kolisee soralla (yleensäkin epätasasella) alustalla ajettaessa. Moottoritiellä ajaminen on helvetin hankalaa, joutuu kahdella kädellä korjailemaan koko ajan. Entisellä sierralla riitti kun pikkusormella vähän piti ohjauspyörästä otetta niin suoraan mentiin.
Lisäksi joissain tilanteissa rattia käännettäessä tuntuu olevan "nyppylä" joka haraa vastaan ja joutuu käyttämään vähän enemmän voimaa että ratin saa käännettyä "nyppylän" ohi.
Toinen robleema, joka liittyy madaltamiseen: Edellinen kiesi oli madallettu joillain tuntemattomilla jousilla, takaiskarit olivat melko uudet. Takakontissa arviolta n. 80 kilon edestä hifejä, joten madallus oli ihan OK edessä, mutta takana mentiin liian matalalle kun ihmisiä oli kyydissä. Takarenkaita kului..
Tähän uuteen projektiin on tulossa vielä enemmän painoa raskaampien vaimennusten ja taakse tulevan lisäakun muodossa, joten lisäpainossa pelkästään takakontissa luultavasti saavutetaan sadan kilon raja.
Mikähän olisi ratkaisu, kun vakiojousilla kuitenkin jäädään edelleen turhan korkealle, ja ajettavuuskin varmaan vakioilla kärsii? Etupäässähän paino ei juurikaan lisäänny, joten sinne kelpaa vaikka edellisestä autosta madallusjouset.
Kiitoksia jos jaksoitte lukea
