Sivu 1/1

Mitä eroa 1.3 & 1.6 OHC moottoreissa?

Lähetetty: 31 Heinä 2007 01:01
Kirjoittaja teukka1100
Onko ko. moottoreissa jotain ulkoisia eroja yms???

Lähetetty: 31 Heinä 2007 08:44
Kirjoittaja tursas
No, täällä on Sierran OHC-moottorivaihtoehdot selvällä bulgaarian kielellä.
http://ford-sierra-club.hit.bg/motor.html
Samaan kuvaan ne on pistäny 1,3 ja 1,6:sen.
Sierran kässäri taas sanoo, että moottorin koodimerkintä on 1,3:ssa JCT
ja 1,6:ssa LCS, LCT, LSD tai LSE. Mitäköhän ulkoisia eroja kysyjä hakee ? :roll:

Lähetetty: 31 Heinä 2007 11:14
Kirjoittaja teukka1100
No kysyjää kiinnostaa, miten koneet ovat ulkoisesti tunnistettavissa :D

Lähetetty: 31 Heinä 2007 12:36
Kirjoittaja tursas
teukka1100 kirjoitti:No kysyjää kiinnostaa, miten koneet ovat ulkoisesti tunnistettavissa :D
Löytyykös moottorikoodit ? http://www.ajovalo.net/Ford_moottorit.htm

Lähetetty: 31 Heinä 2007 13:56
Kirjoittaja henu
Onko tässä nyt joku perus "huijaus" käynnssä eli omistat 1.3 ohc sierran ja aattelit laittaa 1.6 koneen ja ajella konttorille tarkastamaan et huomaakohan se....
Jos on ni jotkut kattoo noita koodeja ja jotkut ei, ei niissä taida hirveesti olla eroja ulkoisesti

Lähetetty: 31 Heinä 2007 14:07
Kirjoittaja tursas
Mulla katsastusmies viimeksi jälkitarkastuksessa ajeli semmosen 10-15 min. lenkin. Veikkaisin, että se kävi lähimmällä kiskalla ostamassa röökiä, mutta en viittiny kysyä mitään ku läpi meni....tiä sitten huomaako siinä ajellessa, että kumpi kone siellä on :lol:

Lähetetty: 31 Heinä 2007 17:33
Kirjoittaja teukka1100
Kyseessä ei ole mikään "huijaus" vaan wanha, siis todella wanha Ford kaipaa "uudempaa" tekniikkaa ja koska orginaali mylly on 1172 ccm ei 1.3 isompaa OHC:tä saa asentaa :shock:

Lähetetty: 31 Heinä 2007 18:52
Kirjoittaja henu
Siis mihinkä autoon tässä nyt ollaan asentamassa sitä konetta ???
Ja siis onko sulla sielä kentti vai mikä kone entuudestaan :?

Lähetetty: 31 Heinä 2007 21:06
Kirjoittaja teukka1100
Tämän näköiseen koppaan konetta haikaillaan... (mm. Engelsmannit, Ruotsalaiset ja Hollantilaiset
EU kansalaiset saavat asentaa samanlaisiin V8 & V6 myllyjä :evil: )

http://www.firstissuesuperfast.btintern ... opPage.htm

Lähetetty: 31 Heinä 2007 21:29
Kirjoittaja jaska74
nätti peli.
tunge sinne jammun zx-10 tekniikka :D

Lähetetty: 31 Heinä 2007 21:37
Kirjoittaja henu
No sviddu....tollasii ei ihan jokapäivä nää :shock:

Montakos heppaa siinä alkuperäsessä mosassa on ?
mietin vaan et meneekö jossain vanhassa normi 1.3 koneessa jo tehot yli :lol:

Lähetetty: 31 Heinä 2007 22:08
Kirjoittaja Bootsi
teukka1100 kirjoitti:Tämän näköiseen koppaan konetta haikaillaan... (mm. Engelsmannit, Ruotsalaiset ja Hollantilaiset
EU kansalaiset saavat asentaa samanlaisiin V8 & V6 myllyjä :evil: )

http://www.firstissuesuperfast.btintern ... opPage.htm
Oletkin jo tuolla Overdriven puolella projektistas kirjotellu.

Itse en OHC:tä tunkis tuohon pikku koppaan.
Kent:ti kuitenkin huomattavasti kevyempi, pieni kokoisempi (ja lähempänä alkuperäistä) lisäksi helpompi löytää kuin 1300 OHC.

http://www.finnishclassicfords.net/forum/

Tuolla kans wanhoista foordeista jutustelua, ja myyntipalstalla nytkin myynnissä täydellinen 1300 kent

Lähetetty: 01 Elo 2007 01:36
Kirjoittaja teukka1100
Molemmissa on puolensa niin Kentissä kuin OHC:ssä...

Hämmästykseni tosin oli suuri kun aloin tutkimaan, mitä vanhoista takaveto Escoista nykyään pyydetään... raadoistakin

Itse ole askarrellut viimeksi MK1 Escon, Capri I & Taunuksien kanssa viimeksi -80 luvulla ja silloin sai "hikisesti" ehjäkoppaisesta & toimivasta 1300 Escosta 3000 mk :shock:

tekniikan luovuttajaksi kelpaisi vaikka koko auto, sillä tekniikan mukana menee uusiksi jarrut yms... "pientä"

Prätkän kone olisi kokonsa & tehojen puolesta vallan mainio (prätkien kanssa onkin tullut askarreltua viimeiset 15 vuotta ...), mutta "kuristamisen" jälkeen maku täysin poissa & katsastusviranomaisille voi olla hieman vaikea selittää esim. Yammun 1000 FZS:n 143 hv:n myllyn sopivuutta ko. autoon...
Hondalta löytyisi myös mielenkiintoinen 1100 ccm V4: nen tai 1500 ccm 6-boxeri :?

Lähetetty: 01 Elo 2007 02:08
Kirjoittaja mr.oohoosee
teukka1100 kirjoitti:Molemmissa on puolensa niin Kentissä kuin OHC:ssä...

Hämmästykseni tosin oli suuri kun aloin tutkimaan, mitä vanhoista takaveto Escoista nykyään pyydetään... raadoistakin

Itse ole askarrellut viimeksi MK1 Escon, Capri I & Taunuksien kanssa viimeksi -80 luvulla ja silloin sai "hikisesti" ehjäkoppaisesta & toimivasta 1300 Escosta 3000 mk :shock:

tekniikan luovuttajaksi kelpaisi vaikka koko auto, sillä tekniikan mukana menee uusiksi jarrut yms... "pientä"

Prätkän kone olisi kokonsa & tehojen puolesta vallan mainio (prätkien kanssa onkin tullut askarreltua viimeiset 15 vuotta ...), mutta "kuristamisen" jälkeen maku täysin poissa & katsastusviranomaisille voi olla hieman vaikea selittää esim. Yammun 1000 FZS:n 143 hv:n myllyn sopivuutta ko. autoon...
Hondalta löytyisi myös mielenkiintoinen 1100 ccm V4: nen tai 1500 ccm 6-boxeri :?
taitaa olla ne 1300 ohc koneet vähän etsinnässä,luulen. mutta jos sen löytää niin poraa sen sitte 1.6 männille.

Lähetetty: 01 Elo 2007 09:24
Kirjoittaja juhatou
Ei välttämättä.... :wink:

Lähetetty: 01 Elo 2007 11:34
Kirjoittaja s.o.h.c
teukka1100 kirjoitti:Molemmissa on puolensa niin Kentissä kuin OHC:ssä...

Hämmästykseni tosin oli suuri kun aloin tutkimaan, mitä vanhoista takaveto Escoista nykyään pyydetään... raadoistakin
No juu.. osaltaan varmaan johtuu siitä ettei näitä escoja nyt enää niin paljon ole tarjolla. Varsinkaan vanhakoppia :?

Lähetetty: 02 Elo 2007 21:35
Kirjoittaja teukka1100
Että 1300 ccm pellin alle meillä :twisted: muualla :shock:

http://www.gassermadness.com

Visitor´s rides
Anglias, Thames & Austins