Mitä eroa 1.3 & 1.6 OHC moottoreissa?
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 25 Heinä 2007 21:44
Mitä eroa 1.3 & 1.6 OHC moottoreissa?
Onko ko. moottoreissa jotain ulkoisia eroja yms???
No, täällä on Sierran OHC-moottorivaihtoehdot selvällä bulgaarian kielellä.
http://ford-sierra-club.hit.bg/motor.html
Samaan kuvaan ne on pistäny 1,3 ja 1,6:sen.
Sierran kässäri taas sanoo, että moottorin koodimerkintä on 1,3:ssa JCT
ja 1,6:ssa LCS, LCT, LSD tai LSE. Mitäköhän ulkoisia eroja kysyjä hakee ?
http://ford-sierra-club.hit.bg/motor.html
Samaan kuvaan ne on pistäny 1,3 ja 1,6:sen.
Sierran kässäri taas sanoo, että moottorin koodimerkintä on 1,3:ssa JCT
ja 1,6:ssa LCS, LCT, LSD tai LSE. Mitäköhän ulkoisia eroja kysyjä hakee ?

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 25 Heinä 2007 21:44
Löytyykös moottorikoodit ? http://www.ajovalo.net/Ford_moottorit.htmteukka1100 kirjoitti:No kysyjää kiinnostaa, miten koneet ovat ulkoisesti tunnistettavissa
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Mulla katsastusmies viimeksi jälkitarkastuksessa ajeli semmosen 10-15 min. lenkin. Veikkaisin, että se kävi lähimmällä kiskalla ostamassa röökiä, mutta en viittiny kysyä mitään ku läpi meni....tiä sitten huomaako siinä ajellessa, että kumpi kone siellä on 

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 25 Heinä 2007 21:44
Kyseessä ei ole mikään "huijaus" vaan wanha, siis todella wanha Ford kaipaa "uudempaa" tekniikkaa ja koska orginaali mylly on 1172 ccm ei 1.3 isompaa OHC:tä saa asentaa 

Viimeksi muokannut teukka1100, 31 Heinä 2007 21:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 25 Heinä 2007 21:44
Tämän näköiseen koppaan konetta haikaillaan... (mm. Engelsmannit, Ruotsalaiset ja Hollantilaiset
EU kansalaiset saavat asentaa samanlaisiin V8 & V6 myllyjä
)
http://www.firstissuesuperfast.btintern ... opPage.htm
EU kansalaiset saavat asentaa samanlaisiin V8 & V6 myllyjä

http://www.firstissuesuperfast.btintern ... opPage.htm
Oletkin jo tuolla Overdriven puolella projektistas kirjotellu.teukka1100 kirjoitti:Tämän näköiseen koppaan konetta haikaillaan... (mm. Engelsmannit, Ruotsalaiset ja Hollantilaiset
EU kansalaiset saavat asentaa samanlaisiin V8 & V6 myllyjä)
http://www.firstissuesuperfast.btintern ... opPage.htm
Itse en OHC:tä tunkis tuohon pikku koppaan.
Kent:ti kuitenkin huomattavasti kevyempi, pieni kokoisempi (ja lähempänä alkuperäistä) lisäksi helpompi löytää kuin 1300 OHC.
http://www.finnishclassicfords.net/forum/
Tuolla kans wanhoista foordeista jutustelua, ja myyntipalstalla nytkin myynnissä täydellinen 1300 kent
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 25 Heinä 2007 21:44
Molemmissa on puolensa niin Kentissä kuin OHC:ssä...
Hämmästykseni tosin oli suuri kun aloin tutkimaan, mitä vanhoista takaveto Escoista nykyään pyydetään... raadoistakin
Itse ole askarrellut viimeksi MK1 Escon, Capri I & Taunuksien kanssa viimeksi -80 luvulla ja silloin sai "hikisesti" ehjäkoppaisesta & toimivasta 1300 Escosta 3000 mk
tekniikan luovuttajaksi kelpaisi vaikka koko auto, sillä tekniikan mukana menee uusiksi jarrut yms... "pientä"
Prätkän kone olisi kokonsa & tehojen puolesta vallan mainio (prätkien kanssa onkin tullut askarreltua viimeiset 15 vuotta ...), mutta "kuristamisen" jälkeen maku täysin poissa & katsastusviranomaisille voi olla hieman vaikea selittää esim. Yammun 1000 FZS:n 143 hv:n myllyn sopivuutta ko. autoon...
Hondalta löytyisi myös mielenkiintoinen 1100 ccm V4: nen tai 1500 ccm 6-boxeri
Hämmästykseni tosin oli suuri kun aloin tutkimaan, mitä vanhoista takaveto Escoista nykyään pyydetään... raadoistakin
Itse ole askarrellut viimeksi MK1 Escon, Capri I & Taunuksien kanssa viimeksi -80 luvulla ja silloin sai "hikisesti" ehjäkoppaisesta & toimivasta 1300 Escosta 3000 mk

tekniikan luovuttajaksi kelpaisi vaikka koko auto, sillä tekniikan mukana menee uusiksi jarrut yms... "pientä"
Prätkän kone olisi kokonsa & tehojen puolesta vallan mainio (prätkien kanssa onkin tullut askarreltua viimeiset 15 vuotta ...), mutta "kuristamisen" jälkeen maku täysin poissa & katsastusviranomaisille voi olla hieman vaikea selittää esim. Yammun 1000 FZS:n 143 hv:n myllyn sopivuutta ko. autoon...
Hondalta löytyisi myös mielenkiintoinen 1100 ccm V4: nen tai 1500 ccm 6-boxeri

-
- Viestit: 99
- Liittynyt: 29 Joulu 2005 22:34
- Paikkakunta: north state
taitaa olla ne 1300 ohc koneet vähän etsinnässä,luulen. mutta jos sen löytää niin poraa sen sitte 1.6 männille.teukka1100 kirjoitti:Molemmissa on puolensa niin Kentissä kuin OHC:ssä...
Hämmästykseni tosin oli suuri kun aloin tutkimaan, mitä vanhoista takaveto Escoista nykyään pyydetään... raadoistakin
Itse ole askarrellut viimeksi MK1 Escon, Capri I & Taunuksien kanssa viimeksi -80 luvulla ja silloin sai "hikisesti" ehjäkoppaisesta & toimivasta 1300 Escosta 3000 mk![]()
tekniikan luovuttajaksi kelpaisi vaikka koko auto, sillä tekniikan mukana menee uusiksi jarrut yms... "pientä"
Prätkän kone olisi kokonsa & tehojen puolesta vallan mainio (prätkien kanssa onkin tullut askarreltua viimeiset 15 vuotta ...), mutta "kuristamisen" jälkeen maku täysin poissa & katsastusviranomaisille voi olla hieman vaikea selittää esim. Yammun 1000 FZS:n 143 hv:n myllyn sopivuutta ko. autoon...
Hondalta löytyisi myös mielenkiintoinen 1100 ccm V4: nen tai 1500 ccm 6-boxeri
No juu.. osaltaan varmaan johtuu siitä ettei näitä escoja nyt enää niin paljon ole tarjolla. Varsinkaan vanhakoppiateukka1100 kirjoitti:Molemmissa on puolensa niin Kentissä kuin OHC:ssä...
Hämmästykseni tosin oli suuri kun aloin tutkimaan, mitä vanhoista takaveto Escoista nykyään pyydetään... raadoistakin

Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 25 Heinä 2007 21:44
Että 1300 ccm pellin alle meillä
muualla
http://www.gassermadness.com
Visitor´s rides
Anglias, Thames & Austins


http://www.gassermadness.com
Visitor´s rides
Anglias, Thames & Austins