eli ghia sedan 2.0i koneella. mittaristo simahti.. kierroslukumittarin neula tipahti pohjaan,radiosta lähti asetukset ja kojelaudan "ajotietokone" sammui täysin mutta muuten kaikki toimii kuten mittariston- ja mittarien neulojen valot,merkkivalot,vilkut ja valot ym
käy ja kukkuu mutta lataus jännite kohtuu alhaalla n.13,6v tyhjäkäynnillä,sulakkeet kaikki konehuoneesta vasemmalta ehjät releistä ei tietoa tuskin liittyy asiaan.
kun ajaa ja polkee kierrokset n.3500-> syttyy pun. akun kuva ja pysyy kunnes sammuttaa/käynnistää ja pysyy edelleenkin jos kierroksia ei nosta yli 3500..
todennäköisesti oikkari jossain tai joku diodi tms? rikki.. voiko olla laturi?
onko muualla autossa tapaukseen liittyviä sulakkeita tai onko mittariston pohjassa jotain sulakkeita erikseen?
vinkkejä ja arvauksia otetaan vastaan!!
sierra -87 mittaristo vika
Mulla ainakin kiekkomittari veti ekkerissä rundia kun oli heikko kontakti laturissa vaikka latausjännite oli normi. ruuvasin kaikki piuhat irti ja crctä niskaan ja puhdistus.
toinen on että otat mittarin irti ja koetat että mittarin takan oleva liitin on kunnolla kiinni ettei ole löysällä.
toinen on että otat mittarin irti ja koetat että mittarin takan oleva liitin on kunnolla kiinni ettei ole löysällä.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 28 Kesä 2005 01:25
nyt on katottu laturi se oli muutenki loppu vaihdettu uusi ja nyt se toimii hyvin ja kierroslukumittarin nasta ja johto ehjä.
tutkittu johdot mittariston takana ja johtosarja purettu ei sulaneita johtoja ei oikkaria.
kun latauksen varoitus valon ruuvaa irti auton käydessä tipahtaa kiekka mittarin neula aivan pohjaan muuten pysyy vaivoin siinä 0rpm vähä yli kohdilla.
pari piuhaa vei ohjainlaitteelle (vasen kuskin jalkotila) jonka liitin irroittamalla mittariston valot himmenee ja kierroslukumittari nousee n.200rpm ja lämpö mittari pamahtaa pohjaan.
liitin kiinni niin valot kirkastuu,lämpömittari nousee ja kiekka mittari pamahtaa pohjaan.. todennäköisesti tuo purkki tietää asiasta enemmän kuin antaa olettaa..
10x15cm 25napainen boxi jossa lukee lamp failure indicator
(87BG 10C909AA)
ostan kyseisen boxin jos jollain sattuu olla löytyy kuskin vasemman kick paneelin alta yläpuolelta
auto josta osa on sierra 2.0i ohc ghia -87 sedan
tutkittu johdot mittariston takana ja johtosarja purettu ei sulaneita johtoja ei oikkaria.
kun latauksen varoitus valon ruuvaa irti auton käydessä tipahtaa kiekka mittarin neula aivan pohjaan muuten pysyy vaivoin siinä 0rpm vähä yli kohdilla.
pari piuhaa vei ohjainlaitteelle (vasen kuskin jalkotila) jonka liitin irroittamalla mittariston valot himmenee ja kierroslukumittari nousee n.200rpm ja lämpö mittari pamahtaa pohjaan.
liitin kiinni niin valot kirkastuu,lämpömittari nousee ja kiekka mittari pamahtaa pohjaan.. todennäköisesti tuo purkki tietää asiasta enemmän kuin antaa olettaa..
10x15cm 25napainen boxi jossa lukee lamp failure indicator
(87BG 10C909AA)
ostan kyseisen boxin jos jollain sattuu olla löytyy kuskin vasemman kick paneelin alta yläpuolelta
auto josta osa on sierra 2.0i ohc ghia -87 sedan
ootko varma että tarvit just ton numeroisen boxin? se on nimittäin scorpion numero.
sierrassa se on numerolla 85GG 10C909AA.
maksaa romiksella noin 40-50€
http://www.auto-lehtinen.fi/osahaku/osa ... 285&oid=18
sierrassa se on numerolla 85GG 10C909AA.
maksaa romiksella noin 40-50€
http://www.auto-lehtinen.fi/osahaku/osa ... 285&oid=18
Focus 1.0 edition a6 2017