Kattelin tuossa haulla samankaltaisia ongelmia, mut päätin ny kysästä iha uudella threadilla, mikä mahtaa olla onkelmana.
Aluksi ongelma oli alkukesästä jo tyhjäkäynnillä, eli käynti pätki aina jonkin aikaa, kunnes kone sit lämpes. Vaihdoin tulpat, tulpanjohdot ja bensasuodattimen ja ongelma katos hetkeks.
No nyt se on palannu, mut tällä kertaa se ilmenee tietyllä kierrosalueella eikä niinkään tyhjäkäynnillä. Starttaan auton aamusti ja nostan kierrokset johonkin 2k-3k väliin (kiekkamittari on aiva sekasi, ei näytä oikeeta) ja käynti alkaa pätkimään. Nostan kierroksia hieman ja pidän tasakaasulla, niin tekee saman homman. Ajossa tilanne ei ole kovin mukava, kun tasakaasulla ajelet, niin alkaa auto rykimään ja hytkymään. Ongelma poistuu het, kun antaa hieman kenkää. kun päästää kaasusta niin homma jatkuu samanlaisena nykimisenä tasakaasulla. Koneen jonkinaikaa käytyään ongelma pienenee huomattavasti ja pirssillä on jopa mukava ajaa, mutta osaisko joku sanoo, mikä ihme tuota vekotinta vaivaa?
Oikeastaan säällä ei ole väliä asiaan, vaikka luulin aluks, et sade ois pahempi keli, mut ei sit kuiteskaa...
Mistähän päin sitä vikaa pitäis alkaa oikeen ettimään? Ei ois ainakaa mistää toimenpiteest pitäny ottaa itteensä. Pistäkääpä omia oivalluksia tuleen...
-Jori-
Xr2i pätkii joutessa ja ajossa
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 25 Huhti 2007 16:46
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 25 Huhti 2007 16:46
- Paikkakunta: Tampere
Oiskoha jollai jotai hyvää ideaa, mist kannattaa aloittaa tuon ongelman ettimine?
Huomena meinaa pääsis auton kans puuhailee, ni aattelin et vois olla jo sit jotai haisua mistä hakea ongelmaa... kaveri tuos sano, et kannattaa tarkistaa letkujen kunto, mut oiskoha muuta? mikäs se musta pömpeli siinä konee jakopään puolella on? siihe tulee letku ilmasuodatinkotelosta ja sit viel venakopasta ja imusarjasta(?) en omista minkääsorti korjauskäsikirjaa, ni aattelin kysästä.
-J-
Huomena meinaa pääsis auton kans puuhailee, ni aattelin et vois olla jo sit jotai haisua mistä hakea ongelmaa... kaveri tuos sano, et kannattaa tarkistaa letkujen kunto, mut oiskoha muuta? mikäs se musta pömpeli siinä konee jakopään puolella on? siihe tulee letku ilmasuodatinkotelosta ja sit viel venakopasta ja imusarjasta(?) en omista minkääsorti korjauskäsikirjaa, ni aattelin kysästä.
-J-
Tuo kiekkamittarin sekoilu viittaisi sähköpuolen vikaan, kannattaa käydä läpi sähköpuolen liitokset ja putsata kammenkulma-anturi. Anturi on startin vieressä hieman hankalassa paikassa... Iso multiliitin on myös hyvä putsata imusarjan vieressä ja katsoa läpi maadoituspisteet.
- Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D