Sierran vaihdelaatikon kannatinkumi
Sierran vaihdelaatikon kannatinkumi
Kertokaapa mulle, että mikä on ku vaihdon joku pari tuhatta km sitte ton vaihdelaatikon kannatinkumin ku entinen oli paskana. Tuolloin vaihdelaatiiko hakkas siihen "runko" osaan missä se kumi on kiinni. MUTTA nyt on alkanut taas kuulu kolinaa sieltä!! Kun kurkkasin sinne niin näyttää että se kumi vaan antaa nii prkl periksi että se laskee sen vaihdelaatikon liian alas ja se hakkaa!! Niin voiko olla mahdollista että se kumi on noin äkkiä mennyt rikki?? kun Tunkilla nostaa siitä kumin kohdalta nousee varmaan 5-10cm ylöspäin... Atuohan on Sierra sedan -90 2.0i
Miten vaihdelaatikossa pysyy öljyt sisällä?
Itellä oli aikanaas samoja ongelmia. Ei edes vaihteet pysyny pitämättä päällä ku laatikko oli niin vinossa. No toisen kumin vaihdon jälkeen rupes homma toimimaan.
Itellä oli aikanaas samoja ongelmia. Ei edes vaihteet pysyny pitämättä päällä ku laatikko oli niin vinossa. No toisen kumin vaihdon jälkeen rupes homma toimimaan.
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Eli korjaahan öljyvuodot samalla.
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Juu kyllähän se öljykin pehmentää kumia aikas paljon mutta ei nyt ihan parin tuhannen km aikana niin paljoa
Itse kyllästyin tuohon sierran laatikon palkkiin kun on alkujaan niin pirun löysä se kumi ja mk2 escortissa ottaa aika herkästi kiinni jos paljoa liikkuu
Uuden kumin hommasin ja se pyöreä lautanen mikä siellä on niin madalsin sitä niin paljon että kun sen lautasen kiristi laatikkoon niin se lautanen puristui muutaman millin sitä kumia vasten. Alunperinhän sen lautasen ja kumin välissä on varmaan sentin rako uudellakin kumilla
Tuli ihan suht jämäkkä eikä nimismiehenkiharoissakaan hakkaa enää kardaanitunneliin
Itse kyllästyin tuohon sierran laatikon palkkiin kun on alkujaan niin pirun löysä se kumi ja mk2 escortissa ottaa aika herkästi kiinni jos paljoa liikkuu
Uuden kumin hommasin ja se pyöreä lautanen mikä siellä on niin madalsin sitä niin paljon että kun sen lautasen kiristi laatikkoon niin se lautanen puristui muutaman millin sitä kumia vasten. Alunperinhän sen lautasen ja kumin välissä on varmaan sentin rako uudellakin kumilla
Tuli ihan suht jämäkkä eikä nimismiehenkiharoissakaan hakkaa enää kardaanitunneliin

joo käytin sitä kumia irti sieltä niin ei siihen oikeen muuta syytä löytyny kun se vaan että se on niin löysä ja laskee vaihdelaatikon liian alas. Ois ne koneen puslatkin kyllä hyvä joskus uusia. Tietääkö kukaan onko olemassa mitään vahvempaa kannaketta?? tai onko niitä yleensäkään monelta eri valmistajalta, että onko niissä laatueroja?
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: 29 Joulu 2005 22:34
- Paikkakunta: north state
Omaan sierraan vaihdettiin eilen korjaamolla kyseinen kumi. Fordilta hain ja maksoi tasan 35e eli kannattaa suosia alkuperäistä, kun tarvike olisi maksanut varaosamaailmassa 30e. Kyseinen kumi on sitten niiteillä kiinni poikittaispalkissa ellei ole jo aikaisemmin porattu auki. Poikittaispalkin poisto on katillisissa malleissa vaikeaa, kun pitää ottaa pohjalevy pois, että pääsee palkin vasemman puolen pultteihin kiinni.mr.oohoosee kirjoitti: paras on alkuperänen laatikon tuki! haet foordilta, hinta n, 35e
jos laitat tarvikkeen ja lähdet kokeilemaan, huomaat että vika ei ole kadonnut. ja tämä koskee nimen omaan mt-75 laatikkoa!
Vanha kumi oli aivan loppu ja alkuperäinen, eli kyllä sen pitäisi 250tkm sitten kestää ainakin asfalttiajossa.