Moro!
Aikoja sitten mulla oli sierra,ja sillon ku pääsin siitä eroon,vannoin ettei mulle enää fordia tule.. Nyt muutama vuosi sen jälkeen hankin mondeon,ja eka vika on seuraava.. Se lämppärin säädin,millä valitaan mihin ilma puhalletaan,lakkasi toimimasta, tiedän,että toimii alipaineella,mutta ei mitään havaintoo mistä vian löytäis,ei kiinnosta koko kojelautaa purkaa. Haulla löysin joltain saman ongelman mutta vastausta siihen en,yhden englanninkielisen sivun jossa sama ongelma mut ei niin hyvin taivu toi lontoo et ois selvinny missä se vika on.. Joten auttakaahan,puhallin siis puhaltaa aina vaan tuulilasille huolimatta missä asennos valitsin on,rämpätty kaikkia vipuja mut ei mitää muutosta,jossain täällä oli vinkki et käynnistelee auton vivun ollessa nolla-asennossa mutta ei vielä kolmannellakaan auttanu. Autossa ei ilmastointia..
-94 Mondeon lämmityslaitteen säädin
Itse itseäni täydentäen, vika löytyi säätimestä itsestään,yksi kuudesta alipaineletkun paikoista oli tukossa,juurikin se,mistä alipaine siihen säätimen tulee. Jos jollain joskus sama vika,ÄLÄ missään tapauksessa pura säädintä,vaan töki neulalla takapuolelta reiät auki, minä purin säätimen,ja hidasti mun hommaa pari tuntia,tosin enpä tienny että se tukossa oli
nopee purkaa säätöpaneeli irti,muovikehys lähtee kun ottaa mankan ja kehikon pois,tuhkiksesta kaksi ruuvia ja kellon alapuolelta kampeamalla irti. Sitten saakin jo säätimen kaksi ruuvia auki ja vedettyä ulos,alipaineletku liitin irti ja neulalla tökkimään...

-