Sivu 1/1

Orionin lämpömittari nousee tappiin

Lähetetty: 30 Kesä 2007 11:08
Kirjoittaja orion2
Orion 1.6 -91:ssä lämpömittari kohoaa heti käynnistettäessä ylös. Onko kellään vastaavaa käynyt, mistä vikaa kannattaisi etsiä?

Lähetetty: 30 Kesä 2007 11:47
Kirjoittaja Riesa2.0
Anturi hajalla tai sitten anturin johto lyö maihin jostain väliltä. Etsi se anturi jostain (suuntaa en osaa orionissa antaa, muuta kuin että jossain päin moottoria se on) ja koita ottaa siitä johto irti, jos mittari ei enään nouse on vika anturissa..

Lähetetty: 01 Heinä 2007 13:24
Kirjoittaja nestori
Anturi pitäisi löytyä koneen etupuolelta termostaattikopan läheisyydestä, ainakin jos on samassa paikkaa kuin vanhemmissa cvh-koneissa.

Anturivialta kuulostaa juu, ei maksaa montaa euroa uusi.

Lähetetty: 01 Heinä 2007 19:56
Kirjoittaja Mondeomies
mulla oli aikoinaan sama homma. mittari nousi yhtäkkiä ajon aikana kattoon. pelästyin ihan jumalattomasti :lol: anturin vaihdolla selvittiin. jos ostat motonetistä niin ota vanha mukaan koska tarjosivat mulle ensin 2 kertaa väärää.

Lähetetty: 01 Heinä 2007 22:06
Kirjoittaja orion2
Kiitos paljon avusta! Pitää yrittää etsiä sitä anturia nyt. Mulla on muuten vielä pari kysymystä ihan tässä heti, laitan uusia topiceja :) Ensimmäinen koskee auton värin nimen/koodin tunnistamista (Biltemassa on ilmeisesti niitä korjausvärejä jos tietää oman auton värin). Toinen kysymys koskee takakontin avaamismekanismin vikaa, kuskin penkin viereisestä vetimestä kontti ei aukea enää.

Lähetetty: 02 Heinä 2007 08:50
Kirjoittaja Megado
orion2 kirjoitti:Kiitos paljon avusta! Pitää yrittää etsiä sitä anturia nyt. Mulla on muuten vielä pari kysymystä ihan tässä heti, laitan uusia topiceja :) Ensimmäinen koskee auton värin nimen/koodin tunnistamista (Biltemassa on ilmeisesti niitä korjausvärejä jos tietää oman auton värin). Toinen kysymys koskee takakontin avaamismekanismin vikaa, kuskin penkin viereisestä vetimestä kontti ei aukea enää.
Konehuoneessa olevasta tyyppikilvestä näet mitä väriä auto edustaa. Foorumilla on siihen VIN-laattaan lukuohje/linkki. Kontin avaaja on toteutettu vaijerilla, joko ko. vaijeri on irti tai sitten mennyt ajan mittaan poikki.

Lähetetty: 23 Heinä 2007 18:12
Kirjoittaja macce2
Minulla nousi kanssa CVH-Escortin (-87) kanssa lämmöt yht'äkkiä punaiselle kaupungilla liikennevaloissa.. :-/

Mistäköhän nyt sitten tietäisin varmistua, onko jotain kenties vaurioitunut/palanut, tai ylipäätään onko syytä huoleen..?

Noin on käynyt useamman kertaa lämpimällä säällä ajellessa, varsinkin jos on toistuvasti joutunut ajamaan lyhyen matkan ja pysähtelemään välillä, mahd. myös käyttämään paikallaan joutokäynnillä joitakin minuutteja.

Öljyt ja vedet on pysynyt sisällä, ja käy normaalisti.

-Mikä paikka yleensä mahd. ylikuumenemisen tapauksessa yleensä ensimmäiseksi palaa/hajoaa (kenties sylinterikannen tiiviste...?) ?

Minulla ei ole hajua ko. anturin sijainnista moottoritilassa tms, mutta
termostaatti vaihdettiin just viime vuonna. => ei mitään vaikutusta asiaan.

Lähetetty: 23 Heinä 2007 18:18
Kirjoittaja tupu
Toimiikohan jäähdyttäjän puhallin?

Lähetetty: 23 Heinä 2007 18:24
Kirjoittaja macce2
@tupu

Toimii tietenkin! Lähtee kylläkin mielestäni pyörimään aina oudon myöhäisessä vaiheessa, eli vasta punaisen rajalla about tai hiukka ennen!
=> Katso myös uusi keskustelu-threadini aiheesta tällä palstalla!

Lähetetty: 23 Heinä 2007 18:27
Kirjoittaja dorf
macce2 kirjoitti:Minulla nousi kanssa CVH-Escortin (-87) kanssa lämmöt yht'äkkiä punaiselle kaupungilla liikennevaloissa.. :-/

Mistäköhän nyt sitten tietäisin varmistua, onko jotain kenties vaurioitunut/palanut, tai ylipäätään onko syytä huo...
Sen sähköisen tuulettimen mikä on jäähdyttäjän takana pitäisi lähteä pyörimään ennenkuin mittari menee punaiselle (jossain puolen välin jälkeen) jos ei lähde, niin tuulettajan moottori tai sen käynnistysanturi on hajalla. (tai sulake).

Jos huolestuttaa voithan käydä mittauttamassa jäähdytin nesteen onko siellä pakokaasujäämiä.

Lähetetty: 24 Heinä 2007 01:05
Kirjoittaja Mataz
jos kerta flekti lähtee pyöriin ja ajossakaan ei nosta lämpöjä, niin vika vois olla vesipumpussa. kulunut -> ei jaksa kierrättää tyhjäkäynnillä/pienillä kierroksilla vettä tarpeeks.

Lähetetty: 24 Heinä 2007 08:55
Kirjoittaja kujis
orion2 kirjoitti: Toinen kysymys koskee takakontin avaamismekanismin vikaa, kuskin penkin viereisestä vetimestä kontti ei aukea enää.
Siellä kontin lukossa, mistä vaijeri alkaa on vipu, mistä sen kahvan saa "pois päältä".