Orionin lämpömittari nousee tappiin
Orionin lämpömittari nousee tappiin
Orion 1.6 -91:ssä lämpömittari kohoaa heti käynnistettäessä ylös. Onko kellään vastaavaa käynyt, mistä vikaa kannattaisi etsiä?
Anturi hajalla tai sitten anturin johto lyö maihin jostain väliltä. Etsi se anturi jostain (suuntaa en osaa orionissa antaa, muuta kuin että jossain päin moottoria se on) ja koita ottaa siitä johto irti, jos mittari ei enään nouse on vika anturissa..
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
- Mondeomies
- Viestit: 661
- Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
- Paikkakunta: Perniö, Salo
Kiitos paljon avusta! Pitää yrittää etsiä sitä anturia nyt. Mulla on muuten vielä pari kysymystä ihan tässä heti, laitan uusia topiceja
Ensimmäinen koskee auton värin nimen/koodin tunnistamista (Biltemassa on ilmeisesti niitä korjausvärejä jos tietää oman auton värin). Toinen kysymys koskee takakontin avaamismekanismin vikaa, kuskin penkin viereisestä vetimestä kontti ei aukea enää.

Konehuoneessa olevasta tyyppikilvestä näet mitä väriä auto edustaa. Foorumilla on siihen VIN-laattaan lukuohje/linkki. Kontin avaaja on toteutettu vaijerilla, joko ko. vaijeri on irti tai sitten mennyt ajan mittaan poikki.orion2 kirjoitti:Kiitos paljon avusta! Pitää yrittää etsiä sitä anturia nyt. Mulla on muuten vielä pari kysymystä ihan tässä heti, laitan uusia topicejaEnsimmäinen koskee auton värin nimen/koodin tunnistamista (Biltemassa on ilmeisesti niitä korjausvärejä jos tietää oman auton värin). Toinen kysymys koskee takakontin avaamismekanismin vikaa, kuskin penkin viereisestä vetimestä kontti ei aukea enää.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Minulla nousi kanssa CVH-Escortin (-87) kanssa lämmöt yht'äkkiä punaiselle kaupungilla liikennevaloissa.. :-/
Mistäköhän nyt sitten tietäisin varmistua, onko jotain kenties vaurioitunut/palanut, tai ylipäätään onko syytä huoleen..?
Noin on käynyt useamman kertaa lämpimällä säällä ajellessa, varsinkin jos on toistuvasti joutunut ajamaan lyhyen matkan ja pysähtelemään välillä, mahd. myös käyttämään paikallaan joutokäynnillä joitakin minuutteja.
Öljyt ja vedet on pysynyt sisällä, ja käy normaalisti.
-Mikä paikka yleensä mahd. ylikuumenemisen tapauksessa yleensä ensimmäiseksi palaa/hajoaa (kenties sylinterikannen tiiviste...?) ?
Minulla ei ole hajua ko. anturin sijainnista moottoritilassa tms, mutta
termostaatti vaihdettiin just viime vuonna. => ei mitään vaikutusta asiaan.
Mistäköhän nyt sitten tietäisin varmistua, onko jotain kenties vaurioitunut/palanut, tai ylipäätään onko syytä huoleen..?
Noin on käynyt useamman kertaa lämpimällä säällä ajellessa, varsinkin jos on toistuvasti joutunut ajamaan lyhyen matkan ja pysähtelemään välillä, mahd. myös käyttämään paikallaan joutokäynnillä joitakin minuutteja.
Öljyt ja vedet on pysynyt sisällä, ja käy normaalisti.
-Mikä paikka yleensä mahd. ylikuumenemisen tapauksessa yleensä ensimmäiseksi palaa/hajoaa (kenties sylinterikannen tiiviste...?) ?
Minulla ei ole hajua ko. anturin sijainnista moottoritilassa tms, mutta
termostaatti vaihdettiin just viime vuonna. => ei mitään vaikutusta asiaan.
Sen sähköisen tuulettimen mikä on jäähdyttäjän takana pitäisi lähteä pyörimään ennenkuin mittari menee punaiselle (jossain puolen välin jälkeen) jos ei lähde, niin tuulettajan moottori tai sen käynnistysanturi on hajalla. (tai sulake).macce2 kirjoitti:Minulla nousi kanssa CVH-Escortin (-87) kanssa lämmöt yht'äkkiä punaiselle kaupungilla liikennevaloissa.. :-/
Mistäköhän nyt sitten tietäisin varmistua, onko jotain kenties vaurioitunut/palanut, tai ylipäätään onko syytä huo...
Jos huolestuttaa voithan käydä mittauttamassa jäähdytin nesteen onko siellä pakokaasujäämiä.