Sivu 1/6
Mikäs vapari Zetec Escorttiin
Lähetetty: 18 Touko 2005 12:53
Kirjoittaja Volmari
Kevät tuli ja autokuume ja uusi (tai uudempi) birssi. nyt tuli pakottava tarve saada vapaavirtaussuodatin.
eli mitä merkkiä ja mallia suosittelisitte mun 1.8 Zetec:iin, vielä on mietintä myssyssä laitanko sen avonaisesti ilman boxia vai pistänkö sinne nykyisen mustan boxin sisälle mokoman.
kyllä sinne vois hommata vaikka minkä vaparin mutta jos jollain sattuu olemaan hyviä kokemuksia jotain tietystä niin kertokoon siitä minullekkin

Lähetetty: 18 Touko 2005 14:31
Kirjoittaja grebe
Laita sellanen mikä näyttää mahdollisimman hienolta. Kokeilin itse kartiosuodatinta ja muutosta huomasin vain äänessä.
Lähetetty: 18 Touko 2005 16:09
Kirjoittaja TeRoK
Jännän homman kuulin tossa scorpio clubilta knu yks kaveri siellä kerto, että se resonaattori joka on putsarin jälkeen kannattais jättää paikoilleen koska sen pois ottaminen aiheuttaa pientä miettimistä/nykimistä kaasua painettaessa. Näin siis cossu scorpioissa joissa on kuumalanka MAF. Tiedä sitten mitä vaikutusta on läppämallisessa.
Lähetetty: 18 Touko 2005 16:36
Kirjoittaja Jaakko85
grebe kirjoitti:Laita sellanen mikä näyttää mahdollisimman hienolta. Kokeilin itse kartiosuodatinta ja muutosta huomasin vain äänessä.
jep. ihan turhaa hommaa tuhlata rahat johonki tynink putsareihin

Lähetetty: 18 Touko 2005 22:30
Kirjoittaja Monteonisti
Sen resonaattorin tarkoitus on tasata suuria paine-eroja!
Lähetetty: 18 Touko 2005 22:57
Kirjoittaja hartza
Monteonisti kirjoitti:Sen resonaattorin tarkoitus on tasata suuria paine-eroja!
Mitä paine-eroja? Eikos vaparista ole kyse, se pömpeli ei johda mihinkään... Eri juttu jos päässä olisi joku venttiili tms. Mitään muuta se ei tee kuin poistaa suoran putken aiheuttamaa huminaa tietyllä taajuudella. Teoriaa ja dynolappuja peliin, jos joku väittää muuta

Lähetetty: 18 Touko 2005 23:58
Kirjoittaja Monteonisti
Tiedä tuosta vaparista, mutta vakiossa!

Lähetetty: 19 Touko 2005 00:33
Kirjoittaja ZyaS
Monteonisti kirjoitti:Sen resonaattorin tarkoitus on tasata suuria paine-eroja!
sopiiko tää vielä jonkun muun aiheenki alle kun vasta kahessa on

Lähetetty: 19 Touko 2005 01:57
Kirjoittaja Nsa
No laittaa twisterin väliin jos haluu ne pömpelit säästää. Eli klemmareilla väliin ja taas mennään. On vaan vähän hinnakkaampi..
Lähetetty: 19 Touko 2005 11:17
Kirjoittaja Volmari
jep, lueskelin tuolla että ei se vapari loppujen lopuksi varmaan mitään tee.. mutta kyllä se vain niin muikeet äänet päästää että on pakko saada sellanen.
Voi nämä vähät rahansa tunkea kyllä johonkin vähän järkevämpäänkin mutta mielihalut on ne hiirelläkin..
Lähetetty: 19 Touko 2005 14:54
Kirjoittaja TeRoK
Joo eihän siitä mitään hyötyä taida olla vakiovehkeessä. Mutta kivat äänet tulee.
Eikä ne nyt niin kauheen kalliita ole. Completoksellakin näky olevan alekorissa jotain twisterin tapasta 50 euron hintaan.
Lähetetty: 19 Touko 2005 17:24
Kirjoittaja Zetecci
tuota, olen erimieltä, olikohan GTi lehti tai joku vastaava oli testannu (vissii dynolla mitenkäs muutenkaan) 1.8 zetec escorttiin nii 4-5hp oli tullu lisää... ja simota:n vaparia suosittelen itellä on semmonen ja hyvät saundit oli vakioputkellakin..
Lähetetty: 19 Touko 2005 18:05
Kirjoittaja jushi69
K&N oli voittanu sen GTI:n testin...
Siitä ite ainakin kuullu pelkkää hyvää...
Lähetetty: 19 Touko 2005 18:45
Kirjoittaja lalli69
viewtopic.php?p=6986
Tuolla jauhetaan myös noista vapareista zetecciin...
Omaa mielipidettä en viitsi enää kertoa noista vapareiden tehonlisäyksestä vakiokoneeseen, enkä myöskään sano mielipidettäni GTi lehdestä...
Lähetetty: 19 Touko 2005 18:53
Kirjoittaja ZyaS
lalli69 kirjoitti:viewtopic.php?p=6986
Tuolla jauhetaan myös noista vapareista zetecciin...
Omaa mielipidettä en viitsi enää kertoa noista vapareiden tehonlisäyksestä vakiokoneeseen, enkä myöskään sano mielipidettäni GTi lehdestä...
samoilla linjoilla tässäkin asiassa varmaan lallin kanssa

Lähetetty: 19 Touko 2005 19:16
Kirjoittaja Zetecci
luuletteko että sitä että se vakiotelkänpönttö läpäsee ilmaakin? p*skan marjat.
Lähetetty: 19 Touko 2005 19:17
Kirjoittaja ZyaS
kyllä se vakio koneelle riittää 100% varmuudella
Lähetetty: 19 Touko 2005 19:34
Kirjoittaja lalli69
Zetecci kirjoitti:luuletteko että sitä että se vakiotelkänpönttö läpäsee ilmaakin? p*skan marjat.
Kyllä läpäisee sen mitä vakiokone tarvitsee.
Tyhmäähän se olisi autovalmistajan kuristaa auton tehoja jollakin ilmanputsarilla...
ja vielä itse itseäni lainaten: (tuosta yllämainitusta topicista)
lalli69 kirjoitti:
Yks jannu kävi penkittämässä 1.8 115hv focuksen ja veti yhden vedon ilman minkäänlaista putsaria, ja tuli täysin samat lukemat paperille.
Lähetetty: 19 Touko 2005 19:51
Kirjoittaja TeRoK
Ja se että joku määrätty merkki olisi valtavasti parempi kuin muut on kyllä ihan p.aska puhetta. Vapari mikä vapari. Materiaaleissako niillä niin paljon eroa on vai miten se voi olla parempi?
Lähetetty: 19 Touko 2005 20:27
Kirjoittaja hartza
Harmi vaan kun auto tuli minulle jo Pipercrossin kartioputsarilla, muuten olisin jo laittamut vakion takaisin. MAF varmasti sanoo jossain vaiheessa itsensä itri kaikesta paskasta mitä tuo filtteri lapi antaa, ainakin pari kertaa olen jo langan putsannut. Ja olen kyllä kartiota pessyt ja kevyesti öljynnyt. Jos oikeesti alkaa virittämään, niin sitten laittaa sen virtaavamman suodattimen paikalleen.
Olikos jollain valmistajalla erikseen kuumalankamittareille tarkoitettuja filsuja?
Lähetetty: 20 Touko 2005 10:13
Kirjoittaja Jaakko85
Zetecci kirjoitti:tuota, olen erimieltä, olikohan GTi lehti tai joku vastaava oli testannu (vissii dynolla mitenkäs muutenkaan) 1.8 zetec escorttiin nii 4-5hp oli tullu lisää... ja simota:n vaparia suosittelen itellä on semmonen ja hyvät saundit oli vakioputkellakin..
hui älytön ? lähinnä se hyöty siitä on että sitä ei jokavuosi tartte ostaa uutta, vaan sen voi pestä.
(perus tuning miehiä

)
Lähetetty: 20 Touko 2005 11:05
Kirjoittaja JesseT
Nuo halvat thyyyyning putsarit on sitten sellaisia että pikkulinnutkin menee läpi. Myös putsarit elinikä on sellainen noin yksi vuosi jonka jälkeen se kannattaa vaihtaa ihan suosiolla. Hyöty noissa pömpeleissä on myös aivan +/- nolla.
Lähetetty: 20 Touko 2005 12:56
Kirjoittaja Volmari
Hei se vaparin hyöty lähtee korvien välistä. mulle riittää et sieltä kuuluu kiva ääni niin tuntuu et auto menee kolmea sataa. mutta juuri siksi en viitsisi ostaa ihan mitä tahansa vapari kun sieltä voi todellakin mennä siirtolohkareen kokoset kivet läpi. ja sit riks raks ja poks!
Offtopic: onko toi mun zetec kuristettu vai onko boksi säädetty niin ettei siitä irtoa enempää kuin se 105hp vakiona?
Lähetetty: 20 Touko 2005 13:32
Kirjoittaja ZyaS
tuskin mikään kuristettu versio

8)
boksi, kaasuläppä.. ja mitähän muuta zeteceissä nyt sitten olikaan eroja..
jos haluu lisää tehoa niin ostaa isomman koneen/ isommalla koneella varustetun auton.. 2litrasta kannattaa vasta virittää 8) tämäkin oli mun mielipide joka on ihan OFFTOPIC
Lähetetty: 20 Touko 2005 17:06
Kirjoittaja kuolio
Ei ne roskat läpi mee, kun vaan laittaa tarpeeks tahmeaa suodatinöljyä

. Ite laitoin moottoripyörien suodattimille tarkoitettua öljyä...