Sivu 1/1
RS2000 temppuilee
Lähetetty: 16 Kesä 2007 17:50
Kirjoittaja sumuvalo
RS2000 alkaa välillä röpöttämään,tyhjäkäynti hyppii 700-1200 välissä.Joskus kuuluu ihme naksutusta mittarin ja a-pilarin väliltä.Ongelmat alkaa yleensä kun ajaa johonkin monttuun.Tähän asti vika on hävinnyt kun sammuttaa moottorin ja käynnistää uudelleen.Nyt se on ollu jatkuvampaa.Löytyykö keltään vastaavia kokemuksia?
Lähetetty: 17 Kesä 2007 20:15
Kirjoittaja sumuvalo
Taitaa vika olla bensapumpun releessä?Rele oli vähän löysässä,otin kuoren pois ja näytti juotokset vähän kärsineeltä.Täytyy hommata huomenna uusi ja toivoa että vika korjaantuu.
Lähetetty: 20 Kesä 2007 23:38
Kirjoittaja sumuvalo
Nyt ei Esco käynnisty ollenkaan.Vaihdoin bensapumpun releen,ei auttanut.Se naksutus josta kerroin,kuului tosta releestä ja kuuluu edelleen..Mikä siellä mahtaa pätkiä?Autossa on toinenkin bensapumpun rele(isompi ja violetti väriltään).Voisko vika olla siinä?Kyseistä relettä ei ole kuulemma mk5 4x4 mallissa(mulla mk6),eikä niitä ole kun 4x4 malleissa,joita on tehty tod. vähän.Fordilta nää releet on poistettu kuulemma myynnistä,ei löydy Ruotsistakaan.Voisko tollasia joku nero kolvailla kuntoon tai jotain?
Releen malli on 91AG 9345 ba,jos jotain kiinnostaa.
..Oireet siis alko pari viikkoo sitten,teki aluks temppuja kerran viikossa.Viime viikonloppuna alko sitten käymään koko-ajan epätasaisesti,ruiskun pumppu pätki selvästi.Otin sen releen kuoret pois ja näytti yhdessä kulmassa olevan vähän tummaa.
Alkaa menemään aika mystiseks toi touhu,kun relettä ei tunnu saavan mistään.
Olisko kellään mitään ideoita?
Lähetetty: 20 Kesä 2007 23:39
Kirjoittaja Megado
Katsoppa saako se rele kunnolla maita. (ruskea johto)
Lähetetty: 20 Kesä 2007 23:55
Kirjoittaja SamiH
Sulakerasia vaihtoon....?
Lähetetty: 21 Kesä 2007 21:24
Kirjoittaja sumuvalo
Sulakeboxin vaihdoin.Oireet edelleen samat.Virran kun laittaa päälle,bensapumppu pumppaa koko-ajan,välillä pätkii ja jostain releestä kuuluu ylimääräistä ääntä.Täytyy se maadotus vielä tarkistaa.
Lähetetty: 27 Kesä 2007 23:21
Kirjoittaja petrif_74
Itsellä sama vika päällä bensapumppu ei pyöri lainkaan vaikka jännitettä tulee niihin napoihin.kuitenkin pumppu pyörii kun akulta suoraan yhdistää.kaikki mahdolliset olen tutkinut onko sinulla jo selvillä mikä oli vikana?
Lähetetty: 27 Kesä 2007 23:59
Kirjoittaja sumuvalo
Se rele pitää edelleen ylimääräistä meteliä,sulakerasiassa ei ollu mitään vikaa.Ongelmana vaan löytää sitä vitun relettä.Olen kiertänyt firmasta toiseen,tänään yks korjaamo lupas kaivaa jostain niitä releitten sähkökaavioita esiin.Jos ei löydy korvaavaa osaa,niin täytyy varmaan teettää jollain elektroniikka gurulla?Jotain mätää niissä on,kun Ford on poistanut ne valikoimastaan..
Lähetetty: 04 Heinä 2007 18:16
Kirjoittaja sumuvalo
Nyt auto käy,mutta kierrokset pumppaa edelleen 500-1000 välillä.Kylmänä kun starttaa käy normaalisti,niin kauan kun ryyppy on päällä.Olisko pumppu tiensä päässä?
Lähetetty: 04 Heinä 2007 19:44
Kirjoittaja sanpsa
Tuohon saa varmaan vastauksen kun mittauttaa bensapaineet testiventtiilistä...
Lähetetty: 04 Heinä 2007 19:50
Kirjoittaja hoopee
Ootko tyhjäkäyntiventtiilin jo puhdistanu? Itellä ainakin autto tyhjäkäynnin huopaamiseen. Ei oo iso homma.
Kannattaa kokeilla karstan liuottamiseen jotain kaasuttimen puhdistus ainetta.
Lähetetty: 04 Heinä 2007 20:50
Kirjoittaja sumuvalo
Pystyykö sen bensapaineen mittaamaan helposti?Veto sen verran kateissa,ettei tee mieli lähtee liikenteeseen nykimään.Missäspäin se tyhjäkäyntiventtiili majailee?
Lähetetty: 04 Heinä 2007 21:12
Kirjoittaja hoopee
Tyhmäkäyntiventtiili on siinä ilmanputsarinkotelon kannessa kiinni. Venttiilistä lähtee letku suoraan imusarjaan. RS2000:ssa muistaakseni oikein neljällä ruuvilla kiinni. Ja se "moottori" sitten kahdella ruuvilla venttiilissä. Kunnon puhdistus ja ehkä vähän voiteluainetta että venttiili liikkuu kevyesti.
Lähetetty: 04 Heinä 2007 21:19
Kirjoittaja tommi.r
hoopee kirjoitti:Tyhmäkäyntiventtiili on siinä ilmanputsarinkotelon kannessa kiinni. Venttiilistä lähtee letku suoraan imusarjaan. RS2000:ssa muistaakseni oikein neljällä ruuvilla kiinni. Ja se "moottori" sitten kahdella ruuvilla venttiilissä. Kunnon puhdistus ja ehkä vähän voiteluainetta että venttiili liikkuu kevyesti.
Olen ollut siinä uskossa, että on yleensä imusarjaan kiinnitetty, mutta voin olla väärässä, tyhmäkäynti venttiilistä en tosin tiedä...

ettet nyt sekoita ilmamääräanturiin?
Lähetetty: 04 Heinä 2007 22:25
Kirjoittaja hoopee
En sekoita. Ainakin mulla oli tossa mk6 rs2000 4x4 tyhjäkäyntiventtiili ilmansuodattimen kotelon kannessa eli siis suodattimen jälkeen -> puhdasta ilmaa koneeseen.
Kun taas tossa nykyisessä autossa sama kapistus on imusarjassa kiinni. Tosin hieman erimallia, ei edes sitä moottoriosaa irti eli vaikeempi putsata.
Lähetetty: 05 Heinä 2007 09:22
Kirjoittaja ars2000
Tyhjäkäynti solenoidi yleensä takkuilee.Hopeinen Fordin tarralla varustettu venttiili sijaitsee ilmansuodatinkotelon kannessa vasemmalla.Kiinnitys neljällä ruuvilla.Päähän tulee musta liitin pikalukituksella.Puhdistus vaikka jarrukliinerillä.
Lähetetty: 05 Heinä 2007 21:26
Kirjoittaja sumuvalo
Nyt tuntuis toimivan.Putsasin sen tyhjäkäyntiventtiilin ja kävin ajelemassa muutaman kilsan,kaikki ok!Toivottavasti oli tosta kiinni.
Kiitoksia kaikille neuvoja antaneille!