Olisi tässä suunnitelmissa ostaa lähiaikoina Mondeo 2.2 TDCi-koneella. Autosta ja varsinkaan koneesta ei hirveästi tietoa, joten mihin kannattaa varautua?
Sen verran olen tässä selaillut, että ovet ja luukut sekä vetarit on varsin peruskamaa. Ainakin 2.0 TDCi:stä tuntuu suuttimia menevän ja vauhtipyöräkin saattaa antautua, liekö sama juttu 2.2-litraisessa? Mitä muuta näistä hajoaa? Ilmamäärämittareita, lämpöantureita...? Mihin kannattaa kiinnittää huomiota autoa tutkaillessa? Ylipäätään, onko tällä 2.2:lla kuinka paljon yhtäläisyyksiä 2.0:an?
Yhdestä ajetusta tuntui jarrut häipyneen varsin olemattomiin, onko tuo ihan normaalia vai vaatiiko vähän kovempaa käyttöä? Siitä nyt selviää tietty palojen ja levyjen vaihdolla mutta voihan se alkaa harmittamaan jos jokaisen kovemman jarrun jälkeen pitää alkaa levyjä laittelemaan...
Ajanut olen muutamaa tuollaista ja varsin jämäkiltä peleiltä tuntuvat. Voimaa tuntuu koneissa olevan ihan kohtuullisesti. Vähän vaan arveluttaa kun on "uus" ja tuntematon kone... Eihän näitä hirveesti ole liikkeelläkään, mutta kertokaa jos jollakulla on kokemuksia.
Tapsa
Mondeo 2.2 TDCi:stä tietoa?
- SuperMajor
Itse itselleni nyt vastaan kun ei tietoa tuntunut löytyvän. Viat tuntuvat olevan samanlaisia kuin pienemmissäkin peleisssä. Eli suuttimia ja vauhtipyöriä voi mennä, ym. peruskamaa. Mitään isompia kauheuksia ei tuntunut näissä laitteissa olevan.
Ja pitihän sellainen sitten itsellekin pikku miettimisen jälkeen ostaa;) Tuosta yksilöstä on vetarin kumit liimattu, ovet on kunnossa ja hyvin käy eikä isompia ääniä kytkimen suunnalta kuulu. Muutenkin on hyvin vielä toiminut muutaman sadan kilometrin ajon jälkeen, katsotaan miten käy kun juhannuksena ajaa vähän pidempää reissua. Pientä ravistusta ja puoltamista on, mutta saattaa johtua melkein loppuun kuluneista renkaista.
Ja pitihän sellainen sitten itsellekin pikku miettimisen jälkeen ostaa;) Tuosta yksilöstä on vetarin kumit liimattu, ovet on kunnossa ja hyvin käy eikä isompia ääniä kytkimen suunnalta kuulu. Muutenkin on hyvin vielä toiminut muutaman sadan kilometrin ajon jälkeen, katsotaan miten käy kun juhannuksena ajaa vähän pidempää reissua. Pientä ravistusta ja puoltamista on, mutta saattaa johtua melkein loppuun kuluneista renkaista.