Venttiilijousien väsymisestä (OHC)
Venttiilijousien väsymisestä (OHC)
Projektimylly (OHC 300 "mainosaste" nokalla) on seissyt tallin nurkassa jouset kiinni parisen vuotta ja mieleen tuli jousien väsyminen. Fiksuna kaverina olisin tietysti käyny kampiakselista kerran kuukaudessa vääntää eri asentoon myllyn, mutta on sitten jääny.
Kysymys kuuluukin, että kuinka helposti tuplavenajouset väsähtää, jos ne joutuvat samassa asennossa olemaan? Eipä nuo miljoonia maksa, joten kaipa sinne uudetkin voisi vaihtaa ettei tule yllätyksiä. Mielipiteitä? Entä mitä jousia suosittelette virimyllyyn. Ei taida motonet olla se paras vai onko sielläkin laatu kohillaan?
Kysymys kuuluukin, että kuinka helposti tuplavenajouset väsähtää, jos ne joutuvat samassa asennossa olemaan? Eipä nuo miljoonia maksa, joten kaipa sinne uudetkin voisi vaihtaa ettei tule yllätyksiä. Mielipiteitä? Entä mitä jousia suosittelette virimyllyyn. Ei taida motonet olla se paras vai onko sielläkin laatu kohillaan?
Lähtee se kaks litranen vakiokin jos tarpeeksi polkee - jyrkänteeltä
Ford Riesa 2.0 -89 HB - NCAP 5 tähteä - Auto, joka ei jätä kitumaan
Ford Riesa 2.0 -89 HB - NCAP 5 tähteä - Auto, joka ei jätä kitumaan
Re: Venttiilijousien väsymisestä (OHC)
...en millään jaksaisi sanoa taas tuosta motonetistä...Nsa kirjoitti:Ei taida motonet olla se paras vai onko sielläkin hinta/laatu-suhde kohillaan?
Motonet on varaosaliike siinä missä Varaosakeskus tai Varaosamaailma!!
ekaan kysymykseen:
Kyllä normaalit jouset ainakin kestää vuosiakin väsymättä, joskin on suositeltavaa vaihtaa ne pitkän seisomisen jälkeen.
Re: Venttiilijousien väsymisestä (OHC)
Ei mitään vakiojousia. Motonet:sta tuskin saa vakiota jäykempiä jousia. Riippuen nokan nostosta ja asteista mutta tuplajouset alkaa olemaan pakolliset jos nokassa asteita n.300 ja konetta kierrätetään reippaammin..Nsa kirjoitti:Projektimylly (OHC 300 "mainosaste" nokalla) on seissyt tallin nurkassa jouset kiinni parisen vuotta ja mieleen tuli jousien väsyminen. Fiksuna kaverina olisin tietysti käyny kampiakselista kerran kuukaudessa vääntää eri asentoon myllyn, mutta on sitten jääny.
Kysymys kuuluukin, että kuinka helposti tuplavenajouset väsähtää, jos ne joutuvat samassa asennossa olemaan? Eipä nuo miljoonia maksa, joten kaipa sinne uudetkin voisi vaihtaa ettei tule yllätyksiä. Mielipiteitä? Entä mitä jousia suosittelette virimyllyyn. Ei taida motonet olla se paras vai onko sielläkin laatu kohillaan?
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
Tarkoitukseni ei ollut siis mollata Motonettiä vaikka niin virheellisesti annoinkin ymmärtää. Korostan, noudan itse sieltä kaikki käyttisosat tällä hetkellä ja samaa motorcraftiahan ne sielläkin myy. Liikkeessä on mukavan rento asiakaspalvelu ja kassoja tarpeeksi, jotta toiminta on ripeätä. Tarkoitukseni oli tiedustella, josko myynnissä olevat tuplajouset ovat laadukkaita (tarkistin juuri ja huomasin että eivät ole myynnissä enään, eli vanhaa tietoa).
Asiaan. Miten jousien väsyminen todetaan eli alkaako nakuttaa jos täysin yössä vai mitkä oireet ilmenee? Ostoon menee sitten varmaan esim. Lautamäeltä.
Asiaan. Miten jousien väsyminen todetaan eli alkaako nakuttaa jos täysin yössä vai mitkä oireet ilmenee? Ostoon menee sitten varmaan esim. Lautamäeltä.
Lähtee se kaks litranen vakiokin jos tarpeeksi polkee - jyrkänteeltä
Ford Riesa 2.0 -89 HB - NCAP 5 tähteä - Auto, joka ei jätä kitumaan
Ford Riesa 2.0 -89 HB - NCAP 5 tähteä - Auto, joka ei jätä kitumaan
en usko että ne nyt niin paljon väsähtää.enemmänhän ne luulis moottorissa joka on jokapäivä ajossa meltoutuvan.en itse ole ainakaan oharin kanssa tollaseen ongelmaan törmänny.ennemminkin kaikki tiiviyttä ylläpitävät osat antautuu sitten kun motin ottaa ajoon jos seisonut kovinkin pitkään,venatiivisteet,männänrenkaat voi valskata aluks ja niin eteenpäin.
irc voicecoil
pitää sit varmaan varmuudeks pistää uudet tilaukseen
Tai no riippuu missä asennossa se mylly oli. Jos siel o pari venaa tapissa niin yössä taitaa olla. 100 e siihen, mutta tuleepahan ainakin hyvä..

Lähtee se kaks litranen vakiokin jos tarpeeksi polkee - jyrkänteeltä
Ford Riesa 2.0 -89 HB - NCAP 5 tähteä - Auto, joka ei jätä kitumaan
Ford Riesa 2.0 -89 HB - NCAP 5 tähteä - Auto, joka ei jätä kitumaan