Kellossa ja käynnistykseneston ledissä vikaa.

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
kallio
Viestit: 90
Liittynyt: 06 Kesä 2007 20:30
Paikkakunta: Rauma

Kellossa ja käynnistykseneston ledissä vikaa.

Viesti Kirjoittaja kallio »

Moro,

mistäköhän voisi johtua se että, kelllo ei pysy ajassa jos virrat on pois, auton ollessa käynnissä se toimii oikein.

Sitten toinen onglema on siinä ledissä, se toimii joskus ja jouluna, voiskohan siellä olla joku liitin löysässä?

...ja auto on Ford Escort 1.6 zetec STW -00
Avatar
tupu
Viestit: 374
Liittynyt: 17 Touko 2006 21:46
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja tupu »

Ainakin, jos ottaa kellon irti, niin ajonesto on aina päällä. kellon liitin nyt kannattaa katsoa ensiksi.
2.9i
Feel The Difference.
kallio
Viestit: 90
Liittynyt: 06 Kesä 2007 20:30
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja kallio »

tupu kirjoitti:Ainakin, jos ottaa kellon irti, niin ajonesto on aina päällä. kellon liitin nyt kannattaa katsoa ensiksi.
No ajattelinkin että niillä saattaisi olla jotain tekemistä keskenään, kuinkas iso purkaminen tuossa mahtaa olla?
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

kallio kirjoitti: No ajattelinkin että niillä saattaisi olla jotain tekemistä keskenään, kuinkas iso purkaminen tuossa mahtaa olla?
Kaksi ruuvia mittarin yläpuolelta pois, loppu "maski" lähtee kun varovasti kampeaa meisselillä. Siellä takana on sellaset rautaklipsut, varo ettei katoa kojelaudan syövereihin. Kello ja ledi tulee sen setin mukana. kkuskin puolen raitisilmaventtiili pitää "halkaista" ja sitten tulee koko setti pois. Jos autossasi on ratin korkeussäätö, niin laske se alimpaan asentoon, auttaa huomattavasti sitä poisottoa.

-Megado-
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
kallio
Viestit: 90
Liittynyt: 06 Kesä 2007 20:30
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja kallio »

Lähtipäs kello irti :D Siellä sisällä on 2 vihreää lamppua, ne ei toimi ainakaan, oliskos jollain tietoa siitä liittimestä? siinä on 5 pinniä.

tupu kirjoitti:Ainakin, jos ottaa kellon irti, niin ajonesto on aina päällä. kellon liitin nyt kannattaa katsoa ensiksi.
Eli jos kello on irti, auto ei lähde käymään? kyllä mulla lähti :)
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

mullakin ollut esco käynnissä ilman kelloa
Escort 1.8 sport -97
Avatar
tupu
Viestit: 374
Liittynyt: 17 Touko 2006 21:46
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja tupu »

kallio kirjoitti:Lähtipäs kello irti :D Siellä sisällä on 2 vihreää lamppua, ne ei toimi ainakaan, oliskos jollain tietoa siitä liittimestä? siinä on 5 pinniä.

Eli jos kello on irti, auto ei lähde käymään? kyllä mulla lähti :)
Yks tuttu, vain laitto ahtopainemittarin kellon tilalle, eikä lähtenyt käyntiin, ennenkuin laitto kellon takas. 1.8td kyseessä.
2.9i
Feel The Difference.
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Tuliskohan tässäkin asiassa esiin se että jokainen ford on yksilö kun osia laitettu vanhemmasta mallista uudempaan ja toistepäin
Escort 1.8 sport -97
kallio
Viestit: 90
Liittynyt: 06 Kesä 2007 20:30
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja kallio »

Huhhuh, 130e maksais uusi kello :D, Foortilla sanottiin että vois johtua myös sulakerasiasta.
Vastaa Viestiin