Zetec pätkii, apua!!... Vika luultavasti korjattu.
Zetec pätkii, apua!!... Vika luultavasti korjattu.
Eli Escort 1,8 16v -95. ajettu 213tkm. Yhtäkkiä alkoi vaan nykimään aina kun painaa kaasua yli pintakaasun. Kierroksilla pätkii vähemmän. Ottaa jengoja ilman vetoa, mut väännättään ei pysty ollenkaan. ja ihan tuntuu, et menis huonommaks mitä lämpimämmäks kone menee. tulpilla ajettu 30tkm. johdoista en tiedä, epäilisin sähköviaksi. Toivottavasti ei oo joku mukavan hintainen anturi kuten Lambada paskana. Auttakaa tyhmää.
Viimeksi muokannut Obsession, 20 Kesä 2007 20:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mondeokin nykii...
Mun mondeokin nykii..kun ajaa 3-4 vaihteel tasasesti n. 40-60km/h niin nykii hieman mutta ärsyttävästi...Oma epäilykseni on se että kun bensatankki kerää pirusti painetta (huohotus tukossa) niin bensapumppu ei ime bensaa niinkun pitäisi..sillä voisi nykiminen helpottua..tai sit vika on jossain ihan muualla...
Itsellä juuri sama vika 1.8 Escort vm:96.. Nykii pienillä kierroksilla ajaessa (~2000 r/min) ja kun painaa kytkimen pohjaan niin jää hurraamaan joksikin aikaa taikka nostaa välissä kierrokset jopa 4000. Mutta kun nakkaa vaihteen vapaalle niin laskee heti kierrokset.. Tulpat ja lamda anturi on vaihdettu eikä kummentunut. Niin ja tosiaan kylmänä toimii paremmin.. Kyllä kiroan sen päivän kun Fordin ostin!
Vika alkaa "korjaantua", en vieläkään tiedä mistä johtuu.. täytyy seurailla tilannetta. Ja olen samaa mieltä, että kallista leikkiä tää Fordien pito, ainoa millä voi itteänsä lohduttaa on, että Bemarit ja muut vie litran pari enemmän ja maksaa enemmän niin kai se vähän sitten kompensoi näitä korjauskustannuksia.. Itse olen ajanut 111tkm Escortilla. Siinä ajassa on mennyt vaihtoon:
-vetonivel
-sulakerasia
-airbagin tunnistimet ja yksikkö
-raidetangonpää, tukivarsi, raidetanko
-jarrulevyt
-pyörännapa, pyöränlaakereita takana 5 kpl
ja lisäksi normaaleja kuluvia osia
-vetonivel
-sulakerasia
-airbagin tunnistimet ja yksikkö
-raidetangonpää, tukivarsi, raidetanko
-jarrulevyt
-pyörännapa, pyöränlaakereita takana 5 kpl
ja lisäksi normaaleja kuluvia osia
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Eräältä sivulta löytyy tulpista tämmöistä juttua.
"Not normally a problem if you use good plugs. I have used NGK, Splitfire and Motorcraft (Fords) with no problems. If however you have used Champion plugs that's your problem right away. You can also try gaping them a little less than recommended. I gap mine at 1.1mm rather than the recommended 1.3. I find the HT leads last longer and the engine seems smoother at idle. Always change plugs and leads as a set as a problem in one can damage the other"
Joku voisi kokeilla tuota tulpan kärkivälin pienentämistä onko siitä apua esim tyhjäkäyntiin.
Samasta paikasta löytyy juttua myös tulpanjohdoista eli siis täältä.
Oman kulkineen tulppia ja piuhoja en ole nähnytkään eli ei siis aavistustakaan mitä sieltä löytyy, tai oikeastaan on aavistus kun fordin leimat löytyy huoltokirjasta Pitää joskus tutkia, paremmalla ajalla.
"Not normally a problem if you use good plugs. I have used NGK, Splitfire and Motorcraft (Fords) with no problems. If however you have used Champion plugs that's your problem right away. You can also try gaping them a little less than recommended. I gap mine at 1.1mm rather than the recommended 1.3. I find the HT leads last longer and the engine seems smoother at idle. Always change plugs and leads as a set as a problem in one can damage the other"
Joku voisi kokeilla tuota tulpan kärkivälin pienentämistä onko siitä apua esim tyhjäkäyntiin.
Samasta paikasta löytyy juttua myös tulpanjohdoista eli siis täältä.
Oman kulkineen tulppia ja piuhoja en ole nähnytkään eli ei siis aavistustakaan mitä sieltä löytyy, tai oikeastaan on aavistus kun fordin leimat löytyy huoltokirjasta Pitää joskus tutkia, paremmalla ajalla.
--
Mondeo STW -01
Mondeo STW -01
Ei niissä Motorcrafteissa pitäisi mitään vikaa olla. Ne ovat olleet Zetecin ensiasennustulppia. Kokemusta Motorcrafteista minulla on nyt omasta Escortistani ja isän Mondeosta (2.0 glx 1998), ja hienosti ovat toimineet. Esimerkiksi kun tuosta Mondeosta vaihtaa 90 000 km ajetut tulpat, niin ne vanhat ovat niin uskomattoman siistin näköisiä, että niitä ei raaskisi sieltä poistaa.Monteonisti kirjoitti:Taitaa meiän Eskossa olla Bochin EONIT muistaakseni, kustantaa reilut 20e.
Kait muut tuohon tarkoitetut pelittää, mutta elä osta Motocrafteja!
Mulla taitaa olla jouten yksi ehjä johtosarja, haluatko?
Haynesin korjausoppaan mukaan jostain syystä Escortin tulppien vaihtoväli on puolet pienempi eli 45 000 km, vaikka tulpat ovat täysin samat kuin Mondeon Zetecissä. Olisi mielenkiintoista tietää, että kumpi on oikea vaihtoväli Escorttiin, 45 000 km vaiko 90 000 km.
--
Tuomas Yrjövuori
Escort 1.8 16V CLX 4d -92
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Tuossa meidän -96 Eskossa Motocrafteista halkeaa posliini viikossa neloselta ja toisessa viikossa kolmoselta, enempää ei ole uskaltanut kokeilla kun käynti menee pikkasen epävarmaksi varsinkin kiihdytyksessä!
Johtojen vaihtaminen ei auta!
Sorkki, on siis Bochin Yttriumit olleet toista vuotta ja hyvin pelittävät, Championin EONIT on myös pelittänyt "alkuperäisiä" paremmin kun niitäkin kokeilin! 8)
Ei ole pakko uskoa vaikka on tosi kuin vesi! 8)
Johtojen vaihtaminen ei auta!
Sorkki, on siis Bochin Yttriumit olleet toista vuotta ja hyvin pelittävät, Championin EONIT on myös pelittänyt "alkuperäisiä" paremmin kun niitäkin kokeilin! 8)
Ei ole pakko uskoa vaikka on tosi kuin vesi! 8)
Kai se sitten on uskottava, vaikka erikoiselta tuntuukin.Monteonisti kirjoitti:Tuossa meidän -96 Eskossa Motocrafteista halkeaa posliini viikossa neloselta ja toisessa viikossa kolmoselta, enempää ei ole uskaltanut kokeilla kun käynti menee pikkasen epävarmaksi varsinkin kiihdytyksessä!
Johtojen vaihtaminen ei auta!
Sorkki, on siis Bochin Yttriumit olleet toista vuotta ja hyvin pelittävät, Championin EONIT on myös pelittänyt "alkuperäisiä" paremmin kun niitäkin kokeilin! 8)
Ei ole pakko uskoa vaikka on tosi kuin vesi! 8)
--
Tuomas Yrjövuori
Escort 1.8 16V CLX 4d -92
Alkaa hermo menemään tähän laitokseen. Tulpat kaikki vaalean harmaat, merkkiä motocraft, sytkäjöhdoissa resistanssit välillä 3,5-6,5KOhm pituuden mukaan. Yhtä asiaa ihmettelin tossa tankatessa, yleensä kun avaa bensatankin korkin niin sieltä kuuluu oikeen sellanen suhahdus kun sen avaa ja nyt ei mitään. Keksiikö joku järkevän selityksen tälle?
Tankissa on painetta
Sitä jo aikasemminkin ehdotin...tankissa on painetta kun huohotus tukossa (sama vika minullakin). Bensapumppu ei toimi kunnolla kun tankin huohotus on tukossa...Se vaikuttaa käyntiin melko varmasti...