Ford Escort 1,8 -93

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Tansku

Ford Escort 1,8 -93

Viesti Kirjoittaja Tansku »

Nyt on tullu se aika, että pitäis saada uus kottero alle ja tuommonen esko on ruvennu kiinnostamaan.

Autolla on ajettu noin 220tkm. Kannattaneekohan tuommoseen koskea pitkällä tikullakaan? Mitkä on tyypillisimmät viat ja mitä tuohon kilometrimäärään mennessä on yleensä jouduttu laittamaan? Ja se tärkein: mitä ongelmia on tiedossa, jos tuon ottaa pitempään suhteeseen? :D

Jotakin osviittaa sain jo vanhoja juttuja etsiskelemällä, mutta olisin kiitollinen jos jaksaisitte edes johonkin noista kysymyksistä vastailla. :)
Viimeksi muokannut Tansku, 27 Touko 2007 20:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Nimim. tänään juuri kaveri hitsaili tuota minun mokoman helmaa kasaan kun oli tiivisteliimat pettäneet vuosia sitten, eli helmat syyniin.

ja luultavasti kuluvia osia joutuu vaihtamaan (alapallot ym. pientä). mutta teknillisesti omani on pelittänyt oikein hyvin ja mittarissa raksuttaa vähän vajaa 220tkm. startin olen vain vaihtanut ja hitsannut molemmat helmat siinä on koko kirjo mitä sille olen joutunut tekemään pari vuotisen yhteiselon aikana.

sulakeboksin pohjia jotkut ovat joutuneet vaihtelemaan ja joitain antureiden klipsejä puhdistelemaan mutta haittaneeko tuo jos vähän CRC:tä joutuu käyttelemään.

mutta voin suositella erittäin lämpimästi jos edullista käyttöautoa hakee, varaosat edullisia ja ne eivät ole kiven alla.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Oli kerran -92, kilometrit 150-250tkm, kunnes vaihdoin Monteoon.
Alatukivarren puslat oli "kulutustavaraa" (8-10€/kpl), lisäksi pakoputken, jarrupalat, jarrukengät, takapyörän laakerin, koiranluut, alapallot ja raidetangon päät vaihdoin kerran.
Tekniikka ja sähköt pelitti hyvin, ruostekkaan ei riivannut! 8)
Vastaa Viestiin