Sivu 1/1
Kuinka usein?
Lähetetty: 04 Touko 2007 19:31
Kirjoittaja helma29
poksahtaa autosta moottorinohjausyksikkö ja kuinka viat ilmenevät?
Minulla 1996 1.4i Esco, joka nykii helevetisti lämpöisenä (paitsi talvella).
Olisiko esim. moottorinlämpötila-anturissa? Escossa ei vaan ole erillistä, on ainoastaan mittarille menevä.
Eli mitä voin vielä vaihtaa autosta, ennenkuin menen moottorinohjausyksikön kimppuun?
Autoon jo vaihdettu:
*sulakerasian pohja
* "tyhjäkäyntiventtiili"
* MAF:in toiminta todettu (piuha irti, ei muuta tehoa, kuin lisää nykimistä)
Kiittäen ja kumartaen,
Mika
Re: Kuinka usein?
Lähetetty: 04 Touko 2007 19:36
Kirjoittaja Tinde
helma29 kirjoitti:
Olisiko esim. moottorinlämpötila-anturissa? Escossa ei vaan ole erillistä, on ainoastaan mittarille menevä.
Mistäs näin päättelet?
Tulpat, tulpanjohdot ja bensansuodatin voisivat olla vaihtolistalla.
Lähetetty: 04 Touko 2007 20:09
Kirjoittaja helma29
Ford huollossa sanottiin, ettei ko. moottorissa ole erikseen anturia boksille ja lämpömittarille.
Vai onko?
Talvella sen kyllä huomaa, että jos lämmöt eivät nouse normaaliin lämpötilaan, moottori ei nyi.
tulpat ja johdot vaihdettu.
Vaihdanko siis anturin kuitenkin?
Anturijohdon irroitus aiheutti sen, että lämpöisenä auto käyttäytyi kuin mopedi, joka tukehtuu...
Lähetetty: 05 Touko 2007 01:26
Kirjoittaja Monteonisti
Ei ole poksahtanut yhdestäkään, mutta kokemusta vasta muutamasta ruiskusta ja vain reilut 250tkm ajettuna!

Lähetetty: 10 Touko 2007 14:58
Kirjoittaja helma29
Kävin leimaamassa auton, eikä ollut mitään vikaa päästöissä, eikä nykinyt (vika ilmenee vasta n. 30 minuutin ajon jälkeen)
Taidan testata MAF:in vaihtamista.
BTW. Autossa oli "virijouset" edessä ja inssi karautti etupään kiinni nosturiin ja tuli korjauskehoitus, auto oli 2 cm liian matala.
Jouduin hommaamaan uudet jouset ja nyt auto näyttää traktorilta, pitää vaihtaa ne takaisin....
Lähetetty: 10 Touko 2007 19:52
Kirjoittaja lassi
Lähetetty: 11 Touko 2007 23:32
Kirjoittaja Monteonisti
En tuosta "pikkulohkosta" tiedä mutta "normaalissa" (1.8) anturi on imuputkessa ennen "kaasaria" ja motin anturi kannen päässä lähellä jakajaa.
Tuo motin anturi ohjaa myös flektiä, mutta ei kaikissa! 8)