poksahtaa autosta moottorinohjausyksikkö ja kuinka viat ilmenevät?
Minulla 1996 1.4i Esco, joka nykii helevetisti lämpöisenä (paitsi talvella).
Olisiko esim. moottorinlämpötila-anturissa? Escossa ei vaan ole erillistä, on ainoastaan mittarille menevä.
Eli mitä voin vielä vaihtaa autosta, ennenkuin menen moottorinohjausyksikön kimppuun?
Autoon jo vaihdettu:
*sulakerasian pohja
* "tyhjäkäyntiventtiili"
* MAF:in toiminta todettu (piuha irti, ei muuta tehoa, kuin lisää nykimistä)
Kiittäen ja kumartaen,
Mika
Kuinka usein?
Re: Kuinka usein?
Mistäs näin päättelet?helma29 kirjoitti: Olisiko esim. moottorinlämpötila-anturissa? Escossa ei vaan ole erillistä, on ainoastaan mittarille menevä.
Tulpat, tulpanjohdot ja bensansuodatin voisivat olla vaihtolistalla.
Ford huollossa sanottiin, ettei ko. moottorissa ole erikseen anturia boksille ja lämpömittarille.
Vai onko?
Talvella sen kyllä huomaa, että jos lämmöt eivät nouse normaaliin lämpötilaan, moottori ei nyi.
tulpat ja johdot vaihdettu.
Vaihdanko siis anturin kuitenkin?
Anturijohdon irroitus aiheutti sen, että lämpöisenä auto käyttäytyi kuin mopedi, joka tukehtuu...
Vai onko?
Talvella sen kyllä huomaa, että jos lämmöt eivät nouse normaaliin lämpötilaan, moottori ei nyi.
tulpat ja johdot vaihdettu.
Vaihdanko siis anturin kuitenkin?
Anturijohdon irroitus aiheutti sen, että lämpöisenä auto käyttäytyi kuin mopedi, joka tukehtuu...
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Kävin leimaamassa auton, eikä ollut mitään vikaa päästöissä, eikä nykinyt (vika ilmenee vasta n. 30 minuutin ajon jälkeen)
Taidan testata MAF:in vaihtamista.
BTW. Autossa oli "virijouset" edessä ja inssi karautti etupään kiinni nosturiin ja tuli korjauskehoitus, auto oli 2 cm liian matala.
Jouduin hommaamaan uudet jouset ja nyt auto näyttää traktorilta, pitää vaihtaa ne takaisin....
Taidan testata MAF:in vaihtamista.
BTW. Autossa oli "virijouset" edessä ja inssi karautti etupään kiinni nosturiin ja tuli korjauskehoitus, auto oli 2 cm liian matala.

Jouduin hommaamaan uudet jouset ja nyt auto näyttää traktorilta, pitää vaihtaa ne takaisin....
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45