Joutuuko käyttämään ajovaloja irti jos otan etupuskurin pois
vai onko se kiinni samanlailla kun mk1 korimallissa?
Onko pultit siellä ajovalojen alla ja onnistuuko puskimen
irroitus ihan parkkipaikalla vai huutaako nosturia apuun?
Täytyisi pikkasen puskuria hitsata ja myllyttää kun on vähän
naarmuja ja ajattelin käyttää sen irti niin ois helpompi.
Mondeo mk2 etupuskurin irroitus
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 09 Maalis 2007 15:01
- Paikkakunta: Kempele
-
- Viestit: 73
- Liittynyt: 22 Elo 2006 23:28
konepelti auki ja maski pois siitä ne kolme muovi niittiä auki ja lokasuojissa on 2per puoli.... eli lamppuja ei tartte poistaa
Ford sierra 2,0
Ford mondeo 2,5 v6 ghia mondeo projekti
Ford mondeo 2,5 v6 ghia mondeo projekti
Omasta mk2 mondeosta irrotin etupuskurin omalla pihalla tasasella maalla.
Ajovalot ja maski pois, sitten niitä muoveja sieltä renkaitten edestä vähän irti. Puskuri oli muistaakseni kiinni edestä ylhäältä maskin alta parilla ruuvilla ja sitten sivuista siellä ylhäällä ajovalojen takaata kiinni parilla ruuvilla molemmilta puolilta. Ne sivuissa olevat ruuvit on kiinni semmosissa muovipaloissa, mitkä todennäköisesti hajoo kun ruuvit vääntää auki, mutta sen saa pulteilla ja muttereilla laitettua uudestaan kiinni.
Sitten jos sattuu olemaan sumuvalot, niin ne kannattaa ottaa ensimmäisenä irti, ettei sitten niitten johtojen kanssa tule ongelmia.
Aikaa kannattaa varata jonkinverran vaikka homma on yksinkertainen ja tuntuu helpolta, niin ne puskurin sivuissa olevat kiinnitykset on todella ahtaassa paikassa, jos ei ajovaloa enempää pura. Rekisterikilven ruuvit on muistaakseni kanssa hyvä irroittaa, ennän puskurin irroitusta.
Ajovalot ja maski pois, sitten niitä muoveja sieltä renkaitten edestä vähän irti. Puskuri oli muistaakseni kiinni edestä ylhäältä maskin alta parilla ruuvilla ja sitten sivuista siellä ylhäällä ajovalojen takaata kiinni parilla ruuvilla molemmilta puolilta. Ne sivuissa olevat ruuvit on kiinni semmosissa muovipaloissa, mitkä todennäköisesti hajoo kun ruuvit vääntää auki, mutta sen saa pulteilla ja muttereilla laitettua uudestaan kiinni.
Sitten jos sattuu olemaan sumuvalot, niin ne kannattaa ottaa ensimmäisenä irti, ettei sitten niitten johtojen kanssa tule ongelmia.
Aikaa kannattaa varata jonkinverran vaikka homma on yksinkertainen ja tuntuu helpolta, niin ne puskurin sivuissa olevat kiinnitykset on todella ahtaassa paikassa, jos ei ajovaloa enempää pura. Rekisterikilven ruuvit on muistaakseni kanssa hyvä irroittaa, ennän puskurin irroitusta.
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 09 Maalis 2007 15:01
- Paikkakunta: Kempele
Kuulostaa helpolta hommalta.On jokin kiinnitys vissiin vähän löysänny
hanttarin puolelta kun puskurin ja lampun väliin jää normaalia suurempi
väli ja puskuri heiluu ylös ja alas kun heiluttelee.
Täytyy ruveta hommiin kun kerkeää ja sää antaa myöten,täytyis
myös helmat ja kaarien pokkaukset hioa kirkkaalle pellille ja pohjamaalata
ja maalata kun on ihan vähän ruosteen alkua.
Jos haluatte ruostesuojata autonne niin minusta maailman parasta
ruostesuoja aine on avohammasrasva joka on kohtalaisen kiinteää
ja voi pensselilläkin sutia mutta kaikkein parhaimman tuloksen saa
kun massaruiskulla vetelee pohjaan ja koteloihin tietenkin vähän
tinnerillä laimentaen että tulee ruutasta läpi.
Jättää semmoisen kostean pinnan todella pitkäksi aikaa eikä ruostu
nimittäin kokemusta on yhdestä 626 mazdasta joka on todella ruosteherkkä
auto.
Vetelen mondeoonkin tämmöisen ruostesuojauksen ja laitan kädet
kyynärpäitä myöten ristiin ettei ruostu mistään ainakaan muutamaan
vuoteen.
hanttarin puolelta kun puskurin ja lampun väliin jää normaalia suurempi
väli ja puskuri heiluu ylös ja alas kun heiluttelee.
Täytyy ruveta hommiin kun kerkeää ja sää antaa myöten,täytyis
myös helmat ja kaarien pokkaukset hioa kirkkaalle pellille ja pohjamaalata
ja maalata kun on ihan vähän ruosteen alkua.
Jos haluatte ruostesuojata autonne niin minusta maailman parasta
ruostesuoja aine on avohammasrasva joka on kohtalaisen kiinteää
ja voi pensselilläkin sutia mutta kaikkein parhaimman tuloksen saa
kun massaruiskulla vetelee pohjaan ja koteloihin tietenkin vähän
tinnerillä laimentaen että tulee ruutasta läpi.
Jättää semmoisen kostean pinnan todella pitkäksi aikaa eikä ruostu
nimittäin kokemusta on yhdestä 626 mazdasta joka on todella ruosteherkkä
auto.
Vetelen mondeoonkin tämmöisen ruostesuojauksen ja laitan kädet
kyynärpäitä myöten ristiin ettei ruostu mistään ainakaan muutamaan
vuoteen.