Jarrujen päivitys
Jarrujen päivitys
Onko porukalla kokemuksia miten jarruteho paranee jos vaihtaa esim EBC green stuff palat ja "sportlevyt"? Focukseen olisi edessä kohta palojen vaihto ja ajattelin jos samalla vaihtaisi levyt. Hakusessa kuitenkin parempaa hidastuvuutta. EBC:stä olen kuullut eniten puhuttavan. Mitkä olis hyvät levyt? Suurempi homma ilmeisesti jos haluaa suuremmat levyt eteen (ST 170), joutuu vaihtamaan satulan kiinnityksen?
Hinnaltaan green stuffin palat eivät olleet hirveästi kalliimpia kuin vakiopalat. Jarrupölyn muodostus vähentyisi ilmeisesti myös jonkin verran?
Hinnaltaan green stuffin palat eivät olleet hirveästi kalliimpia kuin vakiopalat. Jarrupölyn muodostus vähentyisi ilmeisesti myös jonkin verran?
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Poratut ja/tai uritetyt levyt vakio palojen kanssa parantaa merkittävästi jarrutuskykyä. Kovemmat palat saattaa taas heikentää sitä, koska ne vaatii tietyn "lämmityksen" jota ei välttämättä normaaliajossa tule. Green stuffit ei tietysti vielä ole välttämättä liian kovat normaaliajeluun, mutta itse laittaisin vakiot. Takana käytetään vakio paloja jopa rallivehkeissä(escort,starlet ym)...
Toki sitten kun palat ovat lämpöiset niin jarrutuskyky on taas parempi kuin vakio paloilla ja varmasti kestävyyskin.
Toki sitten kun palat ovat lämpöiset niin jarrutuskyky on taas parempi kuin vakio paloilla ja varmasti kestävyyskin.
eivät muistaakseni suosittele pelkästään taakse laittamaan noita greenstuff paloja,pitäs myös eteen vaihtaa tai pelkästään eteen ja taakse esim. yllämainitut vakiot.
noi stuffit ja sporttilevyt kyllä lisää jarrutus tehoa.
ainakin noi vihreet pitäs olla ihan perus paloja sillee että ei tartte lämmitellä erikseen, ja vähemmän pöllyävät nuo ois.
itellä ei noita ole joten ihan kerran kyselleenä noista kerron,eli voi olla että jotain muistan väärinkin mutta nuin muistan mulle kerrotun.
noi stuffit ja sporttilevyt kyllä lisää jarrutus tehoa.
ainakin noi vihreet pitäs olla ihan perus paloja sillee että ei tartte lämmitellä erikseen, ja vähemmän pöllyävät nuo ois.
itellä ei noita ole joten ihan kerran kyselleenä noista kerron,eli voi olla että jotain muistan väärinkin mutta nuin muistan mulle kerrotun.
rockford mondeo td-95 stw
Eli tarkoituksena olisi vaihtaa vain eteen nämä "paremmat" jarrut. Takana saa olla vakio palat ja levyt.
Katselin tuossa myös muita vaihtoehtoja, aika runsas on valikoima. Esim Brembolta oli saatavilla levyt+palat eteen, hinta muistaakseni 300e päälle. Itsellänikään ei ole kokemusta em. tuotteista joten olen myös kuulopuheiden varassa. Täytyy miettiä laittaako pelkästään paremmat levyt eteen vai vaihtaako samalla paremmat palat. Levyjen suurentaminen taitaa jäädä tässä vaiheessa haaveeksi.
Katselin tuossa myös muita vaihtoehtoja, aika runsas on valikoima. Esim Brembolta oli saatavilla levyt+palat eteen, hinta muistaakseni 300e päälle. Itsellänikään ei ole kokemusta em. tuotteista joten olen myös kuulopuheiden varassa. Täytyy miettiä laittaako pelkästään paremmat levyt eteen vai vaihtaako samalla paremmat palat. Levyjen suurentaminen taitaa jäädä tässä vaiheessa haaveeksi.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Taakse en suosittelesikkaan laittamaan niitä vahvempia paloja eikä välttämättä levyjäkään koska takajarrut yleensä riittää.
Jos ne vihreet on sellaset miedot palat niin kannattaa varmaan harkita sitten myös ne laittaa eteen niitten porattujen ja/tai uritettujen levyjen kanssa. Brembo on aika laadukas merkki, että sen tavaraan ainakin voi luottaa.
Toki jos halvalla haluu niin tekee poraukset itse jollain järkevällä kuviolla ja sitten siistii ne porauksien jäljet. Ennenkuin kukaan sanoo, että ei kannata huonoa tulee niin tyrmään koko lausahduksen. Minulla on kokemusta tälläisistä levyistä ja ei mene kieroksi vaan todellakin parantaa jarruja huomattavasti. Käytössä oli vakio palat edessä ja takana rummut ja jarrut meni ehkä hiukan etupainoisiksi, jos polkaisi kunnolla niin etupää meni lukkoon, mutta takapää ei. Varmaan päälle, kun ottaa niin tyhjäät lompsan niihin oikeisiin, kyllähän siinä poraamisessa ja reikien siloittelussa oma työnsä on.
Jos ne vihreet on sellaset miedot palat niin kannattaa varmaan harkita sitten myös ne laittaa eteen niitten porattujen ja/tai uritettujen levyjen kanssa. Brembo on aika laadukas merkki, että sen tavaraan ainakin voi luottaa.
Toki jos halvalla haluu niin tekee poraukset itse jollain järkevällä kuviolla ja sitten siistii ne porauksien jäljet. Ennenkuin kukaan sanoo, että ei kannata huonoa tulee niin tyrmään koko lausahduksen. Minulla on kokemusta tälläisistä levyistä ja ei mene kieroksi vaan todellakin parantaa jarruja huomattavasti. Käytössä oli vakio palat edessä ja takana rummut ja jarrut meni ehkä hiukan etupainoisiksi, jos polkaisi kunnolla niin etupää meni lukkoon, mutta takapää ei. Varmaan päälle, kun ottaa niin tyhjäät lompsan niihin oikeisiin, kyllähän siinä poraamisessa ja reikien siloittelussa oma työnsä on.
minkä kokoisella kairalla kairasit?pylväsporakoneella tuo homma on varmaan helpoin tehdä.Ares kirjoitti:Taakse en suosittelesikkaan laittamaan niitä vahvempia paloja eikä välttämättä levyjäkään koska takajarrut yleensä riittää.
Jos ne vihreet on sellaset miedot palat niin kannattaa varmaan harkita sitten myös ne laittaa eteen niitten porattujen ja/tai uritettujen levyjen kanssa. Brembo on aika laadukas merkki, että sen tavaraan ainakin voi luottaa.
Toki jos halvalla haluu niin tekee poraukset itse jollain järkevällä kuviolla ja sitten siistii ne porauksien jäljet. Ennenkuin kukaan sanoo, että ei kannata huonoa tulee niin tyrmään koko lausahduksen. Minulla on kokemusta tälläisistä levyistä ja ei mene kieroksi vaan todellakin parantaa jarruja huomattavasti. Käytössä oli vakio palat edessä ja takana rummut ja jarrut meni ehkä hiukan etupainoisiksi, jos polkaisi kunnolla niin etupää meni lukkoon, mutta takapää ei. Varmaan päälle, kun ottaa niin tyhjäät lompsan niihin oikeisiin, kyllähän siinä poraamisessa ja reikien siloittelussa oma työnsä on.
Mondeo ST220 -02
Ite runttaisin 5-6mm reijät ja kevyt senkkaus... Ja pylväs poralla...yrde kirjoitti: minkä kokoisella kairalla kairasit?pylväsporakoneella tuo homma on varmaan helpoin tehdä.
Sehän tuossa hommassa on haastavinta, että saa reiät symmetrisesti ja tasavälein, eli hieman miettimistä... Kannattaa toki vakoilla tunnettujen merkkien tekeleistä kuviota, reikien määrää yms.

onko tuo sitten laillista itse porailla reikiä.lueskelin myös, että saattaa ruveta lohkeileen levyt kun kunnolla jarruttelee.
jotain jarruista:
http://ffp-motorsport.com/tuning/jarrut.php#5
jotain jarruista:
http://ffp-motorsport.com/tuning/jarrut.php#5
Mondeo ST220 -02
Toistaiseksi jarrulevyistä kukaan ei konttorilla kysele papereita...yrde kirjoitti:onko tuo sitten laillista itse porailla reikiä.lueskelin myös, että saattaa ruveta lohkeileen levyt kun kunnolla jarruttelee.
jotain jarruista:
http://ffp-motorsport.com/tuning/jarrut.php#5
Tietysti jos innostuu poraamaan levyyn niin paljon reikiä ja ties mitä niin saattaa käydä huonosti, mutta kun homma tehdään järkeä käyttäen niin ei ole mitään ongelmia.
Toinen mitä voi tehdä on jarrupaloihin pölynpoisto viiltoja jos ei niitä jo valmiina ole. Varmaankin vakio palata näitä ainakin kaipailee. Joissakin vakio paloissa olen huomannut yhden uran. Näitä voisi pari tehdä sinne ei kuitenkaan liikaa.
Kyselin tarjousta parista paikasta EBC:n green stuffeista ja sport levyistä eteen. Taakse uudet alkuperäiset palat ja vanhat levyt vielä hyväkuntoiset. Vaihtoehtoja on monia mutta jos nämä saa edullisesti niin kokeillaan:)
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Pienen viivästyksen jälkeen projekti viety loppuun. Tuli hommattua Focukseen eteen Ferodon DS palat sekä ATE:n Powerdiscit sekä taakse orkkislevyt ja ferodon normi palat. Vielä jarrut "sisäänajossa" eikä suurempaa kokemusta paremmuudesta. Perstuntumalta vaikuttaa tehokkaammilta mitä entiset lähes lopussa olleet alkuperäiset. Nyt 200km ajon jälkeen olen huomannut, että palat kitisee hieman ennen kun auto pysähtyy täysin. Ilmeisesti voi johtua siitä, että palat ja levyt vielä sen verran tuoreet? Asennettiin merkkiliikkeessä huollon yhteydessä.
Niin ja levyt hommasin european-partsilta ja palat suomesta. Oli halvin kobinaatio
Reilusti halvemmaksi tuli kuin alkuperäisten hommaaminen merkkiliikkeestä.
Niin ja levyt hommasin european-partsilta ja palat suomesta. Oli halvin kobinaatio

Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85