Teippien poisto Transitista
Teippien poisto Transitista
Moi,
Hommasin itselleni wanhan kuljetusfirman Ford Transitin jossa on kyljessä 10
vuotta palaneet mainosteipit. Miten teipit kannattaisi poistaa kyljistä?
Onko kuumailmapuhallin ja liuotinpesu paras tapa poistaa ne vai mitä
kannattaisi testata?
Onko vaihtoehtoisesti suositella Helsingissä toimivia yrityksiä jotka poistavat teippejä?
Tänks vinkeistä.
Hommasin itselleni wanhan kuljetusfirman Ford Transitin jossa on kyljessä 10
vuotta palaneet mainosteipit. Miten teipit kannattaisi poistaa kyljistä?
Onko kuumailmapuhallin ja liuotinpesu paras tapa poistaa ne vai mitä
kannattaisi testata?
Onko vaihtoehtoisesti suositella Helsingissä toimivia yrityksiä jotka poistavat teippejä?
Tänks vinkeistä.
No itse olen ainakin poistanut auton kyljestä mainosteippiä kuumailmapuhaltimella ja sen jälkeen ihan repimällä. Ei ole tosin noin vanhoja tarroja ole ollut, että saattaa irrota pienempinä palasina. Mutta luulisi irtoavan.
Käyttökinnerinä Escort -96 1.8l CLX
Sekalaisessa ajossa Mondeo -07 Limited 125.
Harrastepelinä VW Kupla 1.7l (tekeillä gasserlook)
Sekalaisessa ajossa Mondeo -07 Limited 125.
Harrastepelinä VW Kupla 1.7l (tekeillä gasserlook)
No jäljethän siihen jää väkisinkin kun maali on haalistunut. Mutta liimat lähtivät ihan liuoittimella ja kuumalla vedellä. Tosin ei pahemmin liimoja jäänyt, varsin hyvin lähti mukana. Ja ihan kynnellä raaputtelemalla. En uskaltanut mitään lastoja ottaa. Yritin vain repiä varovasti ettei repeä eli irtoaisi isoina paloina, ja hyvin lähti.
Käyttökinnerinä Escort -96 1.8l CLX
Sekalaisessa ajossa Mondeo -07 Limited 125.
Harrastepelinä VW Kupla 1.7l (tekeillä gasserlook)
Sekalaisessa ajossa Mondeo -07 Limited 125.
Harrastepelinä VW Kupla 1.7l (tekeillä gasserlook)
Jep, viereistä K-raudasta löytyi ksyleeniä. Pitää testata miten tarrat ja tahrat lähtevät irti. Saattavat olla 10 vuoden jälkeen aika tiukassa kiinni.
Onko muuten tietoa miten paljon metallisävyistä maalipintaa voi kuumentaa lämpöpuhaltimelle? Veikkaan että pintaa voi lämmittää rauhassa jonnekin 60 asteeseen ilman maalipinnan vaurioita.
Onko muuten tietoa miten paljon metallisävyistä maalipintaa voi kuumentaa lämpöpuhaltimelle? Veikkaan että pintaa voi lämmittää rauhassa jonnekin 60 asteeseen ilman maalipinnan vaurioita.
Ei sitä paljoa edes tarvii/kannata kuumentaa. Just firmalle ostettiin auto ja siitä nypittiin vanhat tarrat pois. Hyvin lähti kun kuumensi sen verran, että tuli elastiseksi.
Liima olikin sitten jo eri asia. Ei irronnut millään konstilla. Ei auttanut ksyleenit eikä muut. Sitten kun olis ollut tarpeeksi vahvaa liuotinta niin alko maalikin lähteä
J sävy eroahan siihen jää väkisin kun on noinkin kauan ollu paikassa tarrat.
Sitäkin voi hiukan koittaa jollain värivahalla myllyttää.
Liima olikin sitten jo eri asia. Ei irronnut millään konstilla. Ei auttanut ksyleenit eikä muut. Sitten kun olis ollut tarpeeksi vahvaa liuotinta niin alko maalikin lähteä

J sävy eroahan siihen jää väkisin kun on noinkin kauan ollu paikassa tarrat.
Sitäkin voi hiukan koittaa jollain värivahalla myllyttää.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Ei sitä kovin paljoa voi kuumentaa. Mutta kuten tuolla OD:n puolella jo kyselit niin liimat lähtevät varsin hyvin toffeelaikalla. Sitä on tullut oventiivisteiden liimajälkien irroituksessa käytettyä. Pitää vain olla sopivasti happea saatavilla, savuttaa meinaan kivasti jos oikein töitä tekee.
Käyttökinnerinä Escort -96 1.8l CLX
Sekalaisessa ajossa Mondeo -07 Limited 125.
Harrastepelinä VW Kupla 1.7l (tekeillä gasserlook)
Sekalaisessa ajossa Mondeo -07 Limited 125.
Harrastepelinä VW Kupla 1.7l (tekeillä gasserlook)
Eipä ole vielä sellaista tarraliimaa tullut vastaan, mikä ei olisi valopetroolilla lähtenyt. Tarvii hetken aikaan pehmitellä ja eikä välttämättä ihan kaikki lähde ensihieromisella, mutta kaikki on aina lähtenyt.TeRoK kirjoitti:Liima olikin sitten jo eri asia. Ei irronnut millään konstilla. Ei auttanut ksyleenit eikä muut. Sitten kun olis ollut tarpeeksi vahvaa liuotinta niin alko maalikin lähteä![]()
Sinoli yksi vaihtoehto liiman poistamiseen. Ksylenillä lähtee ehkä paremmin mutta kannattaa olla varovainen ksylein kanssa, on karsinogeeni. Hanskat ainakin käteen.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Irrottelin eskon kupeesta noita fordin logoja ja rupes maalit lähtee mukana ja aattelin että netistähän löytyypi ohjeita tarrojen poistoon.
No sattupa että tulin tänne kattoos ja 2 tuntia aiemmin oli lapazu kirjottanu tähän topicciin vinkin ksyleenistä ja sillä testasin niin onnistu, tarra läks ja maalit pysy kiinni.
Maalien ei tietty pitäis lähtee mukana mutta tuli laitettua noi logot sillon aika tuoreeseen maalipintaan (viikon vanhaan) ja ei varmaan ohentimet päässy kunnolla haihtuu alta pois ja hiontavärikin tuntuu maalin alla tosi sileeltä (600:lla veden kanssa hiottu) et oiskohan saanu huonon tartunnan?
Noista tarroista kyse http://www.tvracing.net/images/Ylhaalta.jpg
Näin lähti ekax http://www.tvracing.net/images/Tarran%20irrotus.JPG
Ja ksyleenin kanssa http://www.tvracing.net/images/Toinenpuoli%20ookoo.JPG
No sattupa että tulin tänne kattoos ja 2 tuntia aiemmin oli lapazu kirjottanu tähän topicciin vinkin ksyleenistä ja sillä testasin niin onnistu, tarra läks ja maalit pysy kiinni.
Maalien ei tietty pitäis lähtee mukana mutta tuli laitettua noi logot sillon aika tuoreeseen maalipintaan (viikon vanhaan) ja ei varmaan ohentimet päässy kunnolla haihtuu alta pois ja hiontavärikin tuntuu maalin alla tosi sileeltä (600:lla veden kanssa hiottu) et oiskohan saanu huonon tartunnan?
Noista tarroista kyse http://www.tvracing.net/images/Ylhaalta.jpg
Näin lähti ekax http://www.tvracing.net/images/Tarran%20irrotus.JPG
Ja ksyleenin kanssa http://www.tvracing.net/images/Toinenpuoli%20ookoo.JPG
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Kliineri vaha toimii aika hyvin sen maalipinnan kirkastamiseen ja värierojen tasoittamiseen. Ite poistin paksin kannesta malli litanjan ja kliinerin kanssa hinkkasin niin ei kyllä jäänyt näkyviin mitään rajoja.. paitsi tietty sinne mihin hinkkaamisen lopetin kun ei sitä koko autoa jaksanut tällä kertaa
Robbarist ostin törpäkön mut yllätyin kuinka hyvää kamaa se on.. tosin onhan korrek ihan laatu merkki

Sierra 2.0i DOHC -90