woozy83 kirjoitti:jep eli saphire sedaniin juurikin tuo doch (asiasta ei väitellä, minulla on syyni, joita voi etsiä esko rs2000 kannesta) kun 1.6 huutaa jo leipää.
Ja ruiskuna kiitos...
Mitä kilkkeitä tarvitsee kaikenkaikkiaan vaihtaa (eivät käy 1.6sta)
jarrut pitää tietääkseni vaihtaa 2l rumpuihin, kuulemma j.tehostin ja muut jarrukilkkeet kelpaavat sellaisenaan.
Jarruihin seuraavanlaiset muutokset: Taakse vaihtoon menee jarrukilvet, jarrusylinterit, jarrukengät, asennussarja, automaattisäädöt ja rummut. 1.6 ja 2.0 takajarruosat eivät vain yksinkertaisesti käy ristiin.. Jos Sierrasi on siis 239mm jäähdytetyillä etulevyillä, niin etujarruihin ei tarvitse koskea. (Itse olen juurikin vähän aikaa sitten kyseisen operaation suorittanut, eli turha kyseenalaistaa..)
käyvätkö 2l doch korvakkeet tuohon koriin?
Käy. Korista löytyvät kiinnikekohdat 1.6-2.0 OHC:lle ja Cossulle (samanlainen lohko ulkoapäin), 2.0 DOHC:lle, 2.8 ja 2.9 V6:lle, Diiselille.. siis kaikille moottoreille mitä kyseiseen koriin on laitettu.
johtosarja?
Käy kun laittaa vaan..

Siis sen Ruiskun johtosarjan oman johtosarjan rinnalle.. Se ruiskun johtosarjahan on erillinen (ainakin Efi OHC:ssa). Joudut todennäkösesti hieman juottelemaan piuhoja ja vetelemään omia johtoja. Kuten bensapumpun ohjausjohdot jne..
pakosarja?
OHC:n pakosarja ja DOHC:n pakosarja on HIEMAN erilaiset

suurin ero on ehkä se, että ne sijaitsevat eri puolilla moottoria. Ei siis käy..
tankki (a.k.a sis. pensapunumppu)?
Joo. Tankkihan kannattaisi ehdottomasti vaihtaa ruiskumallin tankkiin. Itse en tosin tuota tehnyt (2.0i OHC) vaan lisäsin bensalinjaan, tankin läheisyyteen Boschin suurtehopumpun. Alle 10l kun on tankissa ainetta, niin pumppu haukkoo välillä "tyhjää".. Ei sinänsä vaarallista, mutta bensa siis loppuu kun bensaa on vielä ~5l tankissa. Eihän tankkia tietty tarvitse ajaa tyhjäksi asti, vaan voi tankata, kun on esim. 10l vielä jäljellä
laatikko?(ei lanttu ei peruna vaan 1.6n oma)?
OHC:n ja DOHC:n laatikot ovat täysin erilaiset. Eivät siis käy ristiin.. DOHC:ssa siis MT-75 loota (sama kuin vanhemmissa takavetotransiteissa, muuten

). Sen joudut vaihtamaan. Samalla taitaapi mennä kardaani uusiks..
perä? (välitys on 1.6 tiheempi, so what? - muuta)?
Jep. Perä siis voi jäädä, jos kardaanin saa käymään. Tosin tuo 1.6:n perä ei ole niitä kestävimpiä.. Itse vaihdoin omaani yhden kaikkein kestävimmistä, eli farkkusierran perän, kun 1.6:n murikka antautui

2.0:n perässä on vetoakselit paksummat kuin 1.6:n perässä.. DOHC:ssa oli muistaakseni jotain muitakin eroja tuossa murikassa. En takaa siis että käy..
Toivottavasti oli jotain apua.. Itse en henk. koht. lähtisi tekemään kyseistä muutosta, koska tuloo prosentteja niin älyttömästi..
Suosittelisin harkitsemaan ennemmin tuota 2.0EFi OHC:ta.. Sen vaihtoon kun ei tarvitse muuttaa välttämättä kuin takajarrut. Onhan noita eroavaisuuksia toki muitakin (kuten vaihdelaatikko, jos 1.6 on 4-lovisella, taka-akselisto eli perä ja jarrut jne..)
omassani on merkattu vaihdetuksi vain moottori, laturi ja takajarrut

prosentteja siis 18,5 (DOHC:n tekemisestä tulee äkkiä yli 30prosenttia. ja 35prosenttia = kanta-autotarkastus)
[/quote]