Riesasta 1.6pata pois ja efi-och 2l tilalle. Mitä huomioida?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
woozy83
Viestit: 47
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:04
Paikkakunta: tampere

Riesasta 1.6pata pois ja efi-och 2l tilalle. Mitä huomioida?

Viesti Kirjoittaja woozy83 »

jep eli saphire sedaniin vaihdetaan 2,0 efi ohc tai yläkerta emax+efi kun 1.6 kansi huutaa jo leipää (kyllä olen ajanut suoja-aineetta).
Ja ruiskuna kiitos...
Mitä kilkkeitä tarvitsee kaikenkaikkiaan vaihtaa (eivät käy 1.6sta)

jarrut pitää tietääkseni vaihtaa 2l rumpuihin, kuulemma j.tehostin ja muut jarrukilkkeet kelpaavat sellaisenaan.


johtosarja?
pakosarja?
tankki (a.k.a sis. pensapunumppu)?
laatikko?(ei lanttu ei peruna vaan 1.6n oma)?
perä? (välitys on 1.6 tiheempi, so what? - muuta)?

Hyväkuntoista 2.0 och efi-konetta tarvittavineen kilkkeineen tai E-max 1.6 kantta ja 2l ruiskua tarvikkeineen, sekä takajarruja saa tarjota
050-4666266 sopuhintaan.
eiköhän näitä teiltäkin löydy omien viri-viri jättibuusteriturbochaargeiprojekteista
:) kiitos
Viimeksi muokannut woozy83, 23 Maalis 2005 09:00. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
there's a place in heaven for me.
Still fixing or repairing daily
lalli69

Re: Sierrasta 1.6 pata poies ja doch 2l tilalle. Mitä huomio

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

käyvätkö 2l doch korvakkeet tuohon koriin? EI
johtosarja? EI
pakosarja? EI
tankki (a.k.a sis. pensapunumppu)? EI
laatikko?(ei lanttu ei peruna vaan 1.6n oma)?Ehkä Ei (Ei varmaa tietoa, mutta suositeltavaa kestävyyden kannalta)
perä? (välitys on 1.6 tiheempi, so what? - muuta)? Käy kunhan saa kardaanin sopimaan.
JOP
Viestit: 5
Liittynyt: 04 Helmi 2005 21:32

Re: Sierrasta 1.6 pata poies ja doch 2l tilalle. Mitä huomio

Viesti Kirjoittaja JOP »

lalli69 kirjoitti:käyvätkö 2l doch korvakkeet tuohon koriin? EI
johtosarja? EI
pakosarja? EI
tankki (a.k.a sis. pensapunumppu)? EI
laatikko?(ei lanttu ei peruna vaan 1.6n oma)?Ehkä Ei (Ei varmaa tietoa, mutta suositeltavaa kestävyyden kannalta)
perä? (välitys on 1.6 tiheempi, so what? - muuta)? Käy kunhan saa kardaanin sopimaan.
Onko korista sitten muutettu korvakkeiden kiinnityspisteitä?
Eikö sedania ole ollut saatavana samaan aikaan OHC- ja DOHC-moottorilla?
woozy83
Viestit: 47
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:04
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja woozy83 »

laatikko kestää 2l 100 ja risat luupäätä, joten eiköhän se kestä 120 dochilaista ja samasta lootasta kardaani samaan perään nou problemo...
tosiaan tuo korvake-asia ihmetyttää
there's a place in heaven for me.
Still fixing or repairing daily
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

woozy83 kirjoitti:laatikko kestää 2l 100 ja risat luupäätä, joten eiköhän se kestä 120 dochilaista ja samasta lootasta kardaani samaan perään nou problemo...
tosiaan tuo korvake-asia ihmetyttää
Hieman hätiköiden vastasin...
Palkki & kumityynyt ovat keskenään sopivia, mutta moottorin korvat ei ole keskenään vaihtokelpoisia....

Tuossa jotain kuvaa korvista:

KLIK!
p3
Viestit: 545
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:16
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

onko niissä 1.6 iso loota ( e tai 9 ).
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

Eipä ole sama laatikko 1,6 ja 2 litraisissa. Toki 5 vaihteisissa taas voi olla ja joissakin myöhemmissä nelivaihteisissa. Tuskin kuitenkaan järkeä alkaa kikkailemaan vauhtipyörien/kytkinten vaihdolla vaan hommata suoraan sopiva lootakin jos originaali ei ole sellainen. SamiHarju varmaan tietää mitkä kaikki lootat sopii dokin perään.
Henkilökohtaisesti en ymmärrä miksi dokki mutta ehkäpä voit selventää asiaa...?
Pakosarjan joutuu vaihtamaan tosin 2L OHC:nkin tapauksessa koska ei sillä originaali valusarjalla mitään tee (eli jotta hommasta olisi oikeastikin jotain hyötyä).
Muutenhan ohc menee vähän helpommin ennestään ohc koneiseen autoon mutta sama vaihdelaatikkorumba voi siinäkin olla edessä.
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

woozy83 kirjoitti:laatikko kestää 2l 100 ja risat luupäätä, joten eiköhän se kestä 120 dochilaista ja samasta lootasta kardaani samaan perään nou problemo...
No siitä 1,6:n 4v loodan kestävyydestä voidaan olla montaa mieltä...
Kyllähän se uutena on kestänyt ja hyvät varmaan kestää vieläkin, mutta useimmat tahtoo olla jo tiensä päässä. :?
woozy83
Viestit: 47
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:04
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja woozy83 »

lalli69 kirjoitti: No siitä 1,6:n 4v loodan kestävyydestä voidaan olla montaa mieltä...
Kyllähän se uutena on kestänyt ja hyvät varmaan kestää vieläkin, mutta useimmat tahtoo olla jo tiensä päässä. :?
5v loota ja on sama kun 2l siis auto on 89 sedan 1.6 laser.
keppi on hieman puurokauha mutta niin tuntuu olevan kaikissa

joo pakosarja ei kummonen ole, mutten raaskinu vaihtaa vielä kun taitaa tuon koneen vaihto olla edessä...

niin dochilainen ihan vain sen takia, että noita nyt saakin vielä vähemmän ajettuina ja sitä on hyvä täydentää esko rs2000 16v kannella ja scorpion imusarjalla (kun jaksaa ja jaksaa maksaa)
there's a place in heaven for me.
Still fixing or repairing daily
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

WSE kirjoitti: Pakosarjan joutuu vaihtamaan tosin 2L OHC:nkin tapauksessa koska ei sillä originaali valusarjalla mitään tee (eli jotta hommasta olisi oikeastikin jotain hyötyä).
jaa meinaat että niin paljon ahdistaa tuo valurautapakosarja ? no onkos is:ssä erilainen valurautasarja kun normi 2litrasessa ?
Mak383
Viestit: 62
Liittynyt: 06 Helmi 2005 02:01
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: Sierrasta 1.6 pata poies ja doch 2l tilalle. Mitä huomio

Viesti Kirjoittaja Mak383 »

woozy83 kirjoitti:jep eli saphire sedaniin juurikin tuo doch (asiasta ei väitellä, minulla on syyni, joita voi etsiä esko rs2000 kannesta) kun 1.6 huutaa jo leipää.
Ja ruiskuna kiitos...
Mitä kilkkeitä tarvitsee kaikenkaikkiaan vaihtaa (eivät käy 1.6sta)

jarrut pitää tietääkseni vaihtaa 2l rumpuihin, kuulemma j.tehostin ja muut jarrukilkkeet kelpaavat sellaisenaan.
Jarruihin seuraavanlaiset muutokset: Taakse vaihtoon menee jarrukilvet, jarrusylinterit, jarrukengät, asennussarja, automaattisäädöt ja rummut. 1.6 ja 2.0 takajarruosat eivät vain yksinkertaisesti käy ristiin.. Jos Sierrasi on siis 239mm jäähdytetyillä etulevyillä, niin etujarruihin ei tarvitse koskea. (Itse olen juurikin vähän aikaa sitten kyseisen operaation suorittanut, eli turha kyseenalaistaa..) ;)
käyvätkö 2l doch korvakkeet tuohon koriin?
Käy. Korista löytyvät kiinnikekohdat 1.6-2.0 OHC:lle ja Cossulle (samanlainen lohko ulkoapäin), 2.0 DOHC:lle, 2.8 ja 2.9 V6:lle, Diiselille.. siis kaikille moottoreille mitä kyseiseen koriin on laitettu.
johtosarja?
Käy kun laittaa vaan.. :) Siis sen Ruiskun johtosarjan oman johtosarjan rinnalle.. Se ruiskun johtosarjahan on erillinen (ainakin Efi OHC:ssa). Joudut todennäkösesti hieman juottelemaan piuhoja ja vetelemään omia johtoja. Kuten bensapumpun ohjausjohdot jne..
pakosarja?
OHC:n pakosarja ja DOHC:n pakosarja on HIEMAN erilaiset ;) suurin ero on ehkä se, että ne sijaitsevat eri puolilla moottoria. Ei siis käy..
tankki (a.k.a sis. pensapunumppu)?
Joo. Tankkihan kannattaisi ehdottomasti vaihtaa ruiskumallin tankkiin. Itse en tosin tuota tehnyt (2.0i OHC) vaan lisäsin bensalinjaan, tankin läheisyyteen Boschin suurtehopumpun. Alle 10l kun on tankissa ainetta, niin pumppu haukkoo välillä "tyhjää".. Ei sinänsä vaarallista, mutta bensa siis loppuu kun bensaa on vielä ~5l tankissa. Eihän tankkia tietty tarvitse ajaa tyhjäksi asti, vaan voi tankata, kun on esim. 10l vielä jäljellä ;)
laatikko?(ei lanttu ei peruna vaan 1.6n oma)?
OHC:n ja DOHC:n laatikot ovat täysin erilaiset. Eivät siis käy ristiin.. DOHC:ssa siis MT-75 loota (sama kuin vanhemmissa takavetotransiteissa, muuten ;)). Sen joudut vaihtamaan. Samalla taitaapi mennä kardaani uusiks..
perä? (välitys on 1.6 tiheempi, so what? - muuta)?
Jep. Perä siis voi jäädä, jos kardaanin saa käymään. Tosin tuo 1.6:n perä ei ole niitä kestävimpiä.. Itse vaihdoin omaani yhden kaikkein kestävimmistä, eli farkkusierran perän, kun 1.6:n murikka antautui :) 2.0:n perässä on vetoakselit paksummat kuin 1.6:n perässä.. DOHC:ssa oli muistaakseni jotain muitakin eroja tuossa murikassa. En takaa siis että käy..

Toivottavasti oli jotain apua.. Itse en henk. koht. lähtisi tekemään kyseistä muutosta, koska tuloo prosentteja niin älyttömästi..

Suosittelisin harkitsemaan ennemmin tuota 2.0EFi OHC:ta.. Sen vaihtoon kun ei tarvitse muuttaa välttämättä kuin takajarrut. Onhan noita eroavaisuuksia toki muitakin (kuten vaihdelaatikko, jos 1.6 on 4-lovisella, taka-akselisto eli perä ja jarrut jne..)

omassani on merkattu vaihdetuksi vain moottori, laturi ja takajarrut ;) prosentteja siis 18,5 (DOHC:n tekemisestä tulee äkkiä yli 30prosenttia. ja 35prosenttia = kanta-autotarkastus)
[/quote]
Viimeksi muokannut Mak383, 09 Helmi 2005 11:09. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!

/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik

Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
Mak383
Viestit: 62
Liittynyt: 06 Helmi 2005 02:01
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mak383 »

Jaakko85 kirjoitti: jaa meinaat että niin paljon ahdistaa tuo valurautapakosarja ? no onkos is:ssä erilainen valurautasarja kun normi 2litrasessa ?
Jepp. Valupakosarja on oikeesti vain tehty. Siinä ei oo kyllä suunnittelun häivääkään nähtävissä. :D Itse vaihdoin pakosarjan tuohon Marteliuksen 4-2-1 -sarjaan ja ero oli kuin yöllä ja päivällä. Vääntö tasaantui huimasti ja koneen vetoalue kasvoi yläkierroksilla n.1000rpm pidemmäksi..
Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!

/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik

Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
Mak383
Viestit: 62
Liittynyt: 06 Helmi 2005 02:01
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mak383 »

WSE kirjoitti: Muutenhan ohc menee vähän helpommin ennestään ohc koneiseen autoon mutta sama vaihdelaatikkorumba voi siinäkin olla edessä.
Eipäs. Vaihdelaatikot on OHC:issa kaikissa ristiinkäyviä. Vain kytkimen & asetelman saattaa joutua vaihtamaan.. DOHC:ssa on sitten jo täysin erilainen laatikko, kuten aikaisemmin jo sanoin
Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!

/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik

Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
p3
Viestit: 545
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:16
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

jos vaihtaa asetelman eri halkaisijalle niin kyllä se vauhtipyöräkin on sama vaihtaa,voihan sitä tietenkin sorvailla.
peltisarja on kyllä yleensän parempi ( riippuu valmistajasta ) kyllä sillä 2 toisioputkisella sarjallakin jotain tekee, 150 hv on ilmeisesti tehoja mitattu.
toki kannatan ehdottomasti peltisarjaan siirtymistä, ettei nyt tarvi kenenkään ruveta sen etuja mulle selittämään. muttakun nuo hommat on kuitenkin aikapitkälle kiini siitä mitä haetaan.
ohc:stä dohc:iin siirtymisessä taas ei taida loppujen lopuksi olla paljon iloa jos tavoitteena ei sitten ole äärimmäisen tehokas vapari( osien saanti,hinta ym. seikat huomioiden ). onhan se tietysti hienompi sanoa että dohcci sielä on pellin alla :D
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Re: Sierrasta 1.6 pata poies ja doch 2l tilalle. Mitä huomio

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

Mak383 kirjoitti:
Farkku Sierran perä on ainakin omien havaintojen mukaan lähes sama kuin muutkin 2.0 perät... ainakin kestävyydeltään. Vain iskarikiinnitykset erilaiset ja välitys on tiheempi.(3.9:1 tms.)

Jos jaksaa nii muuttaa kardaanin sille MT75 ja 1.6 perän välille. vaihtaa sitte kestävemmä perän ku se laukee. :wink: Kardaanin mitta/jocke varmaa vain erit.
lalli69

Re: Sierrasta 1.6 pata poies ja doch 2l tilalle. Mitä huomio

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Mak383 kirjoitti:
omassani on merkattu vaihdetuksi vain moottori, laturi ja takajarrut ;) prosentteja siis 18,5 (DOHC:n tekemisestä tulee äkkiä yli 30prosenttia. ja 35prosenttia = kanta-autotarkastus)
18,5% ??

Moottori = 12%
Laturi = 1,5%
Takajarrut = 2%
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Mak383 kirjoitti: Jepp. Valupakosarja on oikeesti vain tehty. Siinä ei oo kyllä suunnittelun häivääkään nähtävissä. :D Itse vaihdoin pakosarjan tuohon Marteliuksen 4-2-1 -sarjaan ja ero oli kuin yöllä ja päivällä. Vääntö tasaantui huimasti ja koneen vetoalue kasvoi yläkierroksilla n.1000rpm pidemmäksi..
ja onko putki pakosarjalta sitte muuten vakio sulla ?
Mak383
Viestit: 62
Liittynyt: 06 Helmi 2005 02:01
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: Sierrasta 1.6 pata poies ja doch 2l tilalle. Mitä huomio

Viesti Kirjoittaja Mak383 »

lalli69 kirjoitti:
18,5% ??

Moottori = 12%
Laturi = 1,5%
Takajarrut = 2%
No meilläpäin ainakin on näin:

Moottori 12%
Laturi 1,5%
takajarrut 5%

Takajarrujen prosenttimäärä voi vaihdella, koska takajarrujen prosenttiosuutta taka-akselistosta ei ole erikseen määrätty
Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!

/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik

Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
Mak383
Viestit: 62
Liittynyt: 06 Helmi 2005 02:01
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mak383 »

Jaakko85 kirjoitti: ja onko putki pakosarjalta sitte muuten vakio sulla ?
Ei. 2" putki 2:lla läpivirtausvaimentajalla
Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!

/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik

Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
woozy83
Viestit: 47
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:04
Paikkakunta: tampere

voihan nyt...

Viesti Kirjoittaja woozy83 »

tais tuo laatikkohässäkkä sekoittaa nyt koko homman, muuten projekti ei olisi ollut paha, mutta jos laatikonkin joutuu vaihtaan niin huh huh, siinä menee sitten oikeastaan koko taka-akselisto vaihtoon, toisin sanottuna ainoastaan etuvaunun osat kävisivät???


HUOM: MUUTAN OTSIKON SITEN, ETTÄ TIPUTAN SIITÄ YHDEN LIIAN VAIKEAN D:n POIS!
there's a place in heaven for me.
Still fixing or repairing daily
Mak383
Viestit: 62
Liittynyt: 06 Helmi 2005 02:01
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: voihan nyt...

Viesti Kirjoittaja Mak383 »

woozy83 kirjoitti:
HUOM: MUUTAN OTSIKON SITEN, ETTÄ TIPUTAN SIITÄ YHDEN LIIAN VAIKEAN D:n POIS!
Joo, tein tuossa syksyllä kyseisen swapin siis.. eli 1.6 -> 2.0 Efi OHC. Eipä siinä oikeestaan mitään ihmeellistä ollu. Takajarrut joutu vaihtamaan niinkuin edellä jo joskus sanoin ja bensapumpun laittamaan..

Koneen (eli ruiskun) sähkojen kanssa joutui hieman vaivaamaan päätänsä. 2releä joutui laittamaan jälkiasennuksena (boksin virtarele ja bensapumpun rele) Laturin merkkivalon, öljynpaineanturin ja lämpömittarin johdot kannattaa vetää auton alkuperäisellä johtosarjalla mittaristoon.

Tarviit siis TÄYDELLISEN moottorin (eli moottori, 70A ruiskun laturin, ruiskun virranjakajan (mielellään BOSCH), täydellisen ruiskun, ruiskun johtosarjan täydellisenä, ilmamäärämittarin, boksin (EEC-IV) ja ruiskun kipinänvahvistimen) 2.0:n kytkinlevyn ja asetelman. Ja paljon kaikkea pikkusälää, kuten ruuveja, muttereita, pultteja, nippeleitä, nappeleita, nippusiteita, piuhaa... Ja ruiskun kaasuvaijerin :)

Bensapumppuhomma on vähän kakspiippuinen juttu, että kannattaako laittaa ruiskun pumpullinen tankki suoraan.. Itse en laittanu ja pumppu huutelee välillä tyhjää kun on vähän ainetta tankissa. Muuten kyllä toimii hyvin. :) Muistaa vaan pitää yli 10l bensaa tankissa.

Moottorin valmistenumeron ja oman autosi rekisteriotteen lähettämällä Fordille saat postiennakolla pyydettyä paperin, jolla saat autosi katsastettua katittomaksi. Ilman tuota päästönormipaperia joudut siis laittamaan katalysaattorin.. Paperin ainoa miinuspuoli on 50e hinta. :(

Katsastusmies saattaa ruveta urputtamaan auton vastaavuustaulukoista, jolloin saatat joutua hakemaan paikkakuntasi fordin liikkeestä vastaavuustaulukon, jossa näkyy 1.6 ja 2.0 Efi ohc:n rakenteelliset erot. Jos näin joudut tekemään, joudut todennäköisesti laittamaan taakse kallistuksenvakaajan.. Rakenteellisissa eroissa näkyy myös, että perävälitys on erilainen. Tosin samalla kannattaa tuo murikkakin vaihtaa. 2.0:ssa kun on ne paksummat vetoakselin sisäpäät.. Muita eroja ei 1.6:ssa ja 2.0 Efi oharissa sitten olekkaan.

Itse laitoin samalla koko auton jarrut uusiksi. Etulevyt oli sen verta kuluneet että ajattelin laittaa samalla kun kerran aloitin. :) Myös pakoputki ja takapyörien laakerit meni vaihtoon samalla. Ajattelin nimittäin ajaa vielä muutaman vuoden tuolla rakkaalla romulla ;)

Halvaksihan tuo rojekti ei siis missään tapauksessa tule jos sen aikoo yhtään kunnolla tehdä.. Ellei sitten ole 2.0 Efi oharia varaosa-autona ;) (Itsellä meni reilu tonni rahaa toteuttamiseen.. Tosin kone oli kallis. Mutta olipa se hintansa arvoinenkin :roll: ;) )

Jos jäi jotain kysyttävää niin pistäppä privaa tai mailia. :)
Viimeksi muokannut Mak383, 11 Helmi 2005 10:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!

/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik

Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
Mak383
Viestit: 62
Liittynyt: 06 Helmi 2005 02:01
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mak383 »

p3 kirjoitti:jos vaihtaa asetelman eri halkaisijalle niin kyllä se vauhtipyöräkin on sama vaihtaa,voihan sitä tietenkin sorvailla.
Uudempien (87->)OHC:iden vauhtipyörät on kaikki saman kokoisia. Motonet auttoi jälleen ja kertoi siis, että jos levyn halkaisija on 215mm ja booritus 23urainen niin se on silloin sama levy ja asetelma kuin 2.0:ssa.. :) Itse en tuota tutkinut tarkemmin, kun koneen mukana tuli uusi asetelma ja levy ;)
Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!

/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik

Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

olipas harvinaisen kattava selonteko sierran elämästä ja sen parantamisesta.makelle kiitos.
Mak383
Viestit: 62
Liittynyt: 06 Helmi 2005 02:01
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mak383 »

voicecoil kirjoitti:olipas harvinaisen kattava selonteko sierran elämästä ja sen parantamisesta.makelle kiitos.
Sitävartenhan tänne kirjoitetaan, että jos jollekkin olisi vaikka apua ;) Eipä kestä kiitellä :)
Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!

/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik

Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

Mak383 kirjoitti: Eipäs. Vaihdelaatikot on OHC:issa kaikissa ristiinkäyviä. Vain kytkimen & asetelman saattaa joutua vaihtamaan.. DOHC:ssa on sitten jo täysin erilainen laatikko, kuten aikaisemmin jo sanoin
Juu niinhän ne ovat käypiä, tarkoitin vain että lieneekö järkevää laittaa pikkulaatikkoa (jos autossa sellinen on paikoillaan) 2 litraisen perään. Samoin kytkimen ja asetelman muutos vaihdattaa vauhtipyöränkin (ellei sitten ole hinkua tehdä siihen kierteitä ja keskitystä pienemmälle asetelmalle) joten se ei mielestäni kannata.
Vastaa Viestiin