Sivu 1/3
Sierra nakuttaa tyhjäkäynnillä
Lähetetty: 12 Huhti 2007 21:11
Kirjoittaja luosu
eli dohc riesa naputtaa tyhjäkäynnillä. Välillä loppuu muutamaks sekunniks ja taas alkaa, ääni kuulostaa pahimmillaan ihan kiisseli koneelt, venttiilin nostimet? Eka ford ja uus täällä nii apu kelpais

Lähetetty: 12 Huhti 2007 21:25
Kirjoittaja Poude
Nostimet kyllä kyllä, alkavaa jumittamista havaittavissa. Kannattaa heti näin alkuunsa suorittaa Forten moottoripesu, sen jälkeen oikeat öljyt varmuuden vuoksi koneeseen, ettei nakutus pahene!
Parashan olis purkaa ne jo näin alkuun kun ovat vielä kunnossa.
Kuulisitpa kun jysäytän oman koneeni käyntiin niin siinä tulis mieheltä silmät päästä pihalle

Luojan kiitos kun lämpenee niin hiljenee, mutta ei kokonaan
Fortella on myös sellasta ihmeainetta mikä on tarkotettu just noille nostimille, kaadetaan öljyn sekaan ja jätetään sinne, toisin kuin tuo moottorinpesuaine. Itsellä auttoi.
Lähetetty: 12 Huhti 2007 21:31
Kirjoittaja jaska74
Lähetetty: 12 Huhti 2007 21:59
Kirjoittaja luosu
täytyypi huomenna vaihtaa öljyt ja kattelee sitten miten käy
Lähetetty: 26 Huhti 2007 12:37
Kirjoittaja jake80
niin kiinnostaisi tietää mikä se forten ihmeaine niille nostajille on? ja uskaltaako laittaa STP lisäainetta? sillä ainakin STP:n moottorin pesu aineella pesin koneen ennen öljyn+suodattimen vaihtoa se ainakin vaikuttaisi ihan OK aineelta. mutta kertokaa ihmeessä, olisin hyvin kiitollinen EN tahdo hajoittaa hyvää moottoria väärän aineen takia.
ford mondeo 1.8 clx -94
Lähetetty: 26 Huhti 2007 16:54
Kirjoittaja Poude
Pesin oman koneeni fortella, nyt ajettu 500km, öljy on vieläkin kirkasta

Ensin siis valkokorkkinen motor flush cleaneri, sitten sinikorkkinen nostinten huoltaja.
Mullakin nakuttaa vaan tyhjäkäynnillä, kun koneelle antaa kierroksia--> öljyn paine nousee, nakutus loppuu.. oon miettiny miten sais öljynpainetta nostettua mutta ei oo vielä järkevää ideaa tullu mieleen. Joku ehdotteli pienempää suodatinta mutta eihän se voi mitenkään vaikuttaa paineeseen? Virtaus vaan pienenee ja paine pysyy normina.
RVS RSV vai mikä se ihme aine onkaan, sitä pitäis laittaa koneeseen. Mutta mistä sitäkin saa
Lähetetty: 26 Huhti 2007 18:27
Kirjoittaja Mr_Who
Isompi tehoinen öljypumppu kehiin, tosin en tiiä saako mistään. Ja eikös siellä jossaki öljypumpussa ole joku paineensäätö venttiili? että saisko siitä...
Ite hommasin öljyn lisäaineen(tais olla STP:n tuotteita, joka vähentäs nakutusta, öljynkulutusta ja savutusta) sierraa varte, mutta ei voi vielä laitaa koneeseen ko ei oo tarpeeksi öljypinta vajunut. Eli käytännössä ei sovi lisätä.

Lähetetty: 26 Huhti 2007 22:32
Kirjoittaja Poude
Hoksasin tossa tänään että prkl, mulla nakuttaa enään vaan yksi nostaja, ennen nakutti useampi. kiitos Forte

Lähetetty: 26 Huhti 2007 22:40
Kirjoittaja tomipee
Laitetaan tähän samaan, mistähän johtuu kun 2.0 dohc savuttaa mielestänio aika paljon, välillä tulee kunnon pölläytyksiä, ja haisee aika pahalle, vähän niinku öljylle, ei niinkään auton sisälle, vaan pakokaasu haisee. Voisko tohon auttaa forte käsittely, öljyt on vaihdettu ~1kk, öljy oli kyllä jotain halvinta shceissee mitä tarjoustalosta löysin, 5w40

Lähetetty: 27 Huhti 2007 19:05
Kirjoittaja janzamar
Ventiilien ohjurikumit vuotaa. 80-prosentin epäilys..
Lähetetty: 27 Huhti 2007 19:57
Kirjoittaja tomipee
^Siis oliks toi mulle vai?
Lähetetty: 27 Huhti 2007 20:15
Kirjoittaja Mr_Who
tomipee kirjoitti:^Siis oliks toi mulle vai?
oli
Lähetetty: 27 Huhti 2007 21:23
Kirjoittaja jaska74
tomipee kirjoitti: Voisko tohon auttaa forte käsittely, öljyt on vaihdettu ~1kk, öljy oli kyllä jotain halvinta shceissee mitä tarjoustalosta löysin, 5w40

öljyn vaihto oikeisiin öljyihin auttaa varmasti enemmän kun pelkkä forte...
Lähetetty: 28 Huhti 2007 13:44
Kirjoittaja tomipee
Elikkä vetäsen noilla vanhoilla öljyillä fortet, ja sitten uudet öljyt sisään, vai laitanko uudet öljyt ja niiden kaa fortea?
Lähetetty: 28 Huhti 2007 21:24
Kirjoittaja Poude
tomipee kirjoitti:Elikkä vetäsen noilla vanhoilla öljyillä fortet, ja sitten uudet öljyt sisään, vai laitanko uudet öljyt ja niiden kaa fortea?
Riippuu ihan fortesta, niitä kun on monenlaista, siinä kyljessä lukee kyllä ohjeet ihan suomeksi.
Valkokorkkinen motorflush eli puhdistusaine kaadetaan vanhoihin öljyihin, pistetään lumiharja penkin ja kaasupolkimen väliin vartiksi, niin että kierrokset on yli 2000, sitten toinen vartti pelkkää tyhjäkäyntiä. Säännöllisessä käytössä eli joka huollossa riittää 10-15min tyhjäkäyntiä.
Lähetetty: 01 Touko 2007 17:48
Kirjoittaja J@zka
juu vortsonihan naputtaa aina ainakin vähä

mut mut jos on hlukas käyttään rahaa moottoriin lisä aineen muodossa niin kannattaa kokeilla X1R:ää ite olen noin 3v käyttänny siviili ja kilpa moottoreissa voin suositella...
Lähetetty: 03 Touko 2007 09:00
Kirjoittaja Ape86
munki orion (1.4cvh) kuulostaa ihan diisseliltä. onko nää vain alkkujaan äänekkäitä vai pitäskö tuosta venttilit säätää?
Lähetetty: 04 Touko 2007 12:52
Kirjoittaja samiharju
seuraavan forten jälkeen laita öljyksi Valvoline MaxLifet. mun kokemuksen mukaan pysyy sisällä harvemmassakin moottorissa..

Lähetetty: 05 Touko 2007 11:14
Kirjoittaja Mr_Who
samiharju kirjoitti:seuraavan forten jälkeen laita öljyksi Valvoline MaxLifet. mun kokemuksen mukaan pysyy sisällä harvemmassakin moottorissa..

itellä mitä on ollu toi Valvoline MaxLife, niin ei se sekää pysy sisällä

no ehkä hitaampi öljynkulutus, mutta sieltä ne vähentyy

Nytte käytän Teboilin Moniaste 15W-40
Lähetetty: 05 Touko 2007 11:49
Kirjoittaja Pappa- igor
Mr_Who kirjoitti:
itellä mitä on ollu toi Valvoline MaxLife, niin ei se sekää pysy sisällä

no ehkä hitaampi öljynkulutus, mutta sieltä ne vähentyy

Nytte käytän Teboilin Moniaste 15W-40
jos sittenkin vielä syö/vuotaa niin kannattaa käyttää valvolinen racing 20W-50 kyllä luulis pysyvän sisällä

ei oo sitten mitään pakkas kelin öljyä

Lähetetty: 05 Touko 2007 14:14
Kirjoittaja samiharju
ja jos sekään ei pysy niin koneremontti?

Lähetetty: 05 Touko 2007 14:43
Kirjoittaja tomipee
Voikos jotai 15w40 öljyi pitää talvel, 10w40? Pitäis vissii vaihtaa jotkut 15w koneeseen ku ei tarjoustalon 10w40 pysy kunnolla, vähää on lohko öljyinen

Lähetetty: 06 Touko 2007 17:23
Kirjoittaja Mr_Who
samiharju kirjoitti:ja jos sekään ei pysy niin koneremontti?

Kyllä. Töihin jos pääsee kesällä, niin koneremontti tulee...uusin mm. joka tiivisteen koneeseen niin ei pitäs sitte vuotaa...

Mutta tässä vaiheessa ei voi muuta ku lisätä öljyä aika-ajoin...ja seki öljy on semmosen n. 10€/4l hintaista, niin ei kovin paljo tule takkiin siitä, mutta vituttaa se aina kytätä öljytikkua.
Nakuttaa
Lähetetty: 17 Syys 2007 21:25
Kirjoittaja Mondi
2.0 ohc kaasari rupes parikuukautta sitten nakuttamaan oikein kunnolla. Sain juuri riesan omaksi, joten en päässy aikasemmin selvittelemään vikaa. Nakuttaa oikein kunnolla, onttomainen ja kaikuva ääni kuuluu.
Nokka on uusittu nostimineen/keinuineen puolivuotta sitten. Nakutus alkoi kuúlemma yhtäkkiä.
Säädin venttiilit ja ruuvailin seosta isommaksi, koska pientä laihuuden merkkiä oli tulpissa havaittavissa. Pitänee viikonloppuna irroittaa kansi ja ruveta tutkimaan venttiileitä. Jako ei ole hypännyt, mitä tuossa tarkistelin. Voiko tosissaan "suht uudet" nostimet olla jo näin nopeesti jumissa. Toinen itä epäilen, on että joko joku venttiili kanttaa.
Minkälainen on jumittava nostin? siinähän on se pää, mihin nostin kiinnitetään pyöreähkö pallomainen. Paljonko saa olla niiden välys, kun liikkuuvat tietenkin sen pallomaisen kiinnityspään vuoksi jonkun verran, kun ei ole venttiili alaspainettuna.
Re: Nakuttaa
Lähetetty: 17 Syys 2007 21:31
Kirjoittaja jaska74
Mondi kirjoitti: Paljonko saa olla niiden välys, kun liikkuuvat tietenkin sen pallomaisen kiinnityspään vuoksi jonkun verran, kun ei ole venttiili alaspainettuna.
siis onko venttiilivälykset säädetty ihan lonkalta vai ymmärsinkö väärin?