
Sierra nakuttaa tyhjäkäynnillä
Sierra nakuttaa tyhjäkäynnillä
eli dohc riesa naputtaa tyhjäkäynnillä. Välillä loppuu muutamaks sekunniks ja taas alkaa, ääni kuulostaa pahimmillaan ihan kiisseli koneelt, venttiilin nostimet? Eka ford ja uus täällä nii apu kelpais 

Pommikone riesa
Nostimet kyllä kyllä, alkavaa jumittamista havaittavissa. Kannattaa heti näin alkuunsa suorittaa Forten moottoripesu, sen jälkeen oikeat öljyt varmuuden vuoksi koneeseen, ettei nakutus pahene!
Parashan olis purkaa ne jo näin alkuun kun ovat vielä kunnossa.
Kuulisitpa kun jysäytän oman koneeni käyntiin niin siinä tulis mieheltä silmät päästä pihalle
Luojan kiitos kun lämpenee niin hiljenee, mutta ei kokonaan
Fortella on myös sellasta ihmeainetta mikä on tarkotettu just noille nostimille, kaadetaan öljyn sekaan ja jätetään sinne, toisin kuin tuo moottorinpesuaine. Itsellä auttoi.
Parashan olis purkaa ne jo näin alkuun kun ovat vielä kunnossa.
Kuulisitpa kun jysäytän oman koneeni käyntiin niin siinä tulis mieheltä silmät päästä pihalle


Fortella on myös sellasta ihmeainetta mikä on tarkotettu just noille nostimille, kaadetaan öljyn sekaan ja jätetään sinne, toisin kuin tuo moottorinpesuaine. Itsellä auttoi.
Mondeo Mk1
niin kiinnostaisi tietää mikä se forten ihmeaine niille nostajille on? ja uskaltaako laittaa STP lisäainetta? sillä ainakin STP:n moottorin pesu aineella pesin koneen ennen öljyn+suodattimen vaihtoa se ainakin vaikuttaisi ihan OK aineelta. mutta kertokaa ihmeessä, olisin hyvin kiitollinen EN tahdo hajoittaa hyvää moottoria väärän aineen takia.
ford mondeo 1.8 clx -94
ford mondeo 1.8 clx -94
Pesin oman koneeni fortella, nyt ajettu 500km, öljy on vieläkin kirkasta
Ensin siis valkokorkkinen motor flush cleaneri, sitten sinikorkkinen nostinten huoltaja.
Mullakin nakuttaa vaan tyhjäkäynnillä, kun koneelle antaa kierroksia--> öljyn paine nousee, nakutus loppuu.. oon miettiny miten sais öljynpainetta nostettua mutta ei oo vielä järkevää ideaa tullu mieleen. Joku ehdotteli pienempää suodatinta mutta eihän se voi mitenkään vaikuttaa paineeseen? Virtaus vaan pienenee ja paine pysyy normina.
RVS RSV vai mikä se ihme aine onkaan, sitä pitäis laittaa koneeseen. Mutta mistä sitäkin saa

Mullakin nakuttaa vaan tyhjäkäynnillä, kun koneelle antaa kierroksia--> öljyn paine nousee, nakutus loppuu.. oon miettiny miten sais öljynpainetta nostettua mutta ei oo vielä järkevää ideaa tullu mieleen. Joku ehdotteli pienempää suodatinta mutta eihän se voi mitenkään vaikuttaa paineeseen? Virtaus vaan pienenee ja paine pysyy normina.
RVS RSV vai mikä se ihme aine onkaan, sitä pitäis laittaa koneeseen. Mutta mistä sitäkin saa
Mondeo Mk1
Isompi tehoinen öljypumppu kehiin, tosin en tiiä saako mistään. Ja eikös siellä jossaki öljypumpussa ole joku paineensäätö venttiili? että saisko siitä...
Ite hommasin öljyn lisäaineen(tais olla STP:n tuotteita, joka vähentäs nakutusta, öljynkulutusta ja savutusta) sierraa varte, mutta ei voi vielä laitaa koneeseen ko ei oo tarpeeksi öljypinta vajunut. Eli käytännössä ei sovi lisätä.

Ite hommasin öljyn lisäaineen(tais olla STP:n tuotteita, joka vähentäs nakutusta, öljynkulutusta ja savutusta) sierraa varte, mutta ei voi vielä laitaa koneeseen ko ei oo tarpeeksi öljypinta vajunut. Eli käytännössä ei sovi lisätä.

Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
Laitetaan tähän samaan, mistähän johtuu kun 2.0 dohc savuttaa mielestänio aika paljon, välillä tulee kunnon pölläytyksiä, ja haisee aika pahalle, vähän niinku öljylle, ei niinkään auton sisälle, vaan pakokaasu haisee. Voisko tohon auttaa forte käsittely, öljyt on vaihdettu ~1kk, öljy oli kyllä jotain halvinta shceissee mitä tarjoustalosta löysin, 5w40 

Sierra
olitomipee kirjoitti:^Siis oliks toi mulle vai?
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
tomipee kirjoitti:Elikkä vetäsen noilla vanhoilla öljyillä fortet, ja sitten uudet öljyt sisään, vai laitanko uudet öljyt ja niiden kaa fortea?
Riippuu ihan fortesta, niitä kun on monenlaista, siinä kyljessä lukee kyllä ohjeet ihan suomeksi.
Valkokorkkinen motorflush eli puhdistusaine kaadetaan vanhoihin öljyihin, pistetään lumiharja penkin ja kaasupolkimen väliin vartiksi, niin että kierrokset on yli 2000, sitten toinen vartti pelkkää tyhjäkäyntiä. Säännöllisessä käytössä eli joka huollossa riittää 10-15min tyhjäkäyntiä.
Mondeo Mk1
munki orion (1.4cvh) kuulostaa ihan diisseliltä. onko nää vain alkkujaan äänekkäitä vai pitäskö tuosta venttilit säätää?
EX:Sierra 2.0GL -88
Ex:200sx 1.8 Turbo S13 -89
Ex:Primera 1.6slx P10 -90
Ex:Sunny 1.6slx N13 -87
Ex:Orion mk2 1.4 -89
Ex:Primera 1.6LX p10 -90
Ex:Mondeo 2.5 V6 MK2 -97
Ex:Primera eGT -91
Nyt: Mondeo ST220 Turnier -02 & Primera eGT -91
Ex:200sx 1.8 Turbo S13 -89
Ex:Primera 1.6slx P10 -90
Ex:Sunny 1.6slx N13 -87
Ex:Orion mk2 1.4 -89
Ex:Primera 1.6LX p10 -90
Ex:Mondeo 2.5 V6 MK2 -97
Ex:Primera eGT -91
Nyt: Mondeo ST220 Turnier -02 & Primera eGT -91
itellä mitä on ollu toi Valvoline MaxLife, niin ei se sekää pysy sisälläsamiharju kirjoitti:seuraavan forten jälkeen laita öljyksi Valvoline MaxLifet. mun kokemuksen mukaan pysyy sisällä harvemmassakin moottorissa..


Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
- Paikkakunta: Tampere
jos sittenkin vielä syö/vuotaa niin kannattaa käyttää valvolinen racing 20W-50 kyllä luulis pysyvän sisälläMr_Who kirjoitti: itellä mitä on ollu toi Valvoline MaxLife, niin ei se sekää pysy sisälläno ehkä hitaampi öljynkulutus, mutta sieltä ne vähentyy
Nytte käytän Teboilin Moniaste 15W-40


nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
Kyllä. Töihin jos pääsee kesällä, niin koneremontti tulee...uusin mm. joka tiivisteen koneeseen niin ei pitäs sitte vuotaa...samiharju kirjoitti:ja jos sekään ei pysy niin koneremontti?

Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
Nakuttaa
2.0 ohc kaasari rupes parikuukautta sitten nakuttamaan oikein kunnolla. Sain juuri riesan omaksi, joten en päässy aikasemmin selvittelemään vikaa. Nakuttaa oikein kunnolla, onttomainen ja kaikuva ääni kuuluu.
Nokka on uusittu nostimineen/keinuineen puolivuotta sitten. Nakutus alkoi kuúlemma yhtäkkiä.
Säädin venttiilit ja ruuvailin seosta isommaksi, koska pientä laihuuden merkkiä oli tulpissa havaittavissa. Pitänee viikonloppuna irroittaa kansi ja ruveta tutkimaan venttiileitä. Jako ei ole hypännyt, mitä tuossa tarkistelin. Voiko tosissaan "suht uudet" nostimet olla jo näin nopeesti jumissa. Toinen itä epäilen, on että joko joku venttiili kanttaa.
Minkälainen on jumittava nostin? siinähän on se pää, mihin nostin kiinnitetään pyöreähkö pallomainen. Paljonko saa olla niiden välys, kun liikkuuvat tietenkin sen pallomaisen kiinnityspään vuoksi jonkun verran, kun ei ole venttiili alaspainettuna.
Nokka on uusittu nostimineen/keinuineen puolivuotta sitten. Nakutus alkoi kuúlemma yhtäkkiä.
Säädin venttiilit ja ruuvailin seosta isommaksi, koska pientä laihuuden merkkiä oli tulpissa havaittavissa. Pitänee viikonloppuna irroittaa kansi ja ruveta tutkimaan venttiileitä. Jako ei ole hypännyt, mitä tuossa tarkistelin. Voiko tosissaan "suht uudet" nostimet olla jo näin nopeesti jumissa. Toinen itä epäilen, on että joko joku venttiili kanttaa.
Minkälainen on jumittava nostin? siinähän on se pää, mihin nostin kiinnitetään pyöreähkö pallomainen. Paljonko saa olla niiden välys, kun liikkuuvat tietenkin sen pallomaisen kiinnityspään vuoksi jonkun verran, kun ei ole venttiili alaspainettuna.
Re: Nakuttaa
siis onko venttiilivälykset säädetty ihan lonkalta vai ymmärsinkö väärin?Mondi kirjoitti: Paljonko saa olla niiden välys, kun liikkuuvat tietenkin sen pallomaisen kiinnityspään vuoksi jonkun verran, kun ei ole venttiili alaspainettuna.
Focus 1.0 edition a6 2017