Sivu 1/1
Laturin vaihto...Esco -95 1.8i zetec
Lähetetty: 07 Huhti 2007 19:47
Kirjoittaja erpow
Pari kysymystä...vastatkoon ken osaa...
Onkos laturin ja hihnan vaihto kuin iso homma? Mitä siihen vaaditaan, työkaluja ja paljonko aikaa?
Kannattaako hakea rompparilta käytetty(alle100tkm)100 eurolla vai osaa tarvike (alkuperänen maksaa varmaan hunajaa)?
Onko muita vaihtoehtoja kuin laturi rikki kun akulle tulee 2500rpm 12,8V? auttaisko pelkkä hiilienvaihto? tarviiko hiilien vaihtoon kolvia?
Miten selvitän että onko vika mahdollisesti josain muualla?
Re: Laturin vaihto...Esco -95 1.8i zetec
Lähetetty: 07 Huhti 2007 23:54
Kirjoittaja Krisse
>Onkos laturin ja hihnan vaihto kuin iso homma?
Ei ollenkaan iso.
>Mitä siihen vaaditaan, työkaluja ja paljonko aikaa?
Perustyökalut riittää. Tunti riittää.
>Kannattaako hakea rompparilta käytetty(alle100tkm)100 eurolla
Ehkä hieman tyyris käytetyksi.
>vai osaa tarvike (alkuperänen maksaa varmaan hunajaa)?
Varaosaliikkeestä tehdaskunnostettu.
>Onko muita vaihtoehtoja kuin laturi rikki kun akulle tulee 2500rpm 12,8V?
Hiilet.
>auttaisko pelkkä hiilienvaihto? tarviiko hiilien vaihtoon kolvia?
Ehkä. Kyllä.
>Miten selvitän että onko vika mahdollisesti josain muualla?
Jos hyvä tuuri käy niin piuhoitukset saattaa olla happamia mutta ei ne kuitenkaan oo joten laturien hiilien tarkastus on paikallaan. Jos huonot niin vaihdetaan, jos ei niin vaihdetaan koko laturi.
Lähetetty: 08 Huhti 2007 21:07
Kirjoittaja erpow
Hiilten vaihto ei taida onnistuu ilman laturin irrotusta?
Lähetetty: 11 Huhti 2007 04:57
Kirjoittaja erpow
Jos vaihdanpelkät hiilet ja se auttaa niin kuinka kauan laturin laakerit kestää ennen ku ne hajoo?
Lähetetty: 14 Huhti 2007 02:12
Kirjoittaja Monteonisti
Ne kestää loppuiän kuten ihmisen sydänkin!
Siis ei voi ennakoida!

Lähetetty: 24 Huhti 2007 02:57
Kirjoittaja WSE
erpow kirjoitti:Hiilten vaihto ei taida onnistuu ilman laturin irrotusta?
Jos tuossa on perusboschilainen ja laturin takaosaan pääsee käsiksi niin parilla ruuvilla irtoaa säädin hiilineen (laturia irroittamatta), voi uusia joko pelkät hiilet (kolvaamista) tai koko säätimen hiilineen, originaali bosch 25€ ja tarvike 10€. Tarvikesäätimissä ei ole yleensä lämpötilakompensointia kuten alkuperäisessä (nostaa latausjännitettä kylmällä - hyvä pakkaskauden kaupunkiajossa), siitä osa hinnan erosta. Useimmin vika on juuri hiilien loppumisessa tai itse säätimessä.