Pari kysymystä...vastatkoon ken osaa...
Onkos laturin ja hihnan vaihto kuin iso homma? Mitä siihen vaaditaan, työkaluja ja paljonko aikaa?
Kannattaako hakea rompparilta käytetty(alle100tkm)100 eurolla vai osaa tarvike (alkuperänen maksaa varmaan hunajaa)?
Onko muita vaihtoehtoja kuin laturi rikki kun akulle tulee 2500rpm 12,8V? auttaisko pelkkä hiilienvaihto? tarviiko hiilien vaihtoon kolvia?
Miten selvitän että onko vika mahdollisesti josain muualla?
Laturin vaihto...Esco -95 1.8i zetec
Re: Laturin vaihto...Esco -95 1.8i zetec
>Onkos laturin ja hihnan vaihto kuin iso homma?
Ei ollenkaan iso.
>Mitä siihen vaaditaan, työkaluja ja paljonko aikaa?
Perustyökalut riittää. Tunti riittää.
>Kannattaako hakea rompparilta käytetty(alle100tkm)100 eurolla
Ehkä hieman tyyris käytetyksi.
>vai osaa tarvike (alkuperänen maksaa varmaan hunajaa)?
Varaosaliikkeestä tehdaskunnostettu.
>Onko muita vaihtoehtoja kuin laturi rikki kun akulle tulee 2500rpm 12,8V?
Hiilet.
>auttaisko pelkkä hiilienvaihto? tarviiko hiilien vaihtoon kolvia?
Ehkä. Kyllä.
>Miten selvitän että onko vika mahdollisesti josain muualla?
Jos hyvä tuuri käy niin piuhoitukset saattaa olla happamia mutta ei ne kuitenkaan oo joten laturien hiilien tarkastus on paikallaan. Jos huonot niin vaihdetaan, jos ei niin vaihdetaan koko laturi.
Ei ollenkaan iso.
>Mitä siihen vaaditaan, työkaluja ja paljonko aikaa?
Perustyökalut riittää. Tunti riittää.
>Kannattaako hakea rompparilta käytetty(alle100tkm)100 eurolla
Ehkä hieman tyyris käytetyksi.
>vai osaa tarvike (alkuperänen maksaa varmaan hunajaa)?
Varaosaliikkeestä tehdaskunnostettu.
>Onko muita vaihtoehtoja kuin laturi rikki kun akulle tulee 2500rpm 12,8V?
Hiilet.
>auttaisko pelkkä hiilienvaihto? tarviiko hiilien vaihtoon kolvia?
Ehkä. Kyllä.
>Miten selvitän että onko vika mahdollisesti josain muualla?
Jos hyvä tuuri käy niin piuhoitukset saattaa olla happamia mutta ei ne kuitenkaan oo joten laturien hiilien tarkastus on paikallaan. Jos huonot niin vaihdetaan, jos ei niin vaihdetaan koko laturi.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Jos tuossa on perusboschilainen ja laturin takaosaan pääsee käsiksi niin parilla ruuvilla irtoaa säädin hiilineen (laturia irroittamatta), voi uusia joko pelkät hiilet (kolvaamista) tai koko säätimen hiilineen, originaali bosch 25€ ja tarvike 10€. Tarvikesäätimissä ei ole yleensä lämpötilakompensointia kuten alkuperäisessä (nostaa latausjännitettä kylmällä - hyvä pakkaskauden kaupunkiajossa), siitä osa hinnan erosta. Useimmin vika on juuri hiilien loppumisessa tai itse säätimessä.erpow kirjoitti:Hiilten vaihto ei taida onnistuu ilman laturin irrotusta?