Mondeo V6 kannentiivisteet tais kärähtää...
Mondeo V6 kannentiivisteet tais kärähtää...
Tänää se sitte sattu mitä aina pelänny. Lämmöt oli kaakossa kun sattu vilkasemaan lämpömittaria. Parkkipaikalle ja konepelti auki. Paisuntasäiliön korkista poreili paineet ulos ja kannentiivisteitte kohalta kuulu ikävää sihinää.
Kysymys kuuluukin. Moniko on ruennut ite vaihtamaan kannentiivisteitä v6 mondyyn? Kokemusta on 520 -83 bmw:stä kannentiivisteiden osalta.
Vesipumppu on kuulema alkuperäisenä aika "heikko". Mistä sai tilattua niitä metallisiivillä olevia pumppuja mondyyn? Kannentiivisteet pitäs kans tilailla.
Kannattaako tilata räikeeseen hintaan fordin merkkiliikkeestä vai saako jostain halvemmalla?
Kaikki neuvot ja inffot tervetulleita!
Kysymys kuuluukin. Moniko on ruennut ite vaihtamaan kannentiivisteitä v6 mondyyn? Kokemusta on 520 -83 bmw:stä kannentiivisteiden osalta.
Vesipumppu on kuulema alkuperäisenä aika "heikko". Mistä sai tilattua niitä metallisiivillä olevia pumppuja mondyyn? Kannentiivisteet pitäs kans tilailla.
Kannattaako tilata räikeeseen hintaan fordin merkkiliikkeestä vai saako jostain halvemmalla?
Kaikki neuvot ja inffot tervetulleita!
Volvo V70 -01
Ford Sierra 2.3d
Ford Sierra 2.3d
Mulla hajosi vesipumppu (165tkm) ja sihisi sekä painetta oli samoin joka puolelta. Kävi vaan hirmu tuuri ettei kuitenkaan kannentiiviste hajonnut, vain molemmat flektit kärähti ja jouduin uusimaan ne pumpun ja termarin lisäksi.
Vanhassa keskustelussa oli se metallisiipisen nimi mutten millään tällä päällä muista sitä, siksi laitoin omaani normaalin.
Vanhassa keskustelussa oli se metallisiipisen nimi mutten millään tällä päällä muista sitä, siksi laitoin omaani normaalin.
Minäkin luin siitä metallisiipi jutusta, mutta nyt kun yritän ettiä sitä keskustelua niin en löydä. Tutun ooppelista vesipumppu meni ja kannentiivisteet. Ei ollu muovisista siivistä mitään jälellä. Olivat sulaneet. Korjaamon mekaanikko oli tovin ihmetelly jälkee.
Paljo kupari sulla makso toi vesipumppu, termari ja ne flektit? Itelläni toimii kyllä flektit kun moottori on käynnissä. Mun mielestä niitte kyl pitäs toimia vaikka ei moottori olis käynnissä jos lämmöt kaakossa? Korjatkaa jos olen väärässä?
Paljo kupari sulla makso toi vesipumppu, termari ja ne flektit? Itelläni toimii kyllä flektit kun moottori on käynnissä. Mun mielestä niitte kyl pitäs toimia vaikka ei moottori olis käynnissä jos lämmöt kaakossa? Korjatkaa jos olen väärässä?
Volvo V70 -01
Ford Sierra 2.3d
Ford Sierra 2.3d
Keiken jären mukaanhan sen pitäs pyöriä niin kauan että lämpötila tippuu alle sen raja-arvon. Nyt vaan ei pyöri vaikka ois lämmöt kaakossa. Ainoastaan jos pistän moottorin käyntiin niin alkaa flektit huutamaan. Silti lämmöt nousee kaakkoon parissa minuutissa. Eli vesipumppu ainakin mennyttä.
Volvo V70 -01
Ford Sierra 2.3d
Ford Sierra 2.3d
-
- Viestit: 76
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:34
- Paikkakunta: Kitee
Iteltäni kyrvähti orionista flekti, oliko se nyt toissapäivänä.. Johtoja ja liittimiä aikani hiplailin, ei tunnu vika niissä olevan. Tänään pitää laittaa suoraan akulta virrat flektille kokeilumielessä, että missä se vika on.. Samalla kun pitää tuo ilmanputsarihässäkkä irrotella, niin ottaa venakoppa irti ja selvittää sieltä eräs toinen vika.. Prkl taitaa hajota voorti käsiin 
Ainiin, ja samalla laittaa tuo bilteman vedenlämpömittari kiinni, tähän asti ollut vaan koristeena konsolissa.. Saapahan vähän varmuutta tuohon lämmön määrään..

Ainiin, ja samalla laittaa tuo bilteman vedenlämpömittari kiinni, tähän asti ollut vaan koristeena konsolissa.. Saapahan vähän varmuutta tuohon lämmön määrään..
Voortti
Orion mk3 1.6 cvh efi
Orion mk3 1.6 cvh efi
-
- Viestit: 76
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:34
- Paikkakunta: Kitee
Niin.. Mitäs sitä hienostelemaanVesQ kirjoitti:Varmuutta ja varmuutta![]()


Voortti
Orion mk3 1.6 cvh efi
Orion mk3 1.6 cvh efi
Mulla maksoi flektit+pumppu+ termari nesteineen ja tarvikkeineen noin 400€, fordin originaalikamoja. Flektin pitäisi pyöriä vaikkei auto ole käynnissä jos on oikein laitettu. Mulla ei myöskään näkynyt entisistä siivistä jälkeäkään. Oli huudattanut koko ajan flektejä ja ne meni siinä, oli huono säkä siinä mielessä. Pumppu ollut vajaatehoinen jo pitempään ja jäähdytys oli jäänyt flektien varaan. Pumppu ja termari lähti satasella mutta tuplaflekti oli yli 250€. Toivottavasti sulla ei myllylle käynyt pahasti. Saahan senkin tarkistettua tuleeko painetta jäähdytysjärjestelmään ilman kannen avaustakin.
Täyttä varmuutta en voi sanoa että kansi ois menny, mutta kovasti epäilen. Niitä paineita ei pahemmin voi testailla enne ku pumppu ja termari vaihettu? Vai voiko? Flektit on kyllä kunnossa, vaan niitte anturi varmaa menny kun ne tosiaan toimii ainoastaan jos kone on käynnissä.
Jos tosiaan joutuu kannentiivisteet vaihtamaan nii samalla voisi tarkistaa alapäänlaakerit. Kylmänä nakuttaa aika ikävästi. Tuleepaha tarve imusarjan irrottamiselle ja samalla vois putsata sen. On muute aivan "tervasen" näkönen sisältä. 190tkm ajettu ilman egr:n tulppaamista.
Taitaa olla iso projekti eessä.
Jos tosiaan joutuu kannentiivisteet vaihtamaan nii samalla voisi tarkistaa alapäänlaakerit. Kylmänä nakuttaa aika ikävästi. Tuleepaha tarve imusarjan irrottamiselle ja samalla vois putsata sen. On muute aivan "tervasen" näkönen sisältä. 190tkm ajettu ilman egr:n tulppaamista.
Taitaa olla iso projekti eessä.
Volvo V70 -01
Ford Sierra 2.3d
Ford Sierra 2.3d
Mulla meni myös vesipumppu 100tkm:ssä. Ei muita, edes kansipahvia vaikka ajoinkin melkein 50 km välillä jäähdytellen. Ostin pumpun motonetista kun oli niin paljon halvenpi kuin orgis, ja oli metalli siivellä. Itse vaihto homma oli todellä helppo kun on niin helpossa paikassa. Ei tarvita kuin pieni räikkäsarja ja tunti aikaa. Vaihda ensin se pumppu, uskoisin että et muuta tarvitse.
Oisko menny myös termari. Nimittäin ei puhalla ku kylmää ilmaa sisätilapuhallin vaikka lämpösäätimen ois pistäny täysille. 5km pystyy ajamaan ja sitte mittari kaakossa. Just kokeilin. Pakko ajaa, kun työssä tartten autoo. Huono paikka tämä kajaani, kun varaosia ei saa heti mitään duratecin koneeseen, kaikki joutuu tilaamaan.
Volvo V70 -01
Ford Sierra 2.3d
Ford Sierra 2.3d
Just soitin ad-varaosamaailmaan ja siellä ois ollut täydellinen vesipumppu runkoineen päivineen 79e, sitte pelkkä pumppu 38e ja eivät tiedä onko metalli- vai muovisiipinen.Santeri kirjoitti:Mulla meni myös vesipumppu 100tkm:ssä. Ei muita, edes kansipahvia vaikka ajoinkin melkein 50 km välillä jäähdytellen. Ostin pumpun motonetista kun oli niin paljon halvenpi kuin orgis, ja oli metalli siivellä. Itse vaihto homma oli todellä helppo kun on niin helpossa paikassa. Ei tarvita kuin pieni räikkäsarja ja tunti aikaa. Vaihda ensin se pumppu, uskoisin että et muuta tarvitse.
Oliko motonetissä näkyvä pumppu siis täydellinen runkoineen päivineen vai pelkkä pumppuosa? Tuskin se runko miksikään menny on. Tarttiko siihen tilata tiivisteitä vai tuliko ne mukana? Melkein voisin itsekkin tilata motonetistä.
Kumpikohan näistä on oikea termostaatti mun mondyyn, pitäisi käydä mittaamassa, mutta jos joku muistaa nii ei tarttis lähtee mittailee.
V6-2,5 88° yleensä Ø52mm. . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-6306 8.00 ???
V6-2,5 87° jos Ø54mm. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-6079 13.90 ???
Volvo V70 -01
Ford Sierra 2.3d
Ford Sierra 2.3d