Sivu 1/1

ohc>dohc

Lähetetty: 03 Huhti 2007 14:09
Kirjoittaja jonttu87
joo elikkäs nyt on meneillään tällänen project eli tekniikka vaihtuu vm-86 is sierrassa ohc koneesta vm-90-93 dohc koneeksi ja kaikki dohc sähköt on mutta miten saa helpoiten modattua pelkän moottorin ohjauksen paikalleen kun ei raaskisi vaihtaa ihan kaikkea piuhaa mitä autosta löytyy jos jollakulla on tietoa/taitoa neuvoa olisin kiitollinen avusta :?: :?: :)

Lähetetty: 03 Huhti 2007 19:45
Kirjoittaja jaska74
no ne piuhat ei mene kun hanskalokeron taakse, joten järkevintä, nopeinta ja varminta taitaa olla ihan suosiolla vaihtaa koko johtosarja

Lähetetty: 04 Huhti 2007 10:48
Kirjoittaja jonttu87
niin sepä siinä onkin kun se sama johtosarja haarautuu muuallekkin ja niin ees päin niin miten sen saisi toimimaan ilman kaikkia muita sähköjä eli pelkästään moottorin ohjaus

Lähetetty: 04 Huhti 2007 17:36
Kirjoittaja kimmok
Moottorin johtosarja on täysin erillinen. Kojelaudan alta lähtee vain muutama piuha jotka tarvitsee selvittää. Virrat boksille, maa, herätys, bensapumpun lähdöt ja ehkä jotain pientä. Moottorin johtosarjalla ei ole mitään tekemistä itse auton johtojen kanssa. Pari pientä liitintä ryöstelee virrat auton johtosarjasta ja se on siinä. Jos operaatiossa tarvii sivuleikkureita niin homma meni jo perseelleen... ehkä sitten, kun johtosarja on käsissä niin voi tulla tarvetta katkoa ja liittää.

Lähetetty: 10 Huhti 2007 11:18
Kirjoittaja jonttu87
niimpä kun se johtosarja on jo katkottu tietyistä paikoista edellisen omistajan toimesta

Lähetetty: 10 Huhti 2007 11:35
Kirjoittaja jaska74
osta uus vaan suosiolla (johtosarja nimittäin)
pääset kaikista halpoimmalla ja halvimmalla.

Lähetetty: 10 Huhti 2007 12:14
Kirjoittaja jonttu87
niin voi olla parempi

Lähetetty: 10 Huhti 2007 16:06
Kirjoittaja simca1000
jaska74 kirjoitti:osta uus vaan suosiolla (johtosarja nimittäin)
pääset kaikista halpoimmalla ja halvimmalla.
Paljonkohan tuommoinen johtosarja maksaa?

Lähetetty: 10 Huhti 2007 20:07
Kirjoittaja jonttu87
jos jostain saa vaan sellaisia ehjänä

Lähetetty: 10 Huhti 2007 21:31
Kirjoittaja tupu
jonttu87 kirjoitti:jos jostain saa vaan sellaisia ehjänä

Ostoilmoitusta vain kehiin, luulis noita löytyvän. :wink:

Lähetetty: 10 Huhti 2007 21:51
Kirjoittaja kimmok
Tuos makaa 2 raatoa, mutta en tasan irroita vaan saa tulla itse irroittamaan niin saa ilmatteeksi :D

Lähetetty: 11 Huhti 2007 14:58
Kirjoittaja jonttu87
joo tulisin vaikka heti vaan kun on tuota matkaa noin 540 km yhteen suuntaan

Re: ohc>dohc

Lähetetty: 19 Joulu 2007 23:31
Kirjoittaja jn79
jonttu87 kirjoitti:joo elikkäs nyt on meneillään tällänen project eli tekniikka vaihtuu vm-86 is sierrassa ohc koneesta vm-90-93 dohc koneeksi ja kaikki dohc sähköt on mutta miten saa helpoiten modattua pelkän moottorin ohjauksen paikalleen kun ei raaskisi vaihtaa ihan kaikkea piuhaa mitä autosta löytyy jos jollakulla on tietoa/taitoa neuvoa olisin kiitollinen avusta :?: :?: :)
Mulla ollu myös suunnitelmissa vastaava homma kun olis joutilas vähän ajettu ruisku dohc nurkissa.Eli kysymys kuuluu että pitääkö tuo muutoskatsastaa?Jos pitää muutoskatsastaa niin pitääkö laittaa katti?

dohc

Lähetetty: 22 Joulu 2007 14:06
Kirjoittaja ohc205
Riippuu siitä mikä kone sulla nyt on autossa kiinni? Ja mikä Vm?

Kun autoon vaihdetaan joku muu kuin alkuperäistä vastaava moottori;

Auto pitää muutoskatsastaa. Esim jarrut pitää vastata moottoria.

Jos auto uudempi kuin 30.6.87 (muttei vähäpäästöinen) niin tarvitset fordilta todistuksen uuden moottorin päästötasosta. Sen pitää olla E15/04. Kaikki Sierran dokkikoneet täyttävät tuon vaatimuksen.

Jos et saa tuota todistusta, niin sitten tarvitset katin.

Ei muuten kannata vaihtaa 2,0 ohc;n tilalle dokkia. Dokin osat kalliita ja kannet halkeilee. Tai jos välttämättä haluu, niin sitten kannattaa ottaa kone (tai kansi) jostain uudemmasta kuin -94 scorpiosta, galaxystä, transitista.
Niissä on tästä kannesta kehitysversio.

Re: dohc

Lähetetty: 22 Joulu 2007 16:16
Kirjoittaja jaska74
ohc205 kirjoitti: Dokin osat kalliita ja kannet halkeilee.
aiheesta on vuosia väännetty kättä, eikä ne kannet halkeile sen enempää kun muissakaan alumiinikansissa. se vain saattaa tuntua siltä jos sitä vertaa noihin ohc patarautakansiin.

eikä ne osatkaan niin ihmeitä maksa..


mutta... en minäkään dokkia ohc:n tilalle laittas :lol:

Re: dohc

Lähetetty: 22 Joulu 2007 16:49
Kirjoittaja Riesa2.0
jaska74 kirjoitti: mutta... en minäkään dokkia ohc:n tilalle laittas :lol:
Varsinkaan ruisku ohc:n.. Ennemmin remppaisin sen alkuperäisen moottorin :wink:

Lähetetty: 23 Joulu 2007 15:54
Kirjoittaja jn79
Eiköhän se ole jokaisen oma asia mitä autolleen tekee.
Minua tossa dohc koneessa viehättää lähinnä pienempi bensankulutus ja onhan siinä vääntöäkin enemmän.
Ja miksikö en hanki alkuperäistä dohc koneista sierraa??Siksi että siistikuntoisia ja alkuperäisiä yksilöitä on vaikea löytää sillä lähes kaikki alkavat olla pilalle rävellettyjä.Eli suomeksi sanottuna vitun karuja teinirävellyksiä.Eikä tuossa paikallaan olevassa ohc koneessa mitään vikaa ole,ajettu vasta 280tkm.

Moottori

Lähetetty: 23 Joulu 2007 17:43
Kirjoittaja xtaaviankka
8) Niin, kyllä se on aiheellista laittaa dohc lohko, onpahan ainakin uudenpi tekniikka ja vie vähenmän bensaakin, jos haluaa tehoi helposti lisää nin rs2000 kansi ja boxi.

Re: ohc>dohc

Lähetetty: 24 Tammi 2008 10:38
Kirjoittaja pynski-89
itellä olis sama mielessä toiseen sierraan. siinä on kyl hyväkuntoinen 2.0 ohc tanarin lohkolla joka on porattu ensimmäiseen ylikokoon ja muutenkin rempattu. sain tossa puoli ilmaiseksi 2.0i doch kopan kaikkineen tekniikkoineen. niin ajattelin vaihtaa sen tohon pellin alle. onko doch sierran jarrut edessä isommat kuin vm:83 olevan sierran? joka on 2.0. ja saako tuon pidettyä vähäpäästöisenä? jos hakee sen todistuksen foordilta..? tekniikka on peräisin vm:93 sierrasta. jos sais vastauksen.

Re: ohc>dohc

Lähetetty: 24 Tammi 2008 18:49
Kirjoittaja Wecomanni
Kaikissa 2.0L Siepoissa on (,jos kukaan ei oo jo vaihtanu) vakiona 240mm jäähdytetyt levyt.
Motonetin Sierrran varaosaluettelokin sen jo kertoo:
Sierra 1,8-2,3/D 82--93 Eteen JÄÄHDYTETTY. . . . . . . . . 22-5033 16.90

Ja uskoisin sen vähäpäästöisenä pysyvän, kun se kerran DOHC kerran on vähäpäästöinen.
Se on kyllä jännää, että toiset haluaa vehkeensä väkisin vähäpäästöseks ja toiset haluaa, että
sitää "kirosanaa" ei rekisteriotteessa mainittaisi. Itsellä olis ainakin hakusessa -90 (vielä
saastemalleja) kattoluukulla oleva DOHC Sieppo, jossa olis vielä priima pellit. Suurin osa
noista -87 OHC rouskuista rupee olemaan jo sen verran happamia, ettei niistä ole oikeen
tekniikan vaihdon pohjaksi. :-(

Re: ohc>dohc

Lähetetty: 26 Tammi 2008 16:43
Kirjoittaja Pastori86
Minusta tuossa on sellainen juttu vaan että tuleeko katti autoon että onko auto rekisteri otteessa se vähäpäästöisyys merkintä, Kolme projektia olen viennyt tuonne leimalle DOHC koneella ja 2 niistä on ollut OHC alkuperäsiä, Ja leimasta on mennyt ihan läpi toinen auto oli vuosi mallia 87 ja toinen 88, Katsastuksessa ei tarvii kuin olla tehoja vastaavat eli 2.0 jäähdytetyt levyt edessä, aivan sama onko takana 8 vai 9 tuumaiset rummut, Molemmilla ne leimasta menee läpi 8) ja nykysinhän ei jarruista enään tule prosenteja vaikka niitä kuinka vaihtelis paremmaksi.

Konehan on ihan sama vaikka olisikin vähäpäästöinen, se vain merkkaa onko kori merkattu vähäpäästöiseksi. Näin sanoin Katsastus sedät :mrgreen:

Nykynen auto on tuo Sierra White malli eli kaasari DOHC katiton, tilalle työnnetiin Ruisku DOHC ja viellä 92 johtosarjat, lambdoineen päivineen niin katastus mies katso vaan että siellä on DOHC kone eikä mitään muuta,

Mutta mitä tuohon projetiin tulee helpoimmalla pääset kun etsit itsellesi sellaiset vm89-90 DOHC sähköt jossa ne tulee suoraan sinne hanskalokeron taakse ja sieltä yhdistelee ne tai sitten 90-93 katillisen sähköt missä liitännät ovat akun takana. Riippuu tietenkin mitkä sähköt sinulla nyt on jo moottorille?

Re: ohc>dohc

Lähetetty: 01 Helmi 2008 17:50
Kirjoittaja pynski-89
itellä perus oharin sähköt. tekniikka hankittu vm:93 oleva siekku. en ole katonu et onko kateilla varustettu versio. ku ei ole papereita autoon. siitä puran ja siirän omaan autoon. käykös normi sierran perä dochin kardaanin kans..? ku pitää vaihtaa type9 tilalle toi mt75 ja kardaani.

Re: ohc>dohc

Lähetetty: 01 Helmi 2008 18:27
Kirjoittaja Riesa2.0
pynski-89 kirjoitti: käykös normi sierran perä dochin kardaanin kans..?
Itse vaihdoin pari vuotta sitten 1.6 ohc sierraan dohc sierran perän, joten pitäisi sopia myös toisinkin päin..

Re: ohc>dohc

Lähetetty: 02 Helmi 2008 05:56
Kirjoittaja Pastori86
ei niissä kiinnityksissä eroa ole... kun nehän käy päittäin miten vaan... melkeenpä ulkokuoriltaankin samanlaisia.