ohc>dohc
ohc>dohc
joo elikkäs nyt on meneillään tällänen project eli tekniikka vaihtuu vm-86 is sierrassa ohc koneesta vm-90-93 dohc koneeksi ja kaikki dohc sähköt on mutta miten saa helpoiten modattua pelkän moottorin ohjauksen paikalleen kun ei raaskisi vaihtaa ihan kaikkea piuhaa mitä autosta löytyy jos jollakulla on tietoa/taitoa neuvoa olisin kiitollinen avusta

Moottorin johtosarja on täysin erillinen. Kojelaudan alta lähtee vain muutama piuha jotka tarvitsee selvittää. Virrat boksille, maa, herätys, bensapumpun lähdöt ja ehkä jotain pientä. Moottorin johtosarjalla ei ole mitään tekemistä itse auton johtojen kanssa. Pari pientä liitintä ryöstelee virrat auton johtosarjasta ja se on siinä. Jos operaatiossa tarvii sivuleikkureita niin homma meni jo perseelleen... ehkä sitten, kun johtosarja on käsissä niin voi tulla tarvetta katkoa ja liittää.
Re: ohc>dohc
Mulla ollu myös suunnitelmissa vastaava homma kun olis joutilas vähän ajettu ruisku dohc nurkissa.Eli kysymys kuuluu että pitääkö tuo muutoskatsastaa?Jos pitää muutoskatsastaa niin pitääkö laittaa katti?jonttu87 kirjoitti:joo elikkäs nyt on meneillään tällänen project eli tekniikka vaihtuu vm-86 is sierrassa ohc koneesta vm-90-93 dohc koneeksi ja kaikki dohc sähköt on mutta miten saa helpoiten modattua pelkän moottorin ohjauksen paikalleen kun ei raaskisi vaihtaa ihan kaikkea piuhaa mitä autosta löytyy jos jollakulla on tietoa/taitoa neuvoa olisin kiitollinen avusta![]()
![]()
Mondeo 2.5 v6 Ghia -97
Sierra 1.6 L -84
Sierra 1.6 L -84
dohc
Riippuu siitä mikä kone sulla nyt on autossa kiinni? Ja mikä Vm?
Kun autoon vaihdetaan joku muu kuin alkuperäistä vastaava moottori;
Auto pitää muutoskatsastaa. Esim jarrut pitää vastata moottoria.
Jos auto uudempi kuin 30.6.87 (muttei vähäpäästöinen) niin tarvitset fordilta todistuksen uuden moottorin päästötasosta. Sen pitää olla E15/04. Kaikki Sierran dokkikoneet täyttävät tuon vaatimuksen.
Jos et saa tuota todistusta, niin sitten tarvitset katin.
Ei muuten kannata vaihtaa 2,0 ohc;n tilalle dokkia. Dokin osat kalliita ja kannet halkeilee. Tai jos välttämättä haluu, niin sitten kannattaa ottaa kone (tai kansi) jostain uudemmasta kuin -94 scorpiosta, galaxystä, transitista.
Niissä on tästä kannesta kehitysversio.
Kun autoon vaihdetaan joku muu kuin alkuperäistä vastaava moottori;
Auto pitää muutoskatsastaa. Esim jarrut pitää vastata moottoria.
Jos auto uudempi kuin 30.6.87 (muttei vähäpäästöinen) niin tarvitset fordilta todistuksen uuden moottorin päästötasosta. Sen pitää olla E15/04. Kaikki Sierran dokkikoneet täyttävät tuon vaatimuksen.
Jos et saa tuota todistusta, niin sitten tarvitset katin.
Ei muuten kannata vaihtaa 2,0 ohc;n tilalle dokkia. Dokin osat kalliita ja kannet halkeilee. Tai jos välttämättä haluu, niin sitten kannattaa ottaa kone (tai kansi) jostain uudemmasta kuin -94 scorpiosta, galaxystä, transitista.
Niissä on tästä kannesta kehitysversio.
Re: dohc
aiheesta on vuosia väännetty kättä, eikä ne kannet halkeile sen enempää kun muissakaan alumiinikansissa. se vain saattaa tuntua siltä jos sitä vertaa noihin ohc patarautakansiin.ohc205 kirjoitti: Dokin osat kalliita ja kannet halkeilee.
eikä ne osatkaan niin ihmeitä maksa..
mutta... en minäkään dokkia ohc:n tilalle laittas
Focus 1.0 edition a6 2017
Re: dohc
Varsinkaan ruisku ohc:n.. Ennemmin remppaisin sen alkuperäisen moottorinjaska74 kirjoitti: mutta... en minäkään dokkia ohc:n tilalle laittas
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
Eiköhän se ole jokaisen oma asia mitä autolleen tekee.
Minua tossa dohc koneessa viehättää lähinnä pienempi bensankulutus ja onhan siinä vääntöäkin enemmän.
Ja miksikö en hanki alkuperäistä dohc koneista sierraa??Siksi että siistikuntoisia ja alkuperäisiä yksilöitä on vaikea löytää sillä lähes kaikki alkavat olla pilalle rävellettyjä.Eli suomeksi sanottuna vitun karuja teinirävellyksiä.Eikä tuossa paikallaan olevassa ohc koneessa mitään vikaa ole,ajettu vasta 280tkm.
Minua tossa dohc koneessa viehättää lähinnä pienempi bensankulutus ja onhan siinä vääntöäkin enemmän.
Ja miksikö en hanki alkuperäistä dohc koneista sierraa??Siksi että siistikuntoisia ja alkuperäisiä yksilöitä on vaikea löytää sillä lähes kaikki alkavat olla pilalle rävellettyjä.Eli suomeksi sanottuna vitun karuja teinirävellyksiä.Eikä tuossa paikallaan olevassa ohc koneessa mitään vikaa ole,ajettu vasta 280tkm.
Mondeo 2.5 v6 Ghia -97
Sierra 1.6 L -84
Sierra 1.6 L -84
-
xtaaviankka
- Viestit: 236
- Liittynyt: 28 Marras 2007 09:20
Moottori
8) Niin, kyllä se on aiheellista laittaa dohc lohko, onpahan ainakin uudenpi tekniikka ja vie vähenmän bensaakin, jos haluaa tehoi helposti lisää nin rs2000 kansi ja boxi.
Re: ohc>dohc
itellä olis sama mielessä toiseen sierraan. siinä on kyl hyväkuntoinen 2.0 ohc tanarin lohkolla joka on porattu ensimmäiseen ylikokoon ja muutenkin rempattu. sain tossa puoli ilmaiseksi 2.0i doch kopan kaikkineen tekniikkoineen. niin ajattelin vaihtaa sen tohon pellin alle. onko doch sierran jarrut edessä isommat kuin vm:83 olevan sierran? joka on 2.0. ja saako tuon pidettyä vähäpäästöisenä? jos hakee sen todistuksen foordilta..? tekniikka on peräisin vm:93 sierrasta. jos sais vastauksen.
Re: ohc>dohc
Kaikissa 2.0L Siepoissa on (,jos kukaan ei oo jo vaihtanu) vakiona 240mm jäähdytetyt levyt.
Motonetin Sierrran varaosaluettelokin sen jo kertoo:
Sierra 1,8-2,3/D 82--93 Eteen JÄÄHDYTETTY. . . . . . . . . 22-5033 16.90
Ja uskoisin sen vähäpäästöisenä pysyvän, kun se kerran DOHC kerran on vähäpäästöinen.
Se on kyllä jännää, että toiset haluaa vehkeensä väkisin vähäpäästöseks ja toiset haluaa, että
sitää "kirosanaa" ei rekisteriotteessa mainittaisi. Itsellä olis ainakin hakusessa -90 (vielä
saastemalleja) kattoluukulla oleva DOHC Sieppo, jossa olis vielä priima pellit. Suurin osa
noista -87 OHC rouskuista rupee olemaan jo sen verran happamia, ettei niistä ole oikeen
tekniikan vaihdon pohjaksi.
Motonetin Sierrran varaosaluettelokin sen jo kertoo:
Sierra 1,8-2,3/D 82--93 Eteen JÄÄHDYTETTY. . . . . . . . . 22-5033 16.90
Ja uskoisin sen vähäpäästöisenä pysyvän, kun se kerran DOHC kerran on vähäpäästöinen.
Se on kyllä jännää, että toiset haluaa vehkeensä väkisin vähäpäästöseks ja toiset haluaa, että
sitää "kirosanaa" ei rekisteriotteessa mainittaisi. Itsellä olis ainakin hakusessa -90 (vielä
saastemalleja) kattoluukulla oleva DOHC Sieppo, jossa olis vielä priima pellit. Suurin osa
noista -87 OHC rouskuista rupee olemaan jo sen verran happamia, ettei niistä ole oikeen
tekniikan vaihdon pohjaksi.
-
Pastori86
Re: ohc>dohc
Minusta tuossa on sellainen juttu vaan että tuleeko katti autoon että onko auto rekisteri otteessa se vähäpäästöisyys merkintä, Kolme projektia olen viennyt tuonne leimalle DOHC koneella ja 2 niistä on ollut OHC alkuperäsiä, Ja leimasta on mennyt ihan läpi toinen auto oli vuosi mallia 87 ja toinen 88, Katsastuksessa ei tarvii kuin olla tehoja vastaavat eli 2.0 jäähdytetyt levyt edessä, aivan sama onko takana 8 vai 9 tuumaiset rummut, Molemmilla ne leimasta menee läpi 8) ja nykysinhän ei jarruista enään tule prosenteja vaikka niitä kuinka vaihtelis paremmaksi.
Konehan on ihan sama vaikka olisikin vähäpäästöinen, se vain merkkaa onko kori merkattu vähäpäästöiseksi. Näin sanoin Katsastus sedät
Nykynen auto on tuo Sierra White malli eli kaasari DOHC katiton, tilalle työnnetiin Ruisku DOHC ja viellä 92 johtosarjat, lambdoineen päivineen niin katastus mies katso vaan että siellä on DOHC kone eikä mitään muuta,
Mutta mitä tuohon projetiin tulee helpoimmalla pääset kun etsit itsellesi sellaiset vm89-90 DOHC sähköt jossa ne tulee suoraan sinne hanskalokeron taakse ja sieltä yhdistelee ne tai sitten 90-93 katillisen sähköt missä liitännät ovat akun takana. Riippuu tietenkin mitkä sähköt sinulla nyt on jo moottorille?
Konehan on ihan sama vaikka olisikin vähäpäästöinen, se vain merkkaa onko kori merkattu vähäpäästöiseksi. Näin sanoin Katsastus sedät
Nykynen auto on tuo Sierra White malli eli kaasari DOHC katiton, tilalle työnnetiin Ruisku DOHC ja viellä 92 johtosarjat, lambdoineen päivineen niin katastus mies katso vaan että siellä on DOHC kone eikä mitään muuta,
Mutta mitä tuohon projetiin tulee helpoimmalla pääset kun etsit itsellesi sellaiset vm89-90 DOHC sähköt jossa ne tulee suoraan sinne hanskalokeron taakse ja sieltä yhdistelee ne tai sitten 90-93 katillisen sähköt missä liitännät ovat akun takana. Riippuu tietenkin mitkä sähköt sinulla nyt on jo moottorille?
Re: ohc>dohc
itellä perus oharin sähköt. tekniikka hankittu vm:93 oleva siekku. en ole katonu et onko kateilla varustettu versio. ku ei ole papereita autoon. siitä puran ja siirän omaan autoon. käykös normi sierran perä dochin kardaanin kans..? ku pitää vaihtaa type9 tilalle toi mt75 ja kardaani.
Re: ohc>dohc
Itse vaihdoin pari vuotta sitten 1.6 ohc sierraan dohc sierran perän, joten pitäisi sopia myös toisinkin päin..pynski-89 kirjoitti: käykös normi sierran perä dochin kardaanin kans..?
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
-
Pastori86
Re: ohc>dohc
ei niissä kiinnityksissä eroa ole... kun nehän käy päittäin miten vaan... melkeenpä ulkokuoriltaankin samanlaisia.