Sivu 1/1

Scorpio 2.9i 4x4 Ghia -89(?)

Lähetetty: 30 Maalis 2007 12:32
Kirjoittaja Mr_Who
Olis tiiossa ko. auto, jonka saatan ostaa kesään mennessä jos myyvät sopivalla hinnalla. Autossa koko sisusta homeessa, joten en ole laittamassa rekkariin. Ja eikä muutenkaan olisi vara. Niin arvelin että jos sais jotakin osia omaan rieskaan.

Eli saisko ton 4x4 koneen omaan sierraan kiinni ilman nelivetoa? :D varmaa tyhmä kysymys mutta pitää tietää miten noi menee ja käy... :roll:
No jarrut ainakin saa laitettuu heittämällä? ainaki taakse olis hyvä laittaa levarit, niin näyttääki paremmalta sitte jos aluvanteet hommaa. :)

Tai voishan sitä myyä koko 4x4 tekniikan koneen kanssa sitte poijjes, jos en tarvihe ite. Mutta tuli vaa mieleen tämmönen juttu, että kyselen miten homma toimii ja käykö osat miten hyvin sierraan.

Lähetetty: 30 Maalis 2007 13:01
Kirjoittaja Jukkiss
Olikos tuo kone peräti ei-vähäpäästöinen? Jos on niin taitaa mennä hankalaksi..

Lähetetty: 30 Maalis 2007 13:32
Kirjoittaja kimmok
Juu ei laiteta saastekonetta vähäpäästöiseen koriin.

Vaihtamalla öljypohja ja koneen korvat muuntuu 4wd->2wd moottoriksi. Startti ja vauhtipyörä sitten menee sen mukaan minkä laatikon ja kytkinkopan(jos t-9) laitat.

Jarrut menee heittämällä pois lukien etulevyt niissä on ET väärä takavetoon. Menee levy liian sisälle eikä saa enää satulaa päälle.
Vanteet tietysti menee vaihtoon, kun ilmeisesti jaon aiot muuttaa??
Jos et muuta jakoaniin saat käynnistää etsinnät levyjarrullisen sierran 4x108 takanavoille joita on harvassa. Kukaan ei myy akselistostaan erikseen...

voisin ostaa sult sen tekniikan poies!! :)

Lähetetty: 30 Maalis 2007 15:59
Kirjoittaja tonis
jo vaan se on hyvässä kunnossa ja todellakin edullinen! :) ittellään just reistaa laatikko ja vähän koneessakin kaikki..! :cry:

Lähetetty: 30 Maalis 2007 16:17
Kirjoittaja Mr_Who
jaa, vai semmosta...tuskin tulee sitten omaan sierraan mitään laitettua. :) Varmaan myyn osina poijjes sit jos ostan sen... Saishan siitä ainakin neliveto peltoauton jos ei muuta :lol:
Itseasiassa en tiedä onko vähäpäästönen kone kyseessä, pitäs käydä tiedustelemassa siitä lisää. Autossa kuulemma paineilmasäädettävät iskarit takana :roll: vai mitä lie selittäny omistaja...
Ja ABS:ssä ollu jotaki vikaa, kuulemma merkkivalo palanut ja sen takia purkanut jarrupääsylinterin irti.. :roll: kuulostaa vähä kusetukselta... jokatapauksessa jos ostan sen, niin menee osiksi ja myyntiin, korin kuntoa eos. mutta sittehhän sen näkköö jos hommaan.
Jakoa en ollut muuttamassa.

Mutta entäs perä, onko noissa nelikoissa lukollista? vai kitkalukkoko siellä on kiinni?

Alunperin olin kiinnostunut ko. autosta jos siinä olis ollu kahenlitran 16v kone, niin olis saanu siitä kannen omaan rieskaan. :)

Lähetetty: 30 Maalis 2007 16:30
Kirjoittaja ilehmus
Eikös noi 2.9i:t ole vähäpäästösiä yleensä ollu. Näin ainakin muistelisin.

Ps. Älä laita peltoautoksi. Ennemmin myyt siitä osia tarvitsijoille. Taka-akselissa saattaa olla viskolukko. Kitkalukkoja näissä laitteissa kait aika harvoin on? Ja tosiaan, vaikkei oliskaan niin tuo levyjarrullinen taka-akselisto käypi varmaan kaupaksi Sierran tuunaajille.

Lähetetty: 30 Maalis 2007 16:38
Kirjoittaja Mr_Who
ilehmus kirjoitti: Ps. Älä laita peltoautoksi. Ennemmin myyt siitä osia tarvitsijoille. Taka-akselissa saattaa olla viskolukko. Kitkalukkoja näissä laitteissa kait aika harvoin on? Ja tosiaan, vaikkei oliskaan niin tuo levyjarrullinen taka-akselisto käypi varmaan kaupaksi Sierran tuunaajille.
joo en laita peltoautoks...toki myyn osia tarvitseville, kunhan ite vaa katon mitä tarviin vai tarviinko mitään. :roll: Ja siitähän lähtee aika paljon osaa irti. :)

Lähetetty: 30 Maalis 2007 20:38
Kirjoittaja NiceMan
Miten onnistuisi tuon nelivedon istutus taunukseen? :D

Lähetetty: 30 Maalis 2007 20:52
Kirjoittaja jaska74
NiceMan kirjoitti:Miten onnistuisi tuon nelivedon istutus taunukseen? :D
ei pitäs ihan heti tulla toista vastaan...
vähän kyllä epäilen sopivuutta kun scorpparihan on sama kun vanha granaatti :shock:

Lähetetty: 30 Maalis 2007 21:22
Kirjoittaja NiceMan
No ei se ongelma olisi tuo sovittaminen mutta tieliikenteeseen saaminen voisi olla yksi este...
Pelti taipuu ja muuttuu tarvittaessa =) Olisihan se peli... 4x4 taunus missä takana myös erillisjousitus :D
Jonkin verran joutuisi soveltamaan että muokkaamaan.

Lähetetty: 31 Maalis 2007 12:20
Kirjoittaja juss
Eikös noi 2.9i:t ole vähäpäästösiä yleensä ollu.
Ensimmäinen eli BRC oli katiton, toiset on KAT malleja eli vähäpäästösiä.
89 voi olla BRC tai sit jo vähäpäästönen BRD...